@Siriel, oh dat is balen zeg! Jeetje. Nouja gelukkig is french linen ook een mooie kleur. Maar wel jammer als je een leuk idee hebt dat het dan niet lukt. Ik denk dat over het algemeen de donkere kleuren die vlekken niet zo snel geven, maar heb er niet echt ervaring mee. @tricie, jammer dat je lijm op is. Nouja even geduld hebben dus. Hier vandaag de kast bekeken (die groene), er moest nog het een en ander aan opgeknapt worden en ik word gebeld als het klaar is en dan word ie bezorgd. Leuk hoor. Vind het nu toch te warm om echt te gaan klussen. Doe het toch het liefst buiten. Maar dan heb ik iets om naar uit te kijken.
Nou mijn kastje is klaar. Vanwege het bloeden van mijn kastje Heb ik besloten om de buitenkant French Linen te laten, en de laden had ik dus met Old White gedaan, maar omdat het bloeden daar doorheen kwam ben ik ze gaan doorschuren. En het resultaat is mooi geworden Eerste foto is helemaal French Linen, en tweede foto zie je dat de lade Old White is doorgeschuurd. Ik heb geprobeerd het kastje met witte laden in zijn geheel er op te zetten, maar om de een of andere reden krijg ik dat niet duidelijk op de foto. Het licht weerkaatst heel gek op het wit. Wordt niet duidelijk in iedergeval.. Let niet op de vieze afgeplakte vloer in de schuur Daar wordt aan gewerkt..
Schattig kastje hé, altijd al eentje willen hebben. Ik ga nu met het volgende projectje bezig. Had mijn eettafel op marktplaats staan. Die wordt waarschijnlijk morgen opgehaald. Maar mijn andere eettafel is moet ik nog onderhanden nemen. Dus daar ga ik morgen mee beginnen Wanneer krijg jij je kast binnen??
Zou ik jullie wat mogen vragen? Ik heb een mdf bijzettafeltje besteld. Deze wordt in de grondverf geleverd. Ik zou deze graag een 'oude look' willen geven, of een look dat het lijkt alsof je de houtnerf ziet. Is deze verf daar ook voor geschikt??
Hoi, deze verf is inderdaad ook geschikt voor mdf. Je kunt heel goed een oude look krijgen. als je bijv op de site van de oude bank kijkt staan er veel voorbeeld foto's op. Je kunt bijvoorbeeld het tafeltje eerst in een lichte tint schilderen en als dat droog is een donkere tint. (of andersom) En doorschuren als het droog is, altijd afwerken met de wax. Je hebt ook donkere was, daar kun je een antieke look mee creëren volgens mij. Voor advies zou je ze misschien ook even kunnen mailen welke tint met de donkere wax een mooi effect geeft. Als je met de Annie Sloan verf wilt gaan werken zou ik je wel adviseren om zo'n handgeschilderde staal te bestellen. Dan weet je exact welke kleur je besteld. Heel moeilijk bestellen een kleur vanaf je beeldscherm..
Super! Dank voor je reactie en tips! Ik blijf dit topic sowieso volgen. Wie weet krijg ik de smaak te pakken!?
Mijnn nachtkastje die ik eerder hier heb laten zien zijn ook gewoon van mdf gemaakt, werkt echt super goed. Kijkk ook veel op youtube voor de vele technieken die er zijn om iets oud te laten worden. echt een houtnerf kan je er niet mee creëren maar absoluut mooie resultaten. succes!
Ik ben gisteren aan mijn eettafel begonnen. Dat moest ook wel, want ik had al een mooi doorleefde eettafel, alleen was niet helemaal tevreden over de maat, die stond op marktplaats en is gisteren opgehaald. Nu hebben we dus even geen eettafel Nouja, lekker buiten eten dus. Ik heb de eettafel Met French Linen geschilderd en daaroverheen Old white. Toen opgeschuurd. De poten heb ik in de kleur Graphite geschilderd, die schuur ik ook niet op, die laat ik zo. Ik heb alles in de wax gezet, maar vraag me toch af of ik niet te weinig gebruik.. Hoe weet je nu wat de goede hoeveelheid is. De poten heb ik de wax met een platte kwast opgebracht. Je zag heel goed wat je gedaan had, omdat de kleur echt veel dieper werd. Het blad heb ik met een doek gedaan. Moet je nu 1 x in de zoveel tijd nog weer eens het meubel met wax behandelen. Zoals je tafelblad, neem je ook af en toe wel eens met een sopje af toch?? Iemand ervaring foto's van de tafel volgen nog, accu is leeg..
Je hebt genoeg wax als het er egaal uitziet, met te weinig wax krijg je een vlekkerig effect. Ik heb zelf het tafelblad gedaan met matte vernis, toch iets kinderbestendiger dan wax
bedankt voor je reactie, en die matte vernis, is dat ook van Annie Sloan? gebruik je dat dan op dezelfde manier als de wax?
Als je googled op matte vernis Annie Sloan krijg je wel een paar verkooppunten, kost een euro of 12 voor een klein potje, maar je hebt maar heel weinig nodig. Nog geen kwart potje voor 3 x het tafelblad. Je brengt het op als een beits, gewoon met een platte kwast.
Zie dit topic nu pas! Vanavond de laatste deur van een grenen kledingkast geschilferd! Met pure white, hij moet alleen nog met boenwas! Morgen gaan de deuren er weer in en de kroon erop, dan zal ik een foto maken!!
Ik zelf ook haha! Het is nu wachten op vriend, want ik kan de bovenkant er nooit zelf op krijgen... Ik vind het tot nu toe mooi, maar wel dat je de kwatsstrepen nog erg ziet. Ik hoop niet dat het er amateuristisch uitziet! Ik vind jouw kastje trouwens super!
Je hebt trouwens ook annie sloan op FB, hier krijg je echt super leuke ideetjes op. ik heb m geliked (verslaafd ?neuh helemaal niet )
Heel benieuwd naar een foto Ik plaats van de week ook nog even een foto van mijn eettafel en lampenvoet. Maar kan nu helaas even geen foto maken. Dus die komt nog. Ben ook blij met mijn kastje. Ik heb altijd al zo'n kastje willen hebben. Maar heb van de week nog zo'n kastje opgehaald. Dus heb het kastje nu ook maar te koop gezet, anders heb ik er straks 2 Die kwaststrepen is ook iets waar ik een beetje aan moet wennen, weet niet zo goed wat ik daar van vind.. Als ik het bij een kant en klaar meubel van iemand zie, denk ik gaaf!! Maar als ik het zelf met een kwast schilder, ben ik bang dat mensen denken dat zoonlief van 2 aan het schilderen geweest is.. Ik heb het toch allemaal na gerold met een roller zodat het glad is.. Maar in principe mag het wel die kwaststrepen in de krijtverf. Is denk ik maar net wat je zelf mooi vindt
Ik heb gisteren nog zo'n buikkastje gekocht, en 3 van die tafeltjes die je in elkaar kunt schuiven (van die tafeltjes die iedere oma vroeger had) Ik denk dat ik eerst met de houten bank voor mijn dochter ga beginnen.. of toch het servies kastje of de kleine eettafel die dochter als werktafel wil hebben..?? Je kunt me wel opsluiten in de schuur met kwast en verf, ik vermaak me wel. Ik baal stiekum dat ik vandaag jarig ben en de hele dag visite krijg