Het is een natuurlijk product en kan gebruikt worden op babymeubels en boxen enz. Zie deze informatie. - Annie Sloan informatie | Styling & Living Heb het ook al in de winkel nagevraagd. Ik doe namelijk ook alles met Annie sloan Je kunt als je een mintkleur wilt ook kleuren mengen natuurlijk, kun je evt. ook vragen of ze je in de winkel daarbij willen helpen.
Verf jij dus gewoon uit het blik? Ik heb voor de kast die ik ga verven denk ik niet gelijk de hele pot nodig. Is het dan niet handiger om een gedeelte van de verf over te gieten en dan pas te verdunnen?
Nee hoor ik verf niet vanuit het blik. Ik verdun hem idd in zn totaliteit. En tijdens het schilderen gebruik ik een verfbakje. Ik vind sowieso de verf anders te dik. Maar je kun ook een gedeelte verdunnen als je dat makkelijker vindt natuurlijk
Nachtkastjes zijn klaar! Voor en na! Lekker gedraaid ook weer -sorry-! Bekijk bijlage 437345 Bekijk bijlage 437346
Dank je! Old white en French Linen. En toen het aangedroogd was maar nog niet helemaal uitgehard, clear wax. Ik wilde perse de strepen in de verf zonder te schuren of dark wax te gebruiken. Old white en French Linen zijn eigenlijk samen met Emile de vaste kleuren hier in huis (alle meubels zijn geSloaned). We hebben afgelopen weekend een kleine slaapkamer verbouwing gehad, nieuw behang enz. Vandaag is het nieuwe bed geleverd en ik wilde de nachtkastjes niet wegdoen, dus ook die moesten eraan geloven
Ja siriel, inderdaad het is op waterbasis dus het moet dan goed zijn. (Ga ik inderdaad nog navragen). Maar er moet inderdaad ook nog een lak oid overheen. Anders is het er helemaal zo afgeknabbelt haha. Maar ja dat zal sowieso zijn, welke verf ik ook kies. Had gelezen dat iemand 1 liter old white met 100 ml Florence had gemengd en die kreeg een mooie mintkleur, dus denk dat ik zoiets ga doen. Jeanne d'arc living zag ik inderdaad bij de oude bank staan. Wou daar kijken omdat ik daar voorheen Annie Sloan had gekocht, denk huh? Maar las hier terug en zag ik inderdaad staan dat ze op een ander merk zijn over gestapt. Die terpentijnwas die jij gebruikt, kan je die ook ergens online kopen? En zou dat qua stevigheid ook geschikt zijn voor babymeubels? (ga ik nog even nakijken of het ook "eetbaar" is haha). Vind die Annie Sloan wax niet zo fijn werken, dus wil er dan toch iets anders overheen doen.
Ik vind zelf de Annie Sloan wax ook niet fijn werken. Ik koop bij de oude bank Terpentijn was (is ook blank, blauwe sticker) kost volgens mij 9,95. Online bestellen kan ook natuurlijk. Het werkt exact hetzelfde als de wax van Annie Sloan, en is me ook geadviseerd bij de oude bank.
Oh ja , DUH, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken, hahaha. Dank voor al je antwoorden al hoor. Echt hartstikke blij mee!
Old White en French Linen zijn hier ook favoriet Maar Duck Egg Blue ook Boven hebben onze muren allemaal een greige kleur (mix van beige/grijs) En het houtwerk is melk wit. Ik heb nu een leuk oud dressoir gerestyled in de kleur Petrol Blue van Jeanne d'Arc living, en een tv tafeltje ook in die kleur, met Old white er onder. Die Petrol Blue kleur geeft de ruimte een nog gezelligere uitstraling
Ik ben nog niet eens aan mijn 1e project (de spekkast) begonnen, maar ik heb al een 2e ding wat ik daarna wil doen, hahaha. Nu dus maar hopen dat het me wel bevalt, dat meubels verven .
Klinkt goed! Heb je foto's? Hier zijn alle muren wit, op de schouw na. We hebben in de woonkamer een dressoir, een tv kast, een buikkastje (my precious!), de eethoek, salontafel en een buffetkast in dezelfde kleuren gehouden. En als ik zeg we, bedoel ik natuurlijk ik. Vriend haalt de meubels op en bemoeit zich er verder niet meer mee (tenzij hij het niet mooi vindt)
Wat grappig, hier gaat het precies zo Ik struin marktplaats af, en mijn man gaat het ophalen, laatst hebben we 2 kasten opgehaald, eerst een heel grote Queen Anne kledingkast in het uiterste puntje van Limburg. (die ga ik binnenkort onder handen nemen) en daarna naar Friesland voor nog een legkast Hoe ver kan je het uit elkaar zoeken. Maar het was exact wat ik zocht, we hebben er maar een gezellige dag van gemaakt Mijn man vindt het zelf gelukkig ook erg leuk dat ik zo enthousiast hier mee bezig ben. Soms ziet hij het niet, maar als het dan af is, vindt hij het superleuk! Bij daglicht zal ik even wat foto's schieten, het is nu nog zo donker
Schilderen jullie trouwens ook de binnenkant van de kasten en laden? Ik wel, ik vind dat zelf mooier. Ik vind het heel jammer als ik laat maar zeggen een kastje open doe, of een lade naar buiten trek, en je ziet het bruine hout. Vaak heb je ook met oude dressoirs/kasten dat ze zo'n ouderwetse muffe lucht hebben Als je alles schildert is die lucht helemaal verdwenen.