Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik wilde het met de commode simpel doen en de binnenkant van de kasten en lades gewoon houden zoals het is. Is ook heel licht hout en niet zo'n ouderwetse kast. Maar mssn als ik bezig ben dat ik denk, oke de binnenkant gaat ook een x mee! Haha!

Denken jullie trouwens dat ik met duck egg blue de kast 1 of 2 x zou moeten schilderen? Alles is wit/grijzig.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Ach ja dat kan ook ;) ik zou 2 dunne laagjes aanbrengen, dat vind ik persoonlijk mooier dan 1 dikke laag.

3. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ja dat had ik idd gelezen. Dat het met 2 lagen ook beter hard word oid? Denk dat ik de verf idd verdun en dan twee dunne lagen aanbreng.

Als je de verf hebt verdunt en het is te dun geworden. Helpt het dan ook nog als je de verf even open laat staan dat hij weer dikker word? Of is het gewoon pech als je met water hebt verdunt en hij is te dun.

4. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Als je het blik open laat wordt het inderdaad weer dikker. Je kunt het dus niet verpesten :)

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Of het harder wordt met 2 lagen weet ik niet;) Maar het dekt sowieso mooier. Maar, je moet de verf wel afwerken met was hoor! Anders kan je het met een natte doek er zo weer afboenen:$ en dat wil je niet;)

Ja als je de verf verdund hebt en het is te dun, dan kan je idd het blik open laten staan, een paar uur, of een dag. Even goed in de gaten houden hoe dik hij wordt, het water verdampt weer.
    Maar als je een vol blik verdund kan er weinig mis gaan hoor, maar heel goed roeren (of eerst je blik even goed dicht maken en dan op de kop laten staan een half uur ofzo, dan zakt de verf goed in het water) en dan roeren!:D

6. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ja, ik ga hem zeker afwerken met was! Voor een commode wel belangrijk denk ik. En we krijgen een jongetje, die plassen nog wel eens daar waar het niet hoort! Haha. Zou zonde zijn als de verf er dan meteen af ligt.

Ik ga hem proberen te verdunnen zoals jij zij. Een volle pot en dan water toevoegen tot de rand. Dan zal ik hem weer goed dicht doen en even op z'n kop zetten en daarna roeren. Wil het graag in 1x goed doen! Haha! Ben heel benieuwd wat het resultaat gaat zijn!

7. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Zo verdun ik inderdaad ook altijd. Vullen tot de rand, dichtmaken en op de kop. Daarna schudden. Werkt het beste :)

Benieuwd naar je commode!!

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Kom je het voor en na resultaat nog even showen:D
    Ik zou de was met een kwast inzetten, een goede laag, trekt echt helemaal in en maakt dan de kleur mooi vol. Je kunt ook nog overwegen om het bovenblad van de commode af te werken met Lacquer van Annie Sloan, 2 of 3 dunne laagjes. Dan kan je het bovenblad ook lekker schoonmaken laat maar zeggen. Je moet dan geen was op het blad doen hoor!:D

9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik heb op alle kasten, tafels en dressoirs inderdaad ook wax gedaan. Behalve het blad, dat doe ik altijd met lacquer. Geeft toch extra bescherming en kan me voorstellen dat het bij een commode met "ongelukjes" wel heel fijn is.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nog even de beloofde foto's, onze slaapkamer is over de hele breedte van het huis, zo'n 7 meter lang. Het laatste gedeelte, 2 en halve meter is schuin af lopend, en er zit een smallere verspringing in ten opzichte van de rest van de kamer en echt zo'n plekje waarvan je denkt:(
    Met dit dressoir heb ik en extra opbergruimte, en je kunt er nog gewoon staan qua hoogte. Er blijft nu wel een stukje loze ruimte over achter de kast, maar dat is dan wel weer handig voor dozen ofzo.

De kleur is van jeanne d'arc living en de kleur Petrol Blue daaronder op sommige plekken zit de kleur Old White van Annie Sloan, en doorgeschuurd hier en daar. Binnenkant van de laden en kasten zijn wit.
    Alles afgewerkt met terpentijnwas.

Bijgevoegde bestanden:

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wat een leuk kastje Siriel!

Ik heb mijn (nu nog best lelijke ;)) spekkast in huis. Vanmiddag verf bestellen (helaas geen winkel hier in de stad die het verkoopt) en dan van de week maar eens beginnen verven...

12. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Kan ik vanmorgen eindelijk naar het winkeltje bij ons in het dorp wat de Annie Sloan verf verkoopt. Is de winkel gesloten van oktober tot maart! Grr :p Nu toch maar via internet besteld, dan is het morgen in huis! Want het risico om in maart een x de commode te gaan verven en in april uitgerekend te zijn wil ik toch maar niet nemen! Oo en ik heb zo'n zin in verven!!! Ik ben zo benieuwd hoe het gaat worden!!

13. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

ARGH! Ik twijfel nu heel erg over de kleur. Mijn man wil eigenlijk niet zo'n hysterische kleur ;), dus we zouden duck egg blue nemen, maar ik vind dat nu misschien toch wat te saai. Ik vind de Emile ook wel erg mooi, en de Provence... Dilemma's dilemma's.

14. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik vond duck egg blue al een aardig gewaagde kleur voor mijn commode. Haha!

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ohw! Balen zeg:x Heb je je er op verheugd, en dan sta je voor een dichte deur..grrrr :cool:
    En tot het laatste wachten wil je inderdaad niet nee;) Ook lekker als de was nog even goed kan uitharden voor je de commode in gebruik neemt. Plaats je nog even een voor foto? Ben heel benieuwd:D

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Haha, mannen hebben daar toch helemaal geen kijk op, kunnen ze beter aan ons overlaten;)
    Ik vind duck egg blue ook nog steeds heel mooi! al veel mee geschilderd. Misschien een tip voor je, de verf van Jeanne d'Arc Living werkt het zelfde als die van Annie Sloan. Alleen hebben ze net even iets andere kleuren. Ik heb een kleurenstaal besteld bij de Oude Bank in Zwolle. De kleuren lijken wel op die van Annie Sloan, maar net nog iets met een meer grijze ondertoon. Dusty Green is heel mooi, Petrol Blue (wat ik op mijn dressoir hierboven ergens heb)
    ook erg mooi! Ik ga binnen kort beginnen met Dark Powder op een 4 deurs Queen Anne kledingkast.
    Wel leuk om even weer iets andere kleuren te kunnen gebruiken dan van Annie Sloan.

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Deze kast ga ik schilderen binnenkort, hij komt op een lichtgrijze muur te staan.

18. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ja! Ga ik zeker doen hoor, een foto plaatsen! Kan even duren want ik wil er ook andere pootjes onder en andere knopjes op dus dat moet ook nog gemaakt worden dan :)

19. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Jaa mijn verf is binnen :D
    Yes! Morgen ga ik lekker aant verven!

20. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Mocht je er behoefte aan hebben, ik heb nog wel een paar foto's van meubels die oa met Emile gedaan zijn. Aangezien ik voor onze inrichting alles met French Linen, Old white en Emile gedaan heb.

Deel Deze Pagina