Annuleringsverzekering

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Miss Appletree, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wegens ziekte in de familie leek het mij verstandig om een annuleringsverzekering af te sluiten voor ons weekje vakantie. Alleen is een reisverzekering niet nodig, echter is er blijkbaar bijna nergens een annuleringsverzekering af te sluiten zonder reisverzekering. Waarschijnlijk gaan we de rest van het jaar niet meer op vakantie dus een doorlopende verzekering heeft geen zin. Weten jullie misschien nog een maatschappij waar je alleen een kortlopende annuleringsverzekering af kunt sluiten?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij regelen het altijd via Centraal Beheer. Daar kun je een annuleringsverzekering en/of een reisverzekering los van elkaar afsluiten. Het kan heel makkelijk online. Hou er rekening mee dat je de annuleringsverzekering binnen een bepaalde tijd na het boeken moet regelen, anders kan het niet meer.

Kijk wel de polis na of je bij ziekte in je familie kunt annuleren. Vaak geldt het alleen voor directe familie, ouders, broer of zus. Dus bijvoorbeeld niet als het om je oma gaat, of een tante. Het hangt er ook van af om wat voor ziekte het gaat, enz.

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/annuleringsverzekering/Paginas/annuleringsverzekering.aspx

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik weet alleen niet wat voor ziekte er in de familie is. Maar mijn vader heeft een ernstige ziekte en ze kunnen niks meer voor hem doen de artsen hebben hem tot na de zomer gegeven. Maar daardoor kon ik geen annuleringsverzekering afsluiten. Tenminste overlijden of ziekte van mijn vader was uitgesloten omdat dat geen onvoorziene omstandigheden zijn..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mavi heeft gelijk. Een annuleringsverzekering keert alleen uit als het om een onvoorziene situatie gaat. En als de situatie nog niet bestond ten tijde van het boeken.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedankt voor de tip. Daar zal ik even op letten. Het is overigens directe familie en men weet nog niet wat diegene mankeert. Er zijn allerlei onderzoeken gaande, diegene voelt zich overigens wel erg ziek en dat uit zich ook in fysieke vorm. (Sorry voor de cryptische omschrijving :)) Maar ja, als het nog meer bergafwaarts gaat dan zou ik de vakantie willen annuleren.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    allebei de verzekering kortlopend of voor vast kun je los van elkaar boeken hoor...

Ik had dit jaar europeesche en Univé

7. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Abn amro ook los van elkaar... maar waarom zou je geen reisverzekering willen?
    En een annuleringsverzekering moet sowieso al minstens 6 weken voor vertrek zijn afgesloten!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je kunt toch altijd een kortlopende verzekering afsluiten? Wij deden het nooit eigenlijk dit jaar voor het eerst ivm met kind, maar gewoon bij de Rabobank. Centraal Beheer heeft deze ook en zo'n beetje alle verzekeringsmaatschappijen ...

Overigens hoop ik ook dat je annuleringsverzekering uitkeert in jouw geval ... Dat gaat idd om onvoorziene omstandigheden, niet om ziektes die van te voren al bekend waren ...

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit jaar hadden we ook voor het eerst een annuleringsverzekering.
    We hadden wel al een reisverzekering, maar de annulering hebben we separaat afgesloten bij unive.

Overigens zou ik goed naar de prijzen kijken. Wij hebben uiteindelijk wel een doorlopende gedaan omdat dat stukken goedkoper was dan een kortlopende.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat een annuleringsverzekering weinig nut heeft, omdat je familielid nu al ziek is. De situatie was al zo ten tijde van het boeken? Als je annuleert, moet je bewijzen dat de situatie toen nog niet bestond. Je hebt medische verklaringen van artsen nodig, enz. Tevens zit je er inderdaad mee dat je een annuleringsverzekering niet vlak voor vertrek nog kunt afsluiten. Wanneer heb je geboekt en wanneer ga je op vakantie?

11. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Ik ben jurist en heb dit jaar 3 x een vakantie moeten annuleren wegens mijn ziekte. Bij Europesche werd gevraagd wanneer de eerste symptomen van ziekte bekend waren. Als dit al ten tijde van het boeken bekend was werd de claim afgewezen. De verzekering moest binnen 7 dagen na boeken worden afgesloten. Bij De meeste doorlopemde verzekeringen wordt die vraag niet gesteld doch dien je wel binnen een week of 2 weken na het boeken de verzekering af te sluiten. Je hoeft de verzekering niet 6 weken voor vertrek ofzo al te hebben. success!

12. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Beste tip is inderdaad vooraf even goed te voorwaarden checken wanneer er wel/ niet uitgekeerd wordt.
    'Bestaande' situaties worden inderdaad vaak uitgesloten, als ook familie buiten de 1e graad.
    Inderdaad even goed kosten vergelijken tussen kortlopend/ doorlopend en tussen maatschappijen onderling. En of je nu dus nog wel zo'n verzekering af kunt sluiten ivm boekingsdatum/ vertrekdatum.

Succes!

13. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Je moet je annulering idd binnen een paar dagen na boeken afsluiten!
    Ik weet niet waar jullie heen gaan maar als je naar het buitenland gaat zou ik ook altijd een reisverzekering afsluiten met medische dekking. Ik heb op mijn werk heel veel voorbeelden gezien van mensen die achteraf hoge ziektekostennota's moesten betalen....

14. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Ik kan niet opmaken of je nu wel of niet een reisverzekering hebt afgesloten maar sluit svp een kortlopende af.. met geneeskundige kosten. Ik werk op een alarmcentrale en kom vreselijke situaties tegen als men geen reisverzekering heeft.
    Even een klein stom voorbeeld: je kindje krijgt oorontsteking of de waterpokken, een dag voor je weer naar NL zou gaan.. dan mag je 5 tot 7 dagen niet vliegen (in geval van een vliegvakantie uiteraard) en de reisverzekering vergoed dan de extra hotelkosten en de alarmcentrale regelt de nieuwe terugreis. Voor 15 euro heb je al een reisverzekering voor een weekje.. Het maakt echt niet uit bij welke maatschappij, als je maar MET geneeskundige kosten doet!

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Want?? Een groot deel (zo niet alle) van mijn geneeskundige kosten zijn via mijn ziektekostenverzekering vergoed in het buitenland. Waarom perse een reisverzoekering MET geneeskundige kosten?

16. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Dat ligt er maar net aan bij wie en hoe je verzekerd bent. Extreem voorbeeld, je overlijd in het buitenland met basis zorgverzekering en geen reisverzekering, wie betaalt dan jouw repatriëringskosten? Die worden niet vergoed bijv en zo zijn er nog wel meer dingen die je lang niet altijd op je zkrgverzekering kan verhalen.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    OK - ik ben aanvullend verzekerd, en al mijn ziektekosten inclusief repatriering zijn vergoed via mijn ziektekostenverzekering (100%). Ik sluit dus ook geen medische kosten af bij mijn reisverzekering.

Het goede antwoord Jen30 zou dus eigenlijk moeten zijn "check je ziektekostenverzekering en als die ontoereikend is, dan medische kosten afsluiten bij je reisverzekering"...

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij sluiten altijd een annuleringsverzekering af bij het boeken. Dat moet je inderdaad binnen een week na het boeken doen. Wij sluiten hem sowieso altijd af. Dit jaar voor het eerst nodig gehad helaas maar wel heel fijn dat wel die verzekering hadden!

19. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Prima

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Medische kosten meeverzekeren is niet zo heel gek, ook wanneer je een aanvullende zorgverzekering hebt. Veel verzekeraars vergoeden namelijk ook de kosten van je eigen risico. Scheelt je, wanneer je verder nog geen zorgkosten gemaakt hebt dit jaar, toch tot €375,- mocht je toch wat overkomen.

Deel Deze Pagina