Van het weekend was ik samen met mijn man bij mijn ouders en ben ik in huilen uitgebarsten omdat ik het met mijn gewicht veel te bond heb gemaakt. Toen ik merkte dat ik in een bepaalde stoel waar ik in ging zitten ineens klem zat, besefte ik dat dit niet langer door kan gaan zo. (de laatste keer dat ik bij ze was, in december, zat ik nog niet klem in die stoel). Ik denk dat mijn BMI ongeveer ligt op 38. Weet het niet exact, want heb me sinds eind vorig jaar niet meer gewogen omdat ik dat niet durf. We waren vorige week ook een weekend weg, en in het Van der Valk restaurant waar we gingen eten, kwam ik ook klem te zitten in een stoel. Schaamde me dood. Besefte dat dit niet langer mee kan zo. Ik ben een emotie-eter. Dat wil zeggen: als ik mij rot voel dan heb ik de neiging om te gaan eten. Dat is het enige wat mij dan op zo'n moment troost. En naast dat ik een emotie-eter ben snaai ik ook de hele dag veel omdat ik alleen ben. Het geeft me een blij gevoel om mijn maag te vullen. Daarnaast moet ik zeggen dat het ook gewoonte is. Ook voor in het weekend slaan mijn man en ik altijd lekker chippies en andere calorierijke dingen in. "Omdat het weekend is" zeggen we dan. Ik sport niet omdat ik daar niet van hou. Echt niet hoor. Heb weleens gesport bij een sportschool maar op een gegeven moment kwam ik daar niet meer. Verder ben ik ook echt geen sportmens. Ik moet zeggen dat het wel echt in de familie zit dat ik dik ben, want mijn moeder is ook tonnetje rond en mijn broer heeft ook een behoorlijke pens. Vorig jaar heeft mijn broer een licht hartinfarct gehad met zijn 33 jaar, wat waarschijnlijk mede veroorzaakt werd door zijn overgewicht, wat mijn ogen over mijn eigen gewicht ook opende natuurlijk. Maargoed... de aanleg om dik te zijn/ te worden is aanwezig. (Met mijn broer zijn hart gaat het gelukkig weer goed, al wil bij hem het afvallen ook niet echt lukken). Het blijft een zwak punt in de familie. Ook zijn we nog steeds niet zwanger, we zitten volgende maand al in ronde 14 en lopen bij de gynaecoloog. Maar ik moet er wel bijzeggen dat het zaad van mijn man ook niet goed is hoor. Dat terzijde, ik ben ook gewoon veel te dik. Van het weekend kwam dus een grote ommekeer. Heb nog nooit hoeven huilen om mijn gewicht maar nu voelde ik gewoon echt dat dit niet langer kan zo. Wil mezelf ook niet zo kwellen. Het is gewoon heel erg als je niet fatsoenlijk in een stoel past. Dat is heel genant. Ik mag van mezelf nooit meer dikker worden als ik nu ben: met andere woorden: ik wil af gaan vallen. Hebben jullie nog tips voor me? (Kom dan niet aan met sporten, heb daar geen zin in, ook ga ik niet zo makkelijk alleen een blokje om al wandelend of met de fiets) Wel ga ik binnenkort van start als gastouder. Dan heb ik dus wel reden genoeg om te kunnen gaan wandelen met kind(eren). Dus dat ga ik ook zeker doen. Lucht wel op trouwens om even mijn verhaal van me af te typen. Hebben jullie tips voor me?
Tja voor niks gaat de zon op. Bewegen hoort er echt bij als je wilt afvallen. Zowieso is lichaamsbeweging gezond natuurlijk. Misschien eens contact opnemen met een dieetiste
Dat had ik erbij moeten zetten: ik heb bij een dietiste gelopen, maar ben daar in november weer weggegaan, omdat dat geen ene ruk uitmaakte voor mij. Ik deed toch wel lekker waar ik zelf zin in had en at alles, ondanks wat ze ook zeiden. Dus had geen effect voor mij. Was niet gemotiveerd genoeg ook denk ik. Nog meer tips, behalve de dietist?
Ondanks dat je wel gelijk hebt, ben ik 17kg afgevallen zonder te sporten!! ik heb Sonja Bakkers "Bereik en behoud je ideale gewicht" 2 x 8 weken gedaan.... zonder te sporten... En als je zoveel te zwaar bent kun je echt wel afvallen zonder te sporten, je zult alleen wel drastisch je eetpatroon aan moeten passen!! Als je SB gaat doen moet je je ook ECHT aan de boeken houden en niks er naast eten... wanneer je je echt 100% geeft en er aan houd, dat geeft ook kracht en discipline om nee te zeggen tegen bijv. taart op verjaardagen e.d. of als mensen snackjes bestellen en jij een maaltijdsalade besteld ofzo, en geloof me.. je zult zo blij zijn met de kleding e.d. die je dan starks aan kan!
