Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je moet 24 uur wachten tot je de wax aanbrengt. Ook al is de verf na een half uur al droog!

Ik heb wel met spijkerbroeken op mijn stoelen. Die ga ik over doen en dan met vernis.

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #922 siriel, 26 feb 2015
    Laatst bewerkt: 26 feb 2015
    Ik werk idd ook wel eens met 2 kleuren, maar schilder ze beiden dekkend en dan met een superfijn schuurpapiertje doorschuren zodat de andere kleur doorkomt. Zal zo eens een foto opzoeken;)

Dit is een buikkastje in French linen, de laden daarna in old white en doorgeschuurd met heel fijn schuurblokje.

Bijgevoegde bestanden:

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Dat hoeft niet hoor, als de verf goed droog is, na een uur, kan je hem gewoon afweken met was. Een veelgemaakte fout is dat het met een doek wordt opgebracht! Niet doen, maar met een kwast.
    Ik gebruik antiek terpentijnwas vd oude bank in zwolle/Apeldoorn opbrengen met een kwast alsof je het opnieu schilderd. Dat goed laten uitharden en dan heb je geen probleem meet met het er af wassen.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Je ziet het verschil wel, maar ik vind het niet storend. Ik zou ook alleen het bovenblad doen, of een onderzetter onder je glas zetten;)

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik heb de wax met een doek aangebracht, bij elkaar drie keer een laag gedaan, en dat vond ik veel fijner werken dan met een kwast. Kan er gewoon met een natte doek overheen oid, het is goed uitgehard. Duurde wel een maand eer dat het niet echt plakkerig meer aanvoelde ( kon het na een Weel wel nat afdoen), maar dat had het vrouwtje van de Annie Sloan winkel me al verteld. Ik lees dat jij bijv je meubels veel met een roller doet, en ik heb het juist met een kwast gedaan en vond dat heel fijn werken en een mooi resultaat. Ik houd ook minder van dat spiegel gladde maar vind die kriskras kwaststrepen erg leuk. Volgens mij is het heel persoonlijk wat voor wie werkt en wat je een mooi resultaat vind :p Dat vind ik ook het leuke van Annie Sloan! Je kunt op veel verschillende manieren werken en heel andere resultaten krijgen.

Jouw buikkastje is ook echt geweldig trouwens!

6. Dappertje Dik

Te gek zeg!
    Ik zou het denk ik wel andersom doen, dus eerst old white (of een andere kleur, ik dacht aan Chateau Grey).

En ik zie dat jij je beslag ook hebt meegeschilderd. Ik denk dat ik dat ook moet doen, het zit vast zonder schroefjes, het zit als een soort drukknoop door het hout heen.

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Klopt, ik heb echt al heel veel geverfd en het blijft leuk:D
    Ik heb nog nooit wat geschilderd dat gefineerd is. Maar het zou moeten kunnen. Het het ook prima op glad ed. Ik zou er dan wel voor kiezen om het met een roller verdund te schilderen en dan 2 dunne lagen. Ik schilder altijd echt houten meubels ed omdat ik het leuk vind om détails door te schuren. Maar je kunt het op een onopvallend stukje uitproberen. Zolang je het niet hebt afgewerkt met een was kun je het er met een vochtig doek zo weer af boenen;)[/QUOTE]

Tnx!!!!

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Welke kleur je als eerste doet maakt idd niets uit, lekker doen waarvan jij denkt dat je het het leukste vindt. Dit beslag kon er idd ook niet af, ook er helemaal doorheen. Ik vind het leuk om het dan mee te schilderen. Ligt net een beetje aan wat voor een meubel het is. Ik schilder niet altijd het beslag mee, net wat ik leuk vind:D

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dank je:D Het is idd ook maar wat je eigen smaak is natuurlijk. Met een roller wordt het wel glad, maar niet zo spiegelglad, als je bijvoorbeeld een deur schildert met "normale" verf.
    Ik vind die kwaststrepen niet echt mooi;) Maar dat is idd, wat je zelf mooi vind. Dat is toch ook het leuke er van:D

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Hallo Annie Sloan experts :D

Ik heb even een vraag.
    Wij hebben een bank van de ikea , stof is risane naturel ( wat lichter linnen en een stoffen stoel willen we graag in die kleur gaan verven.
    Voor de kleur van de bank die we hebben zie voorbeelden hieronder.

linnen stoel.jpg
    bank.jpg

Welke kleur komt er een beetje overeen van Annie Sloan?
    Ik heb al naar de kleuren tabellen gekeken maar ik vind het lastig,omdat het in werkelijkheid ook weer anders kleurt.

