Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    De kleur is trouwens French Linen en ietwat doorgeschuurd hier en daar.. Zal morgen ook nog wat foto's van de meubels op de boven verdieping plaatsten

Bijgevoegde bestanden:

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
  3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    En na!
    image.jpg

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dank je! Wat leuk die loopfiets! Hoe heb je hem nabehandeld? Niet met wax denk ik?

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik ga niet alle 65 pagina's lezen, dus ik vraag het even zo :

Iemand ervaring met deze verf voor buiten/tuin gebruik ? Ik ben net met de verf begonnen en kwam ineens op een idee om wat tuindecoratie te verven. Werkt dat goed en blijft het er aardig op zitten ?

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ja gewoon met wax haha

7. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik wil een biedermeier kast gaan verven met deze verf, denken jullie dat ik het moet schuren en gronden?
    Er zit een beetje een soort laklaag op

8. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Het is volgens mij van mahoniehout

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      46,9 KB
      Weergaven:
      6
  9. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Denken jullie dat 1 blik van 1 liter genoeg is voor de kast?

10. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Vinden jullie het leuk om je projecten te delen op een gesloten groep op facebook?
    mag uiteraard ook al een eerder project zijn
    even zoeken op facebook onder Annie Sloan voor & na projecten & tips NL

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hoi Sara,
    wat een prachtige kast! Heb je vaker met de verf van Annie Sloan geverfd?
    Ik denk dat je aan 1 blik voor de buitenkant alleen zeker genoeg hebt. De binnenkant wordt een andere kleur, of hetzelfde?
    Ik open een nieuw blik altijd en vul hem dan direct met water tot aan de rand, goed dichtdoen, 10 minuten op de kop zetten, en vervolgens heel goed roeren.
    Ik schilder zulke kasten voor het grootste gedeelte met de roller (opzetten met de kwast lang hoekjes enzo)
    Het wordt dan in principe mooi egaal. Tenzij je van het streep effect houdt, dan lekker met een kwast verven.
    Ik zou de kast in 2 dunne lagen opzetten, dan is hij als het goed is mooi gedekt. Terpentijnwas erover en klaar!

Wat betreft je vraag over facebook, heel leuk, maar ik heb geen facebook, en wil het ook niet;):D

Welke kleur wordt je kast? Kom je het resultaat showen??

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik kan hem niet vinden, heb je een link?

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    #653 Linn84, 12 jul 2014
    Laatst bewerkt: 12 jul 2014
    Sorry, heeeeeeeeeeeeeeeele late reactie :)

Ik heb het duktig keukentje met verf van JDL paint gedaan, kleur light petrol. Is erg leuk geworden, maar vond de verf niet heel fijn. In de winkel zeiden ze dat deze verf niet verdund hoefde te worden en zij het fijner vonden dan Annie Sloan, maar inmiddels ben ik begonnen met mijn tweede projectje en vind ik de verf van Annie Sloan wel fijner werken.

Nu dus bezig met een oud buikkastje dat van mijn opa was. Maak hem old-white met het bovenblad paris grey. Hout bloedt wel, maar ik vind het niet storend. Past wel bij zo'n oud kastje :)
    Hierna ga ik een buffetkastje doen. Paris Grey van buiten en Old white van binnen.

Heb trouwens al aardig wat kleinere dingetjes gedaan met de home deco verf van de Action. Spul werkt prima. Hecht niet zo heel makkelijk natuurlijk, zou mooi zijn voor dat geld, maar bijvoorbeeld zo'n houten dienblad gaat super goed.

Heb wel nog een vraagje.
    Ik breng de was op met een kwast, maar het blijft daarna wat wassig aanvoelen zeg maar. Doe ik er teveel op? Nu las ik dat je het ook met een doek kan opbrengen en dat je dan beter kan doseren. Maar krijg je dan niet dat glans effect wat je ook krijgt als je het na 24 uur gaat uitwrijven?

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Anica, heb je dat loopfietsje op mp staan? Kwam hem laatst tegen in de resultaten toen ik naar een fietsje voor onze dochter zocht volgens mij :D

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik vind de JDL een stuk fijner dan AS.

Van AS vind ik het een nadeel dat je moet verdunnen.
    Van JDL vind ik hem voor grof schilder werk net weer iets te dun, maar voor een kast/tafel enz enz vind ik het juist heel fijn dat hij wat dunner is:D

Je kan hem ook wat dunner aanbrengen met een kwast, ik breng vaan 2 dunne laagjes aan.

Nee daar staat hij niet haha
    Ik denk dat ik hele grote bonje hem met de oudste als ik hem weg doe hihi

16. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Heeft iemand ook al eens abbondanza gebruikt? Ik wil deze gaan kopen en als afwerking de decorateursvernis. Gebruiken jullie een roller of een kwast en dsn verdund of onverdund?

17. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even een vraagje, zie nu dit topic ineens ;)
    Ik heb al regelmatig wat geverfd met Annie sloan.
    Maar eerst afgewerkt met wax van Annie sloan, dat is niet erg stevig, toen de vernis gekocht maar die laat een gelige gloed achter, wat is het alternatief voor een goede krasbestendige/stevige laag die geen gelige kleur achterlaat?

18. Amare

Amare Niet meer actief

Na aanleiding van een ander topic , heb ik in een opwelling een spekkast gekocht om op te knappen.
    1probleem, ben volledig onervaren:$
    Nu heb ik inmiddels al wat erover gelezen, maar heb nog enkele vragen:
    -ga ik rollen of kwasten?
    -welke kleur wit is het mooiste van Annie Sloan?
    -moet ik de kast schuren voor ik begin?

Wie helpt deze leek??

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik zelf verdun de verf altijd, en werk met 2 dunne lagen, dan is het mooi gedekt.Ik gebruik altijd een roller omdat ik dat zelf mooier vind. In hoekjes, of bewerkte delen kan je wel een kwast gebruiken om het op te zetten.
    Schuren hoeft niet, even afnemen met vochtige doek, klaar.
    Zelf gebruik ik veel de Old White, maar je hout kan misschien wel gaan bloeden, en dan kan je gelige vlekken krijgen in je schilderwerk.
    Dit hoeft niet storend te zijn.
    Als de kast klaar is, kan je hem eventueel op bepaalde plekken doorschuren, als je dat leuk vindt, en daarna behandelen met terpentijnwas en een kwast.
    Of met een doek kan ook, wat je makkelijker vindt.
    Ik schilder het meubel altijd met een kwast na met terpentijnwas.

20. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Dankjewel! Ik ben er ook super blij mee, hij stond gewoon bij m'n moeder op de logeerkamer als 'oud vuil' haha..
    Deze foto is een plaatje van internet maar hij is precies hetzelfde!
    Had nog niet eerder geverfd met as.
    Nadat de kast 2x was gedaan met as en het nog niet mooi was, hebben we toch maar alabastine in een spuitbus erop gespoten! (3 bussen voor de hele kast:x)
    Toen nog een keer geverfd en toen was die eindelijk mooi maar was de verf op, vandaag nieuwe binnen gekregen en gaan de kast het weekend nog een laatste keer doen zodat die echt helemaal goed is! En dan de wax erop, heb de wax van as.
    De binnenkant is 1x gedaan met as maar moet ook nog een keer..
    Ik zal van het weekend even een foto plaatsen.
    Ik had ook nog de kleur Antoinette besteld en daarmee 3 bloempotten geverfd net, ook echt super mooi geworden, ben benieuwd morgen als ik ze in huis zet, laat ze even een nachtje buiten aangezien de wax erg stinkt!

Deel Deze Pagina