Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.958
    113
    Vrouw
    Zijn er nog dames met projectjes bezig:D

2. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Nee, even niet. Ik was er even klaar mee.:)

3. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Haha nee na m'n mislukte kast ff pauze. Kast herstellen binnenkort en dan stop ik even haha

4. woepsie

woepsie Lid

9 okt 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik had een aantal vragen over de deco verf van de action.
    Ik heb in het verleden verschillende kasten opgeknapt, met gewone verf van de action en grondverf van gamma eigen merk. Nu wil ik het interieur omgooien, zodra ik mn nieuwe huis in ga.
    Dus ik heb op marktplaats een eiken buffet kast gekocht en een grenen dressoir, die mooi matchen. Deze wil ik goedkoop opknappen, aangezien de meubels er maar tijdelijk staan (ga verhuizen naar een andere tijdelijke woning..).

Nu dacht ik de deco verf van de action is goedkoop en het zijn leuke kleurtjes. Hoe ga ik het aanpakken, de kast en het dressoir schilderen?
    Eerst schuren, grondverven en dan de krijtverf van de action? Of...? Het moet wel een beetje kras/deuk beschermd zijn, dus wil het sowieso aflakken? Welke lak kan daar overheen (en is niet duur).
    Zou iemand het duidelijk kunnen uitleggen?

Groetjes!

5. Jaime

Jaime Niet meer actief

Zo heb ik het ook gedaan. Eerst geschuurd en gegrond. (En weer wat plekjes afgeschuurd voor een oude look.) Daarna deco verf van de action (verdund met water). En daarna nog vernis van de deco verf erover gedaan.

6. Jaime

Jaime Niet meer actief

Close up

7. woepsie

woepsie Lid

9 okt 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi!! En met die vernis blijft het mooi mat? En is het redelijk krasbestendig? Wordt natuurlijk niet intensief gebruikt (zoals een tafel), maar wil niet binnen no-time krassen!
    Wat is de reden dar je de verf met water verdund heb?

Sorry veel vragen, maar wil t niet verpesten, het zijn zulke leuke meubels!

8. Jaime

Jaime Niet meer actief

Before foto

9. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ja met die vernis blijft het mooi mat. Ik heb het verdund omdat ik zo'n vegerige look wilde en de kleur niet te donker wilde hebben. De witte grondverf komt er nu doorheen.
    Ik heb nog geen beschadigingen.

10. woepsie

woepsie Lid

9 okt 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top, dan kan ik binnenkort aan de slag! :) dankje voor het antwoorden!
    Dat is t voordeel van andere meubels tijdens t verhuizen, nu de vloer nog niet in het andere huis ligt kan ik daar lekker kliederen, zonder dat de vloer vies wordt ofdat ik buiten in de kou moet staan!

11. Jaime

Jaime Niet meer actief

De grondverf is op waterbasis trouwens. Ik heb gewoon binnen geverfd.

12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik lees al een tijdje mee met jullie en nu wil ik ook wat verven. Ik wil de eikenkast van de kleine verven in het wit. Nu zag ik dat deco verf van de action ook gebruikt kan worden. Heeft dat een mooi effect? Wel of geen grondverf gebruiken? Of beter voor een andere verfsoort gaan? En moet ik daarna was oid gebruiken?

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hai Siriel. Ik wil m'n tafels verven met AS en wil graag een zo strak mogelijk resultaat. Welke roller gebruik jij? Scheelt mij een hoop uitzoekwerk:)

14. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw

Ik kwam toevallig deze reactie van Siriel tegen toen ik terug ging lezen :p

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Haha Vitamientjuh, dankjewel!!! :D:D

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.958
    113
    Vrouw
    Excuus ik zag je vraag nu pas:) maar je hebt het goede antwoord al gekregen zie ik:D

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Geeft niet hoor Siriel, wees blij dat je soms iets over het hoofd ziet. Zou pas erg zijn als je àlles ziet :p

18. Jaime

Jaime Niet meer actief

Volgens mij is er geen wit in de deco verf van action. Ik heb op de vorige pagina foto's gezet van mijn kast die ik met deco verf van de action heb geschilderd. Daar heb ik ook beschreven hoe ik dat heb gedaan. Ik heb de kleur clay gebruikt.

19. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt jaime! Welke grondverf heb je gebruikt? Ook van de action? Ik wil namelijk niet dat de kast gaat bloeden. Ik wil het wel verven zoals siriel met een roller. Ik heb liever een strakker resultaat.
    Ik dacht dat action ook wit had, dan maar een andere kleur nemen haha.

20. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ik heb met grondverf van de action gegrond inderdaad. 5X :$ vanwege het bloeden!
    Als je niet wil dat het gaat bloeden moet je het ergens mee voor behandelen of verf op terpentinebasis gebruiken. Gronden op waterbasis helpt niks tegen het bloeden.

Deel Deze Pagina