Nou na drie lagen en een laag was blijkt het niet te werken op deze kast. Ik hoef hem maar aan te raken of de verf bladert er af. Ik snap er niks van, ik heb hem heel goed afgenomen met st marc, de verf er op gegooid, lang genoeg gewacht tussen de lagen en nu missen er allemaal schilfers af. Baal er echt van.
Goh wat vervelend! Snap ik echt niets van hoe dat kan, ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Ik zou maandag even bellen naar de winkel waar je de verf gekocht hebt, en vragen hoe dit kan. Echt heel vervelend! Balen..:x
Ja heel raar, maar mijn man zegt ook, misschien moet je nog een paar dagen wachten tot de was helemaal goed uitgehard is, dat het dan beter is. Maar sowieso lijkt het me dat je niet zo de verf er af zou moeten kunnen halen. Heel raar. Ook dat hij niet goed dekte, terwijl je overal leest dat het juist zo goed dekt. Ik ga inderdaad even vragen want ik kan me niet voorstellen dat dit standaard is. En ik kan ook niet bedenken wat ik dan verkeerd zou hebben gedaan. Hij staat trouwens wel erg mooi, de kleur is precies goed. Ik maak morgen wel even een foto voor jullie
Ik bedenk me net, ik had laatst een kastje geschilderd, met 1 laag verf. Ik dacht toen ik laat hem even een dag goed drogen voordat ik hem in de was zet. De volgende dag was mijn zoontje met een vriendje met een waterpistool aan het spelen, en de schuurdeur stond open. Nou je raad het al.. tijdens het schieten met water, is er per ongeluk ook een straal de schuur in gegaan. Op de kast waren een paar druppels gevallen. Toen ik die weg wilde halen veegde ik zo de verf op dat plekje weg. (dit was voordat er was op zat!) Het kan dus best zo zijn dat je nu dus was er op gedaan hebt ( is vochtig) Dus je verf wordt denk ik tijdens het opnemen van die was ook vochtig, misschien dat je het daarom eraf veeg als je er aan komt Ik roep ook maar wat hoor, maar misschien is het inderdaad zo dat als de was droog is, het wel goed is.. Hoop ik voor je! Even afwachten nog.
Ja misschien is dat het dan wel. De verf schijnt de was ook echt op te nemen, dus dat klinkt wel logisch. In het ergste geval zou ik hem af moeten lakken (maar ja dat was nou net de bedoeling) Ben in ieder geval wel blij met hoe hij geworden is, vind de kleur echt helemaal super. En het past hier ook gewoon heel goed. Dus dat is weer een meevaller. Ik heb voor de steigerhouten tafel trouwens toch maar beits gehaald (gerookt eiken) want dan heb je ook meteen bescherming, en kon ik de kleur wat beter zien. Ik wil als dit straks goed komt tenminste, de keuken ook gaan verven. Die is nu houtkleur, van die latjes zeg maar. Denk dat het wel verslavend is haha.
Laten we hopen dat hij morgen goed droog is. De keuken verven, is ook leuk, eerst maar even voor de zekerheid op de binnenkant van een kastdeurtje uitproberen misschien Volgens mij adviseren ze wel om een keuken met beits of lak of te werken van annie sloan, ipv wax. Het is echt verslavend ja..maar wel leuk
Vervelend zeg dat de verf er nu zo makkelijk af gaat. Zou toch niet helemaal de bedoeling moeten zijn. Hopelijk is het als de wax goed droog is wel beter zijn. Las ook wel dat dit soms wel een paar dagen kan duren. Ik duim voor je. En ben heeeeeeeeeel benieuwd naar de kleur. Hier trouwens te lui geweest om te beginnen. Moest ook nog verfbakje kopen e.d. Maar was moe van boodschappen e.d. dus dat gaat 'm niet worden. Of ik moet nog een verstopt bakje vinden in de schuur morgen en energie hebben om het te gaan doen. Nu eerst maar slapen.
Het is al een stuk beter! Ik duw het er niet meer zo af gelukkig! Mijn man moet de planken nog wat bijschaven (hadden we nieuwe voor gemaakt) en de nieuwe greepjes moeten er nog op, maar hij staat al dus hier alvast een paar foto's. Ik heb de randen een beetje opgeschuurd, wordt ie een beetje shabby van. Heb nu de smaak te pakken, en denk dat alles even in de AS moet nu haha.
Mooi geworden Danip! Ik heb even een vraag. Is de kleur old white vergelijkbaar met de ral 9010? Hoop dat iemand van jullie dat weet. Dan ga ik denk ik verder met AS... Ben het schuren en de tijd voor het drogen helemaal zat!
Deze vraag wilde ik ook stellen! heb jullie hele topic gelezen en ben enthousiast. Jullie schuren helemaal niet?? Maar, geen dealer hier in de buurt en verf van een verfstaaltje van internet is lastig. Nu hebben ze 3 soorten wit, ook mijn vraag: welke komt het dichts bij 9010?
Nee helemaal niets schuren, heerlijk! Ik heb zelf de orginele staal hier liggen met alle tinten van Annie Sloan. Pure White is echt spier wit, zoals een echte witte trouwjurk laat maar zeggen Original White zit een beige gloed in. Old White (heb ik zelf) zit een grijzige gloed in Cream is echt gelig en Country Grey gaat de taupe (bruinige) kant op. (Dit zijn de vijf tinten die in het "witte rijtje" staan. Hoop dat je daar iets mee kunt
Ja dat is echt wit, ik weet niet waar je het voor gebruiken wilt, maar je moet de verf wel nabehandelen met was of vernis, afhankelijk van waar je het voor gebruikt hebt.
Om te beginnen een grenen kast schilderen. De overige meubels heb ik al met 9010 geschilderd. was donker eiken, en dat kan dus gaan bloeden, dus die heb ik netjes geschuurd-gegrond-geschuurd en 2x afgelakt. Dus het moet niet een heel andere kleur wit zijn ineens. Kleurkaarten kosten geloof ik 3,50 misschien dat ik die toch maar eerst bestel.... ' Van de was had ik inderdaad gelezen, maar dat doet toch niets met de kleur? of is jouw ervaring anders? waar bestellen jullie? puurbrocante.nl is volgens mij de goedkoopste?
Ik heb de verf een keer bij de oude bank besteld, maar als ik nu iets nodig heb rijd ik naar Harderwijk. dat is voor mij een half uurtje, en heb ik direct de verf ipv een paar dagen te moeten wachten Het is wel zo dat het bloeden van bijvoorbeeld eikenhout, wel gewoon door de verf van annie sloan heen komt hoor. Dat gebeurt bij elke verf die je gebruikt, tenzij je het voorbehandeld met een primer, of heel goede grondverf. Ik heb de was gebruikt op Old White bijvoorbeeld, de kleur wordt wat dieper, voor de was lijkt de kleur nogal schraal. Maar er staat me iets van bij dat als je te veel was gebruikt het gelig kan opdrogen, of was dat nu met vernis Dat zou ik even voor de zekerheid navragen als ik jou was voor je besteld.
Hier er ook weer een paar nieuwe creaties gemaakt. Geboorteschilderijtjes, een kistje met Olive gemaakt, een nieuw kastje voor op de slaapkamer.