Ik heb mijn trap ermee gedaan. Paris grey en daarna laquer erover. Erg blij met resultaat. Beschadigd niet snel. Of je vriend moet de babykamerkast naar boven tillen en gewoon doorduwen als dat niet lukt. . Nu dus wel flinke beschadiging
Mooi! Heb je trede om en om gedaan? Droog en hard dat snel genoeg of heb je een paar dagen ergens anders gelogeerd? Bij ons wordt eerst nog de keuken, badkamer en douche verbouwd. Iov de woningstichting... Fijn, maar wanneer ze gaan beginnen, wordt steeds uitgesteld. Oorspronkelijk zou het vorig jaar sept klaar moeten zijn.. Laatste keer hadden ze het over feb.. Zal je zien.. Straks komen ze en dan is ml weer volop aan het werk (seizoen)..
Inderdaad om en om. Annie sloan verf is ook snel droog. Heb de ene dag de eerste 7 treden gedaan en de volgende dag de andere treden. Daarna dit herhaald ivm de dekking. De laquer heb ik wel wat langer over gedaan ivm uitharden. Ben dus wel even beziv geweest maar had de tijd We konden gewoon thuis blijven De laquer lijkt glad voor op de trap maar is mij 100% meegevallen.
klopt ik heb verf bij de oude bank gekocht, zij verkochten eerst Annie Sloan maar volgens hen had deze verf nagenoeg dezelfde ingredienten. vintaige paint Goed idee ik kan ze wel even een berichtje doen met de foto`s want ik hou strepen bobbeltjes en vlekken misschien moet ik gewoon Annie Sloan kopen haha
Maar had je deze verf dan wel moeten verdunnen? Als ik verf met Annie Sloan verdun ik altijd. Verf ik met Vintage paint van Jeanne d'arc Living dan verdun ik dus nooit. Omdat dat velen malen dunner is dan Annie Sloan. Ik weet niet met welk merk krijtverf jij geschilderd hebt. Maar misschien ligt daar het probleem Ik kan me niet voorstellen dat je qua schilderen echt is verkeerd doet. Met een tafelblad kan je toch niet gek veel verprutsen zou je denken. Staat er niets op het potje over het verdunnen van de verf?
ah... ik zie je berichtje nu... Die verf is veel dunner, die verdun ik dus nooit. Ik koop zowel Annie Sloan als de Vintage Paint bij de oude bank. Annie Sloan hebben ze nu idd niet meer. Maar Vintage Paint..niet verdunnen...:x Dan wordt het veels te dun!
Het blauwe dressoir ergens hierboven is ook met de Vintage Paint van Jeanne d'arc Living van de Oude bank. Gewoon roeren, in een verfbakje en 2 keer aangebracht met een roller vd karwei. Spekglad resultaat. De verf wordt te dun met water denk ik. Misschien het potje een dag open laten staan zodat het water verdampt. Wat jammer zeg. Het klopt dat de verf hetzelfde werkt als Annie Sloan. Maar die verf is gewoon super dik, daar zit het verschil in..
dan is dat dus het probleem!! Ml heeft dit topic ook doorgespit haha en op i net gekeken en die las verdunnen dus voor whitewash effect en dat t op waterbasis is dus dat het makkelijk kan ik vond het nu al zo dun.. dankjewel! shit! maar nu zit ik met een onbruikbaar potje weer 12 euro naar de maan..
Ik ben er ook bang voor. Wat balen zeg.. Als je het niet verdund had was het dus gewoon goed gegaan Niet dat je daar nu nog wat aan hebt, maar misschien scheelt het dat je weet dat als je het niet verdund had je nu waarschijnlijk een heel mooi tafeltje had staan.. Met andere woorden Laat je niet meteen uit het veld slaan als het goed gaat met verven heb je de smaak te pakken dat weet ik zeker. Je hebt de goede verf, het goede materiaal, alleen de waterkraan dicht moeten laten Maar het is idd balen en zonde van de verf (en je geld)
Ja de eerste keer heb ik het met de kwas gedaan en toen werd het streperig als ik het meteen met de roller had gedaan.. ik laat het ff rusten want het tafeltje moet dan helemaal schoon misschien dat ik het dan nog 1 x probeer
Precies, lekker even zondag houden, en het misschien toch nog even een keer proberen als je er weer zin in hebt. Je weet nu in iedergeval wel wat er mis is gegaan
@ Dan: Wat balen zeg! Nou ja, je weet nu iig wat er fout is gegaan. Nou, wij hebben de knoop doorgehakt. De kast wordt Emile. Vanavond bestellen en dan eindelijk verven.
Jaja, de commode zit twee keer in de verf Ik heb het heel nonchalant geverfd, de kwast alle kanten op zeg maar. Het is erg mooi opgedroogd! Nu kan ik aankomende donderdag de was halen zodat ik hem verder kan gaan afwerken. Als de was goed is uitgehard kunnen de deurtjes er in en de laadjes en kan ik leuke knopjes kopen voor er op. Hieronder een foto van het resultaat tot nu toe!
Hoi meiden, ik wil een bestelling gaan plaatsen bij shabby, maar wil even bij jullie checken wat ik nu precies nodig heb. Ik wil graag de krijtverf van Annie Sloan bestellen. Wil 2 houten bedden wit verven. Ik wil het niet doorleefd maar gewoon helder wit. Weten jullie welke wit ik dan moet hebben. En dan gok ik dat ik het met de softwax na moet verven?? He ik dan verder nog iets nodig? Mooi geworden Anna, heb ook zin om aan de slag te gaan, de resultaten hier zijn erg mooi.
Dan zou ik de kleur Pure White nemen. Die is het witst. (ik heb de handgeschilderde stalen) Maar... welk hout is het bed, wit is een lastige kleur. Vaak gaat het bloeden, je krijgt dan gelige vlekken in je witte schilderwerk. Soms gebeurt dit pas als je af gaat werken met de was. Zelf gebruik ik nooit de was van annie Sloan, omdat ik de softwas niet prettig vind werken. Zelf bestel ik bij de oude bank in Zwolle altijd antiek terpentijn was, dat schilder je er gewoon op met een kwast. En kost +- 10 euro. Veel goedkoper, en het werkt echt fijn. Ze verkopen daar nu geen Annie Sloan meer, wel Vintage Paint, die werkt hetzelfde als Annie sloan, maar is iets dunner. Je kunt hem dus heerlijk met de roller aanbrengen en krijgt dan een glad resultaat. Daar hebben ze de kleur Natural White, wat echt wit is. Wat het bloeden betreft, Dat kan je voorbehandelen, zij hebben daar een spulletje voor, waar je je meubel mee voorbehandeld en dan kan het bloeden er niet doorheen en wordt je bed mooi wit Ik weet de naam zo even niet, maar op de site kan je het vinden. Ik heb een hoekkast voor mijn zoon geschilderd. (blank grenen) Hij was hageltje wit. totdat ik de was eroverheen ging doen, hij verkleurde helemaal. Nu vond ik dat geen probleem, omdat ik hem ook doorgeschuurd heb, en hem verouderd wilde laten lijken. Maar als je een hagelwit bed verwacht, en het wordt uiteindelijk vlekkerig dan baal je misschien:x Vandaar de tip, succes
Ik zou dan gaan voor pure white. En inderdaad wax erbij bestellen. Vergeet geen voor en na foto's te maken! Veel plezier
Bedankt voor de reacties, ik vermoed dat het een grenen bed is en hij zit in de lak. Ik dacht het met st marc schoon te maken en dan te gaan verven met het krijtverf van Annie Sloan
Ik heb met grenen nog nooit gehad dat het hagelwit blijft na het schilderen met krijtverf.. Dus als dat niet is wat je wilt, zou ik het op een klein stukje uitproberen. En anders toch voor behandelen misschien