En moet je over deze verf nog een beschermlaag doen voor eventueel morsen van drinken e.d.?

Bedankt alvast !

11. Dappertje Dik

Paloma. Even wat lichter maken met wit.

Ik dacht dat je stof ook moest waxen.

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf nog niet begonnen aan het schilderen van stof. Als je een losse hoes hebt, weet ik wel dat je de stof kunt verven met Annie Sloan (verf oplossen in water, en dan de stof er in)
    Maar het verven van zittingen enzo.. het schijnt een dingetje te zijn. Vaak als de pool van de stof hoog is, wordt het al snel hard, en kan de verf gaan brokkelen.
    Ik heb hier in dit topic (of prive) dat weet ik niet zeker meer, reacties voorbij zien komen van dames die hun behandelde stoel bij het grof vuil gezet hebben nadat ze stof zijn gaan schilderen.
    Ik weet niet of je de stoel ook wilt gaan gebruiken? De 1 adviseert wel was ter afwerking, de ander absoluut niet..:(
    Dus dat heb ik mooi aan me voorbij laten gaan:D
    Binnenkort ga ik wel 2 losse hoezen verven van een fauteuil, eens kijken hoe dat wordt;)

13. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    #933 K0pjeThee, 27 feb 2015
    Laatst bewerkt: 27 feb 2015
    Oeii...dat klinkt niet hoopgevend ! Ik had ook gehoopt er niet aan te hoeven beginnen, maar heb een stoel op de kop getikt die moest worden gereinigd en helaas krijg ik sommige plekjes er niet uit dus ik moet wel........
    Ja ik heb op de site gelezen dat je op leren stoelen was moet gebruiken, maar voor stoffen stoelen staat er geen info..
    Ik vraag mij echt af of deze verf makkelijk afneembaar is?
    Van die goedkope verf van de action, die 2 euro flesjes, op die verf moet je niet te lang boenen anders veeg je het er zo af. Vraag mij nu af hoe dat met deze verf zit?
    Heb jij een idee qua kleur? Al je het met water verdunt wordt de verf ook wat lichter.

* Ja we willen de stoel wel gaan gebruiken :p En de stoel is van dezelfde soort stof als de bank , dus geen dikke stof

14. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Op de site staat dus dat je leer moet waxen..ik ben er graag zeker van anders verziek ik alles straks :p

Ik zag een stoel met de kleur paloma
    stoelll.jpg

Het is lastig om in te schatten welke kleur het wordt na verdunnen en met wit er door heen. Het is wel een kanshebber. Thnx !

15. Dappertje Dik

Kopje thee: je moet de stof wel eerst nat maken.
    Je mag waxen, maar het hoeft niet. Leer wordt gewaxed om de glans.

Er staat zoveel op Youtube!

16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Van youtube ben ik inderdaad wijzer geworden dat je leer of fluwele stoffen waxt, maar dat dit niet nodig is op gewone stoffen.

Hetgeen ik er niet uit kan halen is; wat als je hierop knoeit? Zou impregneer misschien kunnen?

En de kleur..heb heel internet afgestruind naar de kleuren maar op de ene kleurenstaal ziet een zelfde kleur er weer anders uit als op een andere site.

Niemand toevallig iets geverfd met een lichte linnenkleur? ( welke kleur was hiervoor nodig?)

17. Dappertje Dik

Kleuren zijn supermoeilijk. Het zijn er niet veel en onder tl-licht, bij gloeilamp of daglicht zijn ze heel anders. Je hebt wel de originele kleurenkaart?

Wat je kan doen is altijd mengen met (een) wit en dat uitproberen. Het droogt binnen no-time en als het niet goed is meng je bij. Ik denk echt dat je van Paloma uit moet gaan.

De wax droogt wel op stof heb ik begrepen. Dus je hoeft niet bang te zijn voor een vette kont :)D)m duurt alleen wel even.

18. Dappertje Dik

Iemand trouwens ervaring met de donkere was?

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb hem hier staan. Maar eigenlijk nog nooit echt gebruikt. Je kunt vooral de wit tinten er mooi mee verouderen als je dat mooi vindt. Zelf dus nog nooit gedaan omdat ik het zonde vind;)
    Ligt ook aan de stijl van het meubel misschien en welke uitstraling je er aan wilt geven.

20. Dappertje Dik

Ik ga het binnenkort proberen. Oud kastje op de kop getikt met veel verdikkingen, hoe zeg je dat? Alleen daar wil ik de donkere was aanbrengen, spannend!

Deel Deze Pagina