Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik behandel het zelf niet voor omdat ik de dingen die ik wit heb gemaakt eigenlijk ook best mooi vind nu het wat ouder lijkt door de verkleuring.
    de winkel die ik in mn vorige bericht noemde heeft wel een product waarmee je gemakkelijk kunt voorhandelen. Dan komt de verkleuring er niet door heen.;)

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Kan ik het ook in de grondverf zetten, dan licht op schuren schoonmaken en dan met krijtverf?

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dat kan wel maar niet met een grondverf op waterbasis, daar komt het ook zo doorheen. Dan moet je wel een goede grondverf gebruiken.

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Meiden hebben jullie ervaring met Annie sloan op de muren?
    Wil namelijk de kleur florence kopen voor op een muur van de babykamer.
    Voor de babymeubels ga ik 1 liter old white mengen met 100 ml florence en dan krijg je soort mint kleur en verf ik daar de meubels mee.

Wat is Annie sloan lacquer eigenlijk? Iemand daar ervaring mee? Las dat het vooral voor gebruik op vloeren en trap is. Maar zou dat voor het ledikantje ook goed zijn?

Of zal ik gewoon voor de boenwas gaan? Die gebruik jij toch Siriel? Is dat ook goed aan te brengen met kwast? Deze bedoel jij toch? https://www.de-oude-bank.nl/cms/index.php/webshop/afwerking/boenwas-blank-detail

Of zou zoiets beter zijn voor ledikantje? Wil namelijk wel dat het echt goed beschermd is. https://www.de-oude-bank.nl/cms/index.php/webshop/afwerking/de-oude-bank-matte-lak-detail

Bedankt voor de tips alvast. ;)

5. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Geen ervaringen met op de muren, was het eerst wel van plan. Maar ga toch voor muurverf. We nemen de kleur gewoon mee en laat hem mengen. Ook omdat ik anders veel meer blikken nodig ga hebben en onze muren verf erg opnemen.

Laquer is een lak. Kun je het beste licht aanbrengen met de kwast en daarna met een roller omdat het erg vloeibaar is.
    Ik kies zelf voor wax omdat ik dat doffere mooier vind. Laquer gaat het iets meer van glimmen (heb onze trap er mee gedaan namelijk)

De boenwas breng je op met een kwast en wrijft het daarna uit met een doek (dit word tenminste zo op de workshops geleerd van Annie sloan)

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Een tip voor de mensen hier, bij praxis heb je een supermerk matte muurverf, dat heet Perfection...verkrijgbaar in heel veel kleuren ( ook de kleuren van annie sloan), ik had gelezen dat met deze verf ook meubels geverfd kon worden.
    En idd een kaptafel geverfd en hij is prachtig, het mooiste is dat hij een stuk goedkoper is (€14,99 voor 1 liter) en hij is erg zuinig in gebruik en dekt heel goed....

7. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Het voordeel van AS is dat je niet hoeft te schuren of wat dan ook. Daar betaal ik liever wat meer voor ;) plus dat ik het effect van krijtverf gewoon mooi vind.

8. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik breng de laquer dus met een kwast op (heel dun) en de wax met een doek en dat wrijf ik uit :) Ik heb ook niet echt een glans met laquer. Het blijft gelukkig dof. Op de eettafel heb ik 2 dunne laagjes laquer gedaan, direct op het hout. Heel mooi, aangezien ik naast de bescherming nu ook een diepere houtkleur heb.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ja klopt, die boenwas gebruik ik altijd. Die MOET ;) je met de kwast aanbrengen. Dat is eigenlijk een veelgemaakte fout. Mensen brengen het aan met een doek, en je brengt vaak veels te weinig op.
    Met de kwast schilder je het als het ware na.

Maar voor een ledikantje.. Tja moeilijk. Mijn kids hebben nooit geknabbeld aan spijltjes enzo. Dus met een boenwas had dat prima gekund. Maar met een laquer/vernis is idd beter beschermd.
    Ik zou even bij de oude bank vragen wat hun advies is daarover.

Muurverf daar gebruik ik Annie Sloan of andere krijtverf (zonder schuren) niet voor. Vind het in verhouding te duur eigenlijk.
    Je kunt prachtige kleuren krijgen, ook in heel oude vergrijsde tinten bij de verfwinkel.

De oude bank zegt dit over de boenwas opbrengen. NOOIT MET EEN DOEK onvoldoende bescherming :

Afwerken met antiekwas moet met een KWAST, ongeveer 1 uur nadat de verf goed droog is geworden. Om de verf krasvast te maken MOET deze worden afgewerkt met een stevige laag was, die je met een kwast opbrengt. De was MOET 24 uur de tijd krijgen om in te trekken. Dit is erg belangrijk. Breng je de was aan met een doek dan wordt het geverfde meubel niet krasvast. Na 24 uur kan je de was gemakkelijk uitpoetsen met een oud T-shirt, hierdoor wordt de beschermlaag nog sterker.

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Wordt de laquer niet heel streperig dan met een kwast?
    Ik breng het zelf met een lakroller aan op bijvoorbeeld het tafelblad.
    Het is zo glad, zonder bobbeltjes of streepjes, alsof het gespoten is, je ziet het niet eens eigenlijk.
    Krijg je dat effect met een kwast ook?

11. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat je het dan niet hebt over de wax van Annie Sloan toch? Maar echt over een boenwas van de oude bank? Aangezien Annie Sloan haar eigen wax ook wel eens gewoon met een alleen een doek aanbrengt, ipv eerst met een kwast (en ik er nog nooit problemen mee gehad heb, werkt perfect!).

Geen strepen hier in de laquer trouwens. Ik heb precies diezelfde look. Geen bobbels, luchtbellen of oneffenheden erin. Helemaal strak.

Edit: ik zie dat het inderdaad om een andere boenwas gaat :) Ik heb de clear en de dark wax van AS.

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Super dat iemand het linkje van de boenwas plaatste. Heb 'm gelijk besteld.

Nog een vraagje: Wat voor soort kwast kan ik het beste gebruiken voor het aanbrengen van de boenwas.

Oh, en nog een vraagje ;): Morgen ga ik eindelijk de spekkast verven (JEUJ!). Maar moet ik 'm nu eerst nog schoonmaken? Zo ja, waarmee?

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Schoonmaken gewoon met een vochtig doekje dat je af en toe uitspoelt met water.
    De boenwas breng ik altijd aan met een brede platte kwast van de action. Nylonachtig wit uitlopend naar blauwgrijs (haren) Werk prima.
    heb nu wel een speciale kwast van de oude bank voor de boenwas gekregen. Ben heel benieuwd of dat beter werkt. Laat ik zeker nog even weten als ik het uitgeprobeerd heb.

14. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Haha lastig dus.
    Ik weet ook niet of dit kindje er aan gaat zitten knabbelen. Mijn dochter doet het wel namelijk. Dus dacht kan beter een goed stevige laag aanbrengen zodat niet meteen de verflaag eraf gegeten word haha.

Ik ga het even navragen bij de oude bank.

Kan inderdaad ook nog even kijken of ik gewoon muurverf kan kopen. Misschien scheelt dat wel qua prijs. Hopelijk kunnen ze die florence kleur mooi namaken.

15. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Wij hebben hier geen Action, dus ik ga iets bij de Gamma halen. Specifieke kenmerken waar ik op moet letten bij de kwast?

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Met perfection hoef je ook niet te schuren, kan er zo op...

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Ik had gevraagd bij de oude bank welke ik het beste kon gebruiken voor de afwerking, de blanke boenwas of de matte lak.
    Dit schrijft ze:

"Wij adviseren de antiekwas over kinder bedjes en speelgoed. Onze moet worden aangebracht met een kwast en daarna minimaal 24 uur de tijd krijgen om in de verf te trekken, daarna kan je het gemakkelijk uitpoetsen. Op deze manier trekt de was volledig in de verflaag. Afwerken met lak adviseren wij niet omdat lak ng wel eens kan loslaten en kindjes dit zo in hun mond kunnen krijgen. Als je geverfd hebt het een witte kleur, de was aanbrengen zoals hierboven. Als je geverfd hebt met een donkere kleur kan de was vlekken geven op de Annie Sloan verf. "

Ze bedoeld dus die blanke boenwas toch neem ik aan?
    Ze vertelde ook dat ze klachten kregen over Annie Sloan en daarom over zijn gegaan op het merk dat ze nu verkopen. Zitten ook mooie kleuren bij trouwens.

Zag pas iemand die had een muur geverfd met perfection verf, was echt een mooie mint kleur, dus die heb ik wel opgeslagen.

18. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

WAUW! Vandaag geverfd met de Annie Sloan en...WAUW! Heb de verf wat verdund, verven ging supervlot en als het opdroogt ziet het er zo gaaf uit. Ik ben echt blij :D.

Ik moet nu alleen de voorkant van de deurtjes nog, maar de achterkant is nog niet droog, dus ik kan ze nog niet omdraaien en 2 legplanken moeten nog, maar die doe ik, samen met de deurtjes, morgenavond. Ik ben al een uur of 3 aan het verven, hahaha, dus ik ga zo eerst eens even lekker douchen.

19. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Oh! En wat ik ook ideaal vind -> je kan na het verven al je spullen zo lekker makkelijk schoonmaken. Kwasten zijn in een poep en een zucht schoon en mijn verfbakje heb ik helemaal lekker schoongemaakt.

Om de roller heb ik nu gewoon aluminiumfolie gedaan, zodat ik 'm morgen nog een keer kan gebruiken (ik ben vergeten een extra roller te kopen....handig ;)). Bij verf op terpentinebasis doe ik dat ook altijd.

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat je zo enthousiast bent.:D het werkt ook echt verslavend:)
    ideaal ook idd je kwasten uitspoelen. Echter.. je roller zou ik ook gewoon even uitspoelen en laten drogen. een roller met verf op terpentine basis blijft inderdaad nat in de folie.
    Maar deze verf is heel snel droog. Misschien is je roller morgen toch wel hier en daar iets aangedroogd, dan krijg je lelijk afdrukken in je schilderwerk als je hem zo gebruikt.
    ik spoel ze altijd uit onder de kraan met lauw water, water er uit knijpen, dan kun je hem heel vaak hergebruiken.

Deel Deze Pagina