Haha. Vandaag staat ook onze eettafel op het programma. Het is een grenen eettafel, vanwege de kleine deukjes zal ik hem toch eerst moeten schuren.. Maar zal ik na het verven de soft wax of de vernis gebruiken (beide annie sloan) We hebben een pittig peutermeisje van 1,5 jaar, dus ik neig naar vernis. Maar met wax blijft ie doffer (wat ik dus mooier vind)
Ik hoop deze week Annie Sloan duck Egg Blue te ga kopen. Ligt er even aan of de financiën meewerken Daar ga ik de commode mee verven! Commode is een krijgertje van lieve mensen, iets wat wij wel konden gebruiken. Maar was helaas niet mijn smaak. Ik ga hem daarom volledig oppimpen. Andere knopjes er op, andere pootjes er onder en dus een heel andere kleur! Ben heel eg benieuwd hoe het gaat worden! Lees daarom even mee in dit topic, en misschien wel leuk om de uiteindelijke resultaten hier te posten!! Leuk om te zien altijd Als de verf me bevalt wil ik er misschien ook een ouderwetse kinderstoel mee verven en een box. Ligt er even aan wat ik kan vinden op marktplaats
Waarom moet je hem eerst schuren dan? Is toch juist mooi als hij een beetje doorleeft lijkt, schuur je hem ook weer door zodat hij een oude gebruikte look krijgt? Ik heb onze eettafel ook gedaan, 2 jaar geleden ongeveer. Eerst French Linen toen Old White, en doorgeschuurd op de randen en hoeken en op het blad.(was ook grenen) Afgewerkt met terpentijnwas. Ik ga hem binnenkort een keer opnieuw doen (althans alleen het blad) Omdat de verf op bepaalde plekken nu nog meer afgesleten is. Dus dan vind ik het net wat mooier om opnieuw te doen. De salontafels heb ik wel met laquer gedaan.
Abbo Wauw mooie resultaten hier!!! Ben net verhuisd en wil oa ons houten bed binnenkort gaan verven. Waar halen jullie de verf weg? Wil het gaan aanschaffen via internet.
Ik bestelde het altijd bij de Oude Bank in Zwolle, omdat ze daar ook heerlijke terpentijnwas hebben, die veel goedkoper is dan de Annie Sloan Soft was, en hetzelfde resultaat geeft. Zij zijn alleen overgestapt op een ander merk, Jeanne d'arc living, wat ook erg fijne krijtverf is trouwens! Nu haal ik Annie Sloan bij bij Juut in Harderwijk, ik weet niet of ze ook verzenden.
Puur Brocante of Shabby shedd zijn ook betrouwbare sites. Staan ook combinatie acties op Ik ga morgen onze op marktplaats aangeschafte box schilderen heb er nu al zin in Hij gaat in de kleur Graphite.
Ik bestel altijd bij Shabby Shed. Geweldige service en snelle levering. Hier vandaag weer aan de slag gegaan. Andere mensen poetsen het huis met nesteldrang, ik ga Sloanen Dit keer waren de nachtkastjes (Old White en French Linen) en een spiegel (Old white en Emile, de lijst) aan de beurt. Heel blij met het resultaat! Deze week ook maar meteen de trapleuning en balustrade (Old white en French Linen) aanpakken. Is dat ook geregeld
De eettafel was wel heel erg beschadigd. En met schuren heb ik er aantal putjes kunnen verminderen. De 1e laag French linnen zit erop. De kleine meid was nogal bewerkelijk vandaag. Maar ik ga hem toch nog een oude geschuurde look geven. Bevalt het niet.. Dan gaat er alsnog een laagje overheen.
Ik heb via Marktplaats een spekkast gekocht, mijn man gaat 'm vrijdag ophalen. Ik wil m gaan verven in Duck Egg Blue. Het wordt een speelgoedkast voor de kinderen. Ik weet nog niet of ik lak of wax beter kan gebruiken om af te werken. Verven jullie gewoon in de ruimte waar het meubel ook komt te staan?
Ik heb een tafeltje geschilderd met de kleur antoinette, super mooi geworden alleen nu deed ik de lacquer erop en is die helemaal geel geworden, wie weet wat te doen?
Laquer word bij veel lichte kleuren geel. Ligt er ook aan wat voor hout/materiaal het is. Als het bijv iets van eiken kleur was kun je het meubel beter eerst met een primer/grondverf behandelen en dan nogmaals schilderen. Alles goed laten uitharden kan soms aantal dagen duren. En daarna met laquer behandelen.
Super mooie kleur! Ik zou voor een kast gewoon terpentijnwas gebruiken. Alles met laquer lijkt mij niet mooi voor een kast, gaat eigenlijk het effect van krijtverf weg. Goede laag was over de verf heen.
Dank je wel! Ik heb een beetje dit topic doorgelezen en volgens mij gebruik jij geen wax van Annie Sloan toch? Aangezien jij zo ongeveer de Annie Sloan-goeroe bent hier : - welke wax gebruik je? - met wat voor kwast verf je? - ik las iets over de verf verdunnen met water? Is dat inderdaad aan te raden?
Lol of ik een echte goeroe ben weet ik niet, maar ik schilder veel ja Klopt ik gebruik terpentijn was van de oude bank in Zwolle. Ik vind hem veel fijner dan de was van Annie Sloan. Zodra je de kwast over de was heenhaalt lijkt het wel zachte boter te worden, echt heel fijn. Eerst gebruikte ik dure kwasten voor de was, maar ik haal nu al een tijd kwasten bij de action. Nog geen euro. Zien er heel professioneel uit, met witachtige haren, de punt/uiteinde is iets donkerder. Heerlijk om mee te werken. Ik maak een nieuw liter blik van AS open en vul hem tot net onder de rand met water. Goed dichtdoen, en een tijd op de kop laten staan. Heel goed roeren, duurt echt een tijdje. Als ik een kast of tafel schilder vind in het mooier om met een roller te verven (zachte blauwe vd karwei voor waterbasis) 2 mooie dunne lagen eventueel doorschuren en afwerken met de was. Als je het mooier vindt om de kwast strepen te blijven zien, dan zou ik de verf niet verdunnen, maar dan is hij wel echt dik. Net wat je zelf mooi vindt. Als je nog wat weten wilt hoor ik het wel
Vooral de lichte kleuren slaan helaas geel uit met de laqueur, heb het hier ook helaas mogen ervaren. Licht grijs ging hier wél goed Ik heb net een mooie spiegel in graphite met dark wax geverfd die ik voor een prikkie op de kop had getikt. Heb nog een grotere kast te schilderen, maar met de baby weinig tijd, ga het misschien wel in etappes aanpakken. Maar eerst gaan ik de stoffen eetkamer stoeken verven. Zal hier zeker een foto van plaatsen want ik geloof dat aan het verven van stof zich nog niet veel mensen gewaagd hebben Schilderen doe ik trouwens wel gewoon in de ruimte waar de meubels komen of in de veranda waar een goede lichtinval is. Je kan meubels die bloeden en geel uitslaan (veelal grenen en eiken) ook voorbehandelen met schellak, dat heb ik gedaan en het werkt goed en is natuurlijk (op alcoholbasis).
Geloof me, je kunt weinig verkeerd doen! Lees anders eerst wat informatie over de verf en kijk via youtube hoe je het beste kunt verven. Op https://www.shabbytreats.com/ staat echt veel informatie.
Hallo meiden, In het begin heb ik hier eens meegeschreven en ook dingen geverfd met Annie Sloan. Nu vroeg ik me echter af, is deze verf ook geschikt voor babymeubels? Heb namelijk een leuke babykamer overgenomen, maar de kleuren zijn niet mijn smaak. Nou moet ik nog kijken of ik een leuke Annie Sloan kleur kan vinden, want mijn idee was mintkleur maar volgens mij heeft AS die kleur niet. Maar goed, mijn dochter kauwt nu bijv veel op de rand van haar bedje en schraapt ze de verf er af. Dus stel dat mijn zoontje dat ook doet in de toekomst, ben ik benieuwd of dat geen kwaad kan?? Doe er dan ook een laag was/wax overheen uiteraard, maar ben benieuwd of het goed houd??
Mintkleur, mintgroen bedoel je dan denk ik? Duck egg blue is volgens mij de kleur die daar het meest bij in de buurt komt. Je zou ook eens kunnen kijken bij de verf van Jeanne d'arc living die hebben net iets zachtere tinten er tussen zitten volgens mij. Het is wel verf op waterbasis (dat moet toch voor de box enzo) dus dat is goed, maar voor de rest Ik zou het gewoon eens vragen bij de winkel waar je het wilt kopen. Ik neem aan dat zij je kunnen vertellen wat er nog meer in zit, en of dit op een box "mag" ivm veiligheid (knabbelgevaar) Je zit ook nog met de was waar je het mee afwerkt.