Nou ik ben heel benieuwd hoe hij geworden is, wat jammer dat je toch eerst met alabastine aan de slag moest, Vind je de wax van AS fijn werken? Ik persoonlijk niet zo, bij mij blijven er heel kleine stukjes enzo inzitten, zelfs als ik het verwarm. Dus zelf gebruik ik andere. Antoinette is ook een erg mooie kleur, eigenlijk zijn bijna alle kleuren van AS heel mooi
Ik bestel de terpentijnwas bij de oude bank. (blik met een gele sticker) er zit geen kleur aan, de verf is na het schilderen heel schraal, en als je het behandeld hebt met de was/wax dan zie je de kleur in de verf komen. Gewoon met de kwast erop "schilderen"en dan trekt het vanzelf in. Sinds een tijdje hebben ze op de site de tekst aangepast, dat in samenwerking met de terpentijnwas, je vlekken in de verf kunt krijgen en er geadviseerd wordt om met Annie Sloan wax af te werken. Maar.. dat slaat echt helemaal nergens op. De terpentijnwas werkt prima, en geeft echt geen vlekken. De leverancier van Annie Sloan heeft natuurlijk liever dat de AS wax erover heen gaat, dan eenzelfde goedkopere variant En de tekst op de site is toen aangepast Zelf gebruik ik de terpentijnwas al jaren, en er vlekt niets hoor
We hebben gisterenavond pas de kast geverfd omdat het van het weekend echt te warm was.. Vandaag de kast in de wax gezet, en wat ben ik stom geweest heb een eerste stuk met een oud stuk roze doek gedaan en je raadt het al, allemaal roze op de kast Nu moeten we dus dat stuk overnieuw schilderen, hoelang zal dat kunnen nadat je het gewaxt hebt? En met het waxen lijkt het best wel vlekkerig, hoort dit? Ik ben benieuwd hoe die eruit komt te zien hHaha. Zal snel een foto plaatsen van de bloempotten
Balen zeg, daarom werk ik ook nooit met een doek, maar met een platte zachte kwast.. Als de Wax droog is kan je er overheen, als het goed is trekt de wax goed in de verf, krijtverf heeft wel een andere uitstraling dan "normale" verf, ik weet niet wat je met vlekkerig bedoeld.
Hallo dames, Wij hebben donkere koloniale meubelen van acaciahout. Ik vind het geheel een beetje donker en zou ze graag lichter maken, ik weet nog niet welke kleur. Is Annie Sloan hier geschikt voor? Waar moet ik op letten?
Ja dat kan prima met Annie sloan. Je moet voor je begint de meubels ontvetten met ammoniak, dan kan je daarna gelijk verven. Denk dat je wel een stuk of 3 lagen verf per meubel nodig hebt omdat het zo donker is, en verder vind ik met een kwast het mooiste resultaat. Daarna als alles geverfd is, het nabehandeling met was oid. Siriel heeft een tip, die staat boven je stukje. Succes!
Is het voor je eettafel waar je het in een ander topic over had? In dat geval zou ik geen wax gebruiken, maar vernis. Deze wax ken ik trouwens niet. Niet alle wax pakt even goed uit op krijtverf en geeft soms rare verkleuringen. Het is een kwestie van uitproberen.
@siriel, in een vorige post gaf je aan de terpentijnwas te gebruiken van de oude bank met het gele etiket. Wat is het verschil tussen de boenwas blank waar ook terpentijnwas op staat, en de terpentijnwas met het gele etiket, weet jij dat? Is het ene krasvaste dan het andere?
Niet je meubelen ontvetten met Ammoniak hoor als je met Annie sloan verft. Gewoon een vochtig doekje (water)
Heb even gekeken op de site van de oude bank. De site is helemaal vernieuwd zie ik. Ik zie dat de blikken met de gele sticker, nu ineens het woordje "krijt" bij op staan, en volgens mij alleen voor onbehandeld hout. Ik denk dat je nu dat andere blik moet hebben, met dat blauw/witte etiket. Als ik de sticker op dat blik lees, is die nu voor krijtverf. (en komt ook overeen met de prijs, met die gele sticker is ineens 16,95) Ik denk dat er wat veranderingen hebben plaatsgevonden. Die met die gele sticker (nu op hun site, met het woord Krijt, die gebruik ik dus niet!) De blauw/witte is denk ik nieuwe verpakking. Om het zeker te weten, zou je even kunnen bellen, maar weet het wel bijna zeker.
Oké dat doe ik eigenlijk altijd wel, omdat mij werd verteld dat dat moest maar dat scheelt dan dus weer Oké bedankt voor je reactie! Dan kijk ik idd ff.
Bedankt voor beide reacties dames, ik zou idd zo met ammoniak aan de gang gaan. Nu maar eens gaan bedenken hoe en of we idd gaan verven en welke kleur het dan moet worden. Ik vind het lastig hoor. Ik heb nog een klepbankje staan voor de kinderen, deze moet ik ook nog verven, maar daar kan ik dan misschien mooi eerst eens op oefenen.
Ik zou dan idd eerst met het klepbankje beginnen. Dan kan je het even oefenen idd, het is best dikke verf. Sommigen verdunnen de verf, heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar verft wel makkelijker denk. Succes ieder geval!
De verf verdunnen is inderdaad veel fijner. Ik vul een nieuw blik verf tot de rand met water aan. Goed dichtmaken, en 10 minuten op de kop laten staan. Dan openen, en goed roeren. Schildert veel makkelijker en mooier.