Ik heb vorige week aangegeven via email bij mijn oude kraamzorg dat ik geen kraamzorg van hun wilde hebben. Mijn zorgverzekering vergoed het niet en na veel denken wil ik toch weer kraamzorg waar ik daar voor ook zat. Omdat ik hun meer vertrouw en dus al eerder heb gehad... Nu willen ze dus annuleringskosten hier voor hebben. Ik heb via de mail al uitgelegd dat ik hier voor niet ga betalen Ik heb het ruim van te voren aangegeven, heb niets ondertekend en mijn verzekering vergoed het niet. Ik heb ook gezegd dat ik die kosten onzin vind. Ik kreeg er dus antwoord op dat ik het toch moet betalen... Vandaag kreeg ik dus het factuur en moet 90 euro gaan betalen. Factuur weg gegooid en een mail gestuurd dat ik het niet betaal. Natuurlijk geen reactie opgekregen... Wat moet ik hier nu mee?
Staat het in hun algemene voorwaarden en ben je daarmee akkoord gegaan bij oorspronkelijke inschrijving? Dan kun je er denk ik niet onderuit..
Ik neem aan dat je al wel een intake hebt gehad, dan hebben zij het recht om gewoon kosten in rekening te brengen al vind ik 90 euro persoonlijk wel heelveel Ik heb mijn kraamzorg ook geannuleerd omdat onze kraamverzorgster de zak had gekregen vanwege reorganisatie en vervolgens een baan kreeg bij een ander kraambureau. Ik moest daardoor ook 2x kosten betalen
Ehm mss de kleine lettertjes lezen? Als het ergens terug te vinden is in de voorwaarden ben ik bang dat je toch moet betalen. Maar goed dat moet dan wel ergens staan natuurlijk
Inderdaad de voorwaarden goed lezen. Vaak is inschrijven al voldoende om een 'overeenkomst' aan te gaan.
Dit dus... Denk dat je er niet onder uit komt. Dat je verzekering het niet vergoed lijkt mij niet echt een legitieme reden om kraamzorg te annuleren als je je al hebt ingeschreven...
Wij hebben de verzekering gebeld vóordat we ons hadden ingeschreven. Om dit soort dingen te voorkomen. Staat vast iets in de algemene voorwaarden.
het staat in de algemene voorwaarden maar heb nog geen intake gekregen of wat dan ook... alleen een mapje met info verder niets
Een overeenkomt per mail/telefoon e.d.lijkt mij voldoende. Je moet je tijdig aanmelden, anders loop je kans dat er geen plek meer is. Dus dan zou je je bij 10 bureau's kunnen aanmelden, en weer afmelden als je bij je favoriete bureau hoort dat er plek is.. Lijkt mij niet netjes. Bovendien, hier was de intake meer een mogelijkheid om je wensen te kunnen aangeven, niet om je te oriënteren en je daarna te kunnen afmelden. Maar misschien was dat bij jou anders?
Bij mij werd het verteld toen ik me telefonisch aanmelden, stond daar dus wel in de kleine lettertjes. Denk dat je er niet onderuit komt
ik heb mij alleen ingeschreven maar nog geen intake gehad. Dat zou ik pas in de 7e maan krijgen. Ik ben pas 6 maanden zwanger. IK zit nu bij vgz en ga over naar zilveren kruis en bij hun wordt dit bedrijf niet vergoed. Toen ik mij ging inschrijven was ik nog niet van plan om over te gaan... Maar ik heb mij toch tijdig afgemeld waarom zou ik dan annuleringskosten betalen... en als ik niet betaal staat er dat ik een wettelijke debetrente in rekening krijg.
Het gaat niet om het afmelden, maar om het feit dat wanneer je je inschrijft, je een contract aangaat. En als in hun Algemene Voorwaarden staat dat je bij annulering een bedrag verschuldigd is, dan is dat dus zo. Dus ik denk dat je de factuur uit je prullenbak moet vissen en betalen.
Ook daar gaat het niet om. Het gaan om het aangaan van een contract. En die is ook bindend als je 'm mondeling aangaat. Als jij je contract ontbindt (wat je dus doet in dit geval, je wilt geen kraamzorg meer van hun), en jij bent akkoord gegaan met hun Algemene Voorwaarden ... dan moet je dus betalen. Stel dat jij een mobiel abonnement contract aangaat en je wilt er vanaf nog voordat je 1 minuut hebt gebeld met dat abonnement, omdat je een andere eigenlijk liever wilt, dan zal je of aan je contract gehouden worden, of je moet het afkopen. Eigenlijk dus hetzelfde.
Hun maken al administratie kosten op het moment dat jij je aanmeld. Ze maken er hun personeel planning ook op etc. Ook voorkomt zo'n vergoeding na ontbinden van overeenkomst dat niet iedereen gaat hoopen vd ene naar de andere.
Even je rechtsbijstand bellen. Ik heb ook ooit eens zo'n 'grapje' gehad (met compleet iets anders). Maar sommige bedrijven/organisaties hanteren regels voor annulering in hun voorwaarden. Maar deze regels blijken juridisch niet altijd stand te houden. Je kunt/moet namelijk alleen annuleringskosten betalen als de organisatie al werk voor jou heeft verricht. Zij hebben jou nog niks 'geleverd' en jij geeft het ver van te voren aan.
https://www.jurofoon.nl/nieuws/3579-algemene-voorwaarden-9-30-annuleringskosten-cbw-onredelijk Dit dus...een andere situatie maar toch. Je hoeft als 'klant' alleen maar annuleringskosten te betalen als het bedrijf daadwerkelijk schade heeft geleden door jouw annulering.
Je hebt je toch ingeschreven? Ze hebben je ingeschreven, gegevens verwerkt, opgenomen in de planning, informatie toegezonden. Dat kost allemaal tijd.. Als iedereen dan zomaar afzegt dan ontstaan er gaten in de planning en dus schade. Ze hebben nu al kosten voor je gemaakt en die dien je gewoon te vergoeden.