Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Leuk!! :D

Ik heb net ook besteld. Heb toevallig ook French linen en old white. Ben heel benieuwd. Dus als je foto'tje wil plaatsen. graaagg! :D

Hier ook genoeg dingen om te verven.
    Heb trouwens ook een klein potje in de kleur antoinette. Eens kijken of ik iets van de babykamer nog kan verven. ;)
    Vind het nu bijna jammer dat ik vrij moderne meubeltjes heb voor de babykamer hihi.

Ik heb het bij een andere webshop besteld, die was 1 euro goedkoper per pot. En ze zei dat als het mee zit met post nl dat het dan morgen of overmorgen binnen moet zijn. :D

Ben helemaal blij.

Ik heb trouwens wat filmpjes gekeken van het verven e.d. En daar deed die vrouw de wax met een kwast en dan heel goed uitsmeren en dan daarna nog met een doek uitwrijven.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Lekker creatief bezig!! ik zag ook een site, die levert binnen 24 uur, en kost de verf 25 euro per liter. Denk dat ik de volgende keer daar bestel;)
    Ik zal de foto's plaatsen zodra het klaar is!
    Ik heb french linen besteld, omdat het een mooie kleur is natuurlijk;) Maar ik las hier in de reacties dat 1 vd dames volgens mij last hij van bloedend eikenhout, en dat het met de kleur french linen er niet meer doorkwam. Dus ik dacht ik neem geen risico, eerst die kleur, en dan wat lichter eroverheen, en doorschuren. Ik heb ook geen last van vlekken die erdoor komen ofzo. Misschien was het met een lichte kleur ook wel goed gegaan, geen idee..

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ik heb deze kast gekocht via marktplaats. Ga hem dit weekend ophalen.
    Dit word dus mijn nieuwe buffetkast! :D

Die ga ik dus eens even onder handen nemen. Heb er nu al zin in! ;)

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Mooie kast! Volgens mij is de kleur die er op zit al erg mooi, maar dat is moeilijk te zien vanaf een foto natuurlijk;) Ben heel benieuwd hoe hij wordt!

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Het is groenig, dus denk niet dat het echt past in mijn huis. Dus ga er wel overheen. Maar ga ik in het echt nog wel even bekijken. Misschien laat ik het er wel een beetje doorheen komen. ;)

Hoe gaat het bij jou?

6. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    De doorzichtige wax doe ik heel dun uitsmeren met een doek, maar dan ook echt een flinterdun laagje waar je de doek het eerst uitwrijft wordt het natuurlijk het dikste.

Ik doe altijd op bepaalde punten de verf tamponeren om reliëf te krijgen in de verf , bijvoorbeeld op een hoek oid. Dan smeer ik daar de donkere wax met een kwast in en veef hem uit met een doek.

Ben nu bezig met een kistje te schilderen die ik dan ook nog gedeeltelijk wil bewerken met een leuk behangetje om een vintage look te krijgen. Maar die haal je dan vaak bij een speciaalzaak en wat zijn die duur!!!

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    O ja dat zou misschien ook leuk kunnen zijn, heel benieuwd!
    Ik heb vanmiddag mijn oude lampenvoet ook in French Linen geschilderd. Het plan was vanavond de kast en lampenvoet, met Old white een tweede laag te geven, maar we kregen onverwacht visite...:x;) Dus kon helaas niet verder.
    Ik hoop dat ik er morgen aan toe kom, als de kleine zijn middagdutje doet, of anders savonds!!
    Krijg jij je kast al bijna?

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    De lichte wax heb ik in huis, dus van de week maar eens uitproberen als ik zover ben:D De donkere wax heb ik nog niet, maar heb gezien dat die resultaten ook erg mooi zijn!

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ik heb de donkere en doorzichtige wax besteld. Ben echt ZO benieuwd haha. Ik moet nog tot zaterdag wachten voor de kast.

En ga dan ook de babykamer behangen dus even kijken wanneer ik er aan begin. Misschien zondag.

Waar verven jullie? In de schuur of buiten of ergens anders?
    Ik dacht eerst om buiten te gaan, maarja volop in de zon is ook wel erg warm, en buiten dat vliegt en zweeft er vanalles rond aan pluisjes en vliegjes dus leek me toch niet zo handig. Dus even kijken waar ik het dan ga doen. Misschien in de schuur, en anders gewoon binnen haha.

@Tricie, dat met dat behangetje klinkt ook superleuk zeg. Heb je er voorbeelden van? En hoe doe je dat dan? Behang je het echt?

@Siriel, jammer dat je onverwachts bezoek kreeg, net nu je zo lekker bezig bent. Komt dan net niet uit he? ;) Hopelijk heb je morgen weer tijd om verder te gaan.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik hoop echt morgen lekker verder te kunnen ja.
    Wij hebben sinds kort een grote schuur laten zetten. Eigenlijk mag je het zo niet eens meer noemen:) Beneden is de schuur in tweeën gedeeld, een gedeelte voor fietsen en berging, ander gedeelte gaat voor de kids worden, een soort van loungeruimte oid, met spelcomputer etc. En de hele bovenverdieping wordt voor de oudste dochter (bijna een klein appartementje) Maar nu zat ik ineens heel hard te twijvelen om van dat gedeelte voor de kids beneden een soort van atelier te maken voor mezelf ;):D Daar schilder ik nu ook, omdat het nog niet helemaal klaar is is die ruimte nu nog leeg. Dan zit er niets anders op dan het bergingsgedeelte (waar mijn man lekker wil kunnen klussen) gewoon zelf in te pikken:D En mijn eigen klussen en knutsel bedrijfje te beginnen;):D

11. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Kijk dat is ideaal. Haha. Dan zou ik het ook wel weten ja. ;)
    Wij hebben wel een schuur, maar is niet heel ruim en staan ook fietsen en alles in. Ik ga nog even kijken.

Als mijn verf er morgen is dan begin ik met het krukje, dus dat kan ik dan wel even buiten doen.
    De kast is zaterdag pas, dus dan kijk ik wel even wanneer ik er aan begin en waar. Binnen lijkt me ook niet handig. Dus word toch de schuur denk ik. Beetje schuiven. ;)

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Jeeeejjj mijn verf is niet binnen gekomen!
    Even kijken wanneer ik aan de slag ga. Het is nu ZO warm buiten.
    Maar ben helemaal blij.

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Haha zie nu dat ik getypt heb: is niet binnen gekomen, maar bedoel natuurlijk is net binnen gekomen.

Krukje is geverfd.
    Had m eerst helemaal in old white, maar bedacht toen dat het wel leuk was om french linen bovenop te doen. Was ook nieuwsgierig naar de kleur dus vandaar haha.

14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Echt heel mooi geworden!! Ik doe de kleuren precies andersom:D
    Had vanmiddag om half 1 de kleine man op bed gelegd, hij sliep meteen, dus hoera dacht ik, ik ga lekker schilderen..
    Ik heb mijn kwast en rollers klaarliggen, roer mijn blik verf goed door... en denk ineens wat hoor ik nu voor..zit er iemand aan het hek..
    Ja hoor mijn moeder..:cool:
    Op zich heel leuk dat ze eens langs komt, dat doen ze nml echt nooit. Komt alleen standaard met verjaardag.
    Bleef plakken tot half 4.. oooooooh Niets kunnen schilderen.
    Ik baalde echt. Mijn moeder heeft alleen maar zitten klagen steen en been over mijn broers:cool: En ik dacht lekker een middagje te schilderen;);)
    Vanavond lukt het me ook niet helaas.. Morgen nieuwe kansen..

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Haha het zit ook niet echt mee he? :p

Ik heb ook alleen op het bovenste stukje de french linen gedaan, de rest is gewoon 1 laagje old white. Met nog wat stukjes bruin hout er door.
    Ja vind 'm best leuk voor een eerste keer. ;)

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    @tricie, wat jij doet met die lettertypes en carbon papier. Doe jij dan daarna de wax er overheen? Of hoe bescherm je het dan? Of blijven die letters er gewoon op staan? Ongeacht of je er over heen wrijft of niet.

17. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik heb eerst een plaatje uitgeprint die ik op internet had uitgezocht.
    Dan plak ik het met een plakbandje aan carbonpapier en dan weer op de plek waar ik het hebben wil.
    Als alles er op staat gebruik ik de zwarte annie sloan verf ( weet even niet hoe die heet ) en het allerfijnste kwastje wat ik maar kan vinden.
    Zorg wekl dat je met je handpalm niet over het blauw van het carbon heen gaat want dan veeg je het uit.
    dan als het droog is alleen nog met wat doorzichtige wax er over heen als beschermlaagje ( en het zwart komt er dan ook wat beter uit naar voren. )

18. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oohhh oké, je doet zegmaar de lijntjes met carbon papier en dan ga je het inkleuren/overtrekken met verf.
    Ik dacht dat je alleen carbon deed, maar nu snap ik het.
    Hmm. ik weet niet of ik dat zou kunnen. Misschien in de toekomst eens. ;)

19. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Je moet indd wel een beetje een vaste hand hebben hihi, ik heb ook eerst geoefend om op een plank met hout en met simpelere plaatjes begonnen. Overigens kies ik dan voor de typography plaatjes.

Mijn kist is bijna klaar, met behang werdt het niet mooi en heb nu a4tjes uitgeprint met de print die ik dus heel graag wilde.... is mijn lijm op. even wachten dus weer.

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nou ik heb mijn kastje dus een aantal dagen geleden in de kleur French Linen gezet, en het resultaat was echt super mooi!! Het hele kastje is nu dus French Linen. Gisteren begonnen met de 3 laden in Old White te zetten. Mijn idee was dus het hele kastje nu met Old White te doen, en dan doorschuren. Maar ik zag het gebeuren bij het eerste laatje dat opdroogde.. Mijn eikenhout bloed..:x:x

Niet ernstig hoor, maar je ziet er nu gelige grillige contouren doorheen, en ik ga er vanuit dat dat het "bloeden" is. Terwijl je het in de grijze kleur absoluut niet zichtbaar was. Ik zie er dus van af om het kastje zelf ook wit te maken. Ik doe hem nog een keer met French Linen, en dan schuur ik in eerste instantie de laden lichtjes door om te kijken hoe dat wordt.
    En als het niet bevalt dan maar de laden weer grijs maken;)
    Wie heeft er ervaring met bloedend eikenhout.
    Ik had het in dit onderwerp al gelezen, bij één van jullie, en dat het bij de kleur French Linen er niet doorheen komt/zichtbaar is.
    Bij welke tinten is bloedend hout nog meer niet zichtbaar? Iemand ervaring..

Deel Deze Pagina