Zoveel mogelijk lopend/fietsend doen. Zoals de boodschappen. Fiets dan gelijk een extra rondje Misschien kun je thuis iets van sporten doen? Touwtje springen of een crosstrainer kunnen je echt helpen. Of een hometraine? Lekker voor de tv fietsen. Verder geen vet eten meer kopen. Koop fruit, wortels en light snacks!
kijk naar welk dieet goed bij jou past. Er zijn zoveel verschillende dieeten. Succes ermee! Liefs Inger
Goed van je dat je nu je (over) gewicht aan wilt gaan pakken! Dat is al de eerste stap! Ik zou een afspraak maken bij een dietist en als je dat niet wilt let er dan op dat je gevarieerd eet. Dus de ene keer boterham 's ochtends en de volgende dag yoghurt etc. Als je elke dag hetzelfde eet dan went je lichaam daaraan en zul je niet afvallen. En stel een streefdoel in wanneer je weer wat lekkers mag. Helemaal het lekkere weghalen vind ik heel moeilijk en ik vind het fijn om naar een streefdoel toe te leven, op die dag mag ik dan weer wat (extra!)lekkers! Ik hoop voor je dat je snel een begin hebt gemaakt met afvallen.
het spijt me, maar de enige oplossing is minder eten en meer bewegen! Ik houd ook niet van de sportschool, totdat ik ben begonnen (momenteel kan dit even niet wegens zwangerschap) met een teamonderdeel. Dus niet alleen loopband, armen trainen e.d. Bij mij is na een minuut of 10 de zin weg en ga ik sjoemelen. Ookal ben ik er voor mezelf, merk dat ik het elke keer doe Toen ben ik met Body Combat begonnen (maar mag ook aerobics, steps of zumba etc zijn; als je het maar met een groepje doet) en wat blijkt: je wordt meegesleurd in het enthousiasme van de rest. De eerste paar keer bakte ik er niet veel van, maar na een paar keer vond ik het geweldig! Inmiddels zal ik nadat ik ben bevallen ook wel weer naar de sportschool moeten, maar dat is eigen schuld Miscchien is zo'n teamsport iets voor je. Sterkte! Ik vind het erg vervelend voor je, dat je je er zo rot onder voelt. Hopelijk gaat het snel beter!
Een Sonja Bakker boek heb ik al geleend van iemand. Maar wet je wat het punt is? Als ik alleen was en vrijgezel, dan kon ik makkelijk alle maaltijden maken die in zo'n boek staan. Maar ik heb een man (zonder overgewicht, een normaal gewicht heeft hij) die wel 'normaal' wil eten, dus niet steeds de dingen die in het Sonja Bakker boek staan. Hoe los ik dat dan op?
...op maandag gaan winkelen ipv vlak voor het weekend koop je minder lekkere dingen eum.. de lekkere dingen alleen in het weekend eten (zondag avond de restjes in de prulle bak oa halve zakken chips laatste partje brie ect) ..hoor ook veel over het dokter frank dieet?? wil je heel veel succes wensen !! groetjes
Nogmaals: sporten ga ik niet. Ik denk dat ook in mijn geval vooral, mijn eetgewoontes drastisch omgegooid moeten worden.
Mijn schoonzus, en 2 nichtjes zijn behoorlijk afgevallen via de Weight Watchers. Dat werkt met een puntensysteem, en bij dit dieet mag je veel groente en fruit eten maar af en toe ook wel een beetje chips of een stukje taart. Succes!!!
Hey meid, Ik begrijp hoe je je voelt. Begin 2006 stond bij mij de weegschaal op 115 kilo bij een lengte van 1.80 meter. Mijn ideale gewicht is rond de 80 kilo. Door middel van het Sonja Bakker dieet ben ik 40 kilo afgevallen. Nu weet ik dat heel veel mensen dit soort dieten niet aanstaat, omdat het ongezond zou zijn enzovoort, enzovoort. Ik ben nog steeds van mening dat overgewicht een stuk ongezonder is. Met het dieet krijg je voldoende gezonde voedingsstoffen binnen. Je mag alles eten, alleen minder. In het weekend staat er zelfs wel eens (oven)patat op het menu. Er zijn mensen die het ziekenhuisdieet doen, of zo'n afvalkuur, of Dr. Frank, of dr. Atkins. Er zijn zoveel dieten. Ik ken ze allemaal. Dit werkt bij mij heel goed. Ik ben nu ook weer bezig. Na de bevalling van mijn dochter was ik zo'n 11 kilo te zwaar. Ik ben er vanaf januari alweer 7 kwijt. Dus ik ben bijna weer op gewicht. Ik hou ook niet van sporten. Ik fiets en wandel wel heel veel, maar ga niet naar de sportschool oid. Vreselijk! Succes met afvallen!
Heej, ik doe met je mee. Echt tips heb ik niet. Ik ga er nu ook aan beginnen. Vanaf vandaag bezig met een 1000 calorieën dieet (oftewel 40 punten dieet). Bewegen deed ik al wel (1x in de week ofzo), maar moet het nu van mezelf regelmatiger doen. Heb een Wii Fit, en moet van mezelf nu 5x per week minimaal half uur. En dan 's morgens en 's avonds wat oefeningen (buikspier en met gewichtjes) Dit probeer ik leuk te maken door er muziek bij op te zetten. En om mezelf uit te dagen elke week iets meer keer die oefeningen of er 1 erbij. Hou precies bij wat ik ga eten en ook ongeveer hoelaat. Daardoor hoop ik voor mezelf er regelmaat in te krijgen. Heb nu 5 weken om er zelf een nieuw ritme van te maken. Daarna is mn vriend weer thuis en (ik weet zeker dat ie me steunt) hoop ik dat ik dan gewoon mn leven enigzins heb veranderd. Als andere tips hebben lees ik deze graag mee.
Er staan toch helemaal geen gekke gerechten in het boek? Je eet 's avonds gewoon groente, vlees en aardappelen. Ik zie het probleem niet. Mijn vriend eet hetzelfde als ik. Alleen schept hij op zonder af te wegen.
Je man kan overdag eten wat hij wil en het avondeten gewoon meeeten alleen in grotere porties. Zo ging het hier ook. Mijn man vond het prima, die wilde mij graag steunen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij je berichtjes een beetje het idee krijg dat je je gewicht zat bent maar er niet heel veel moeite voor wilt doen om het kwijt te raken. Klopt dat?
ik doe zelf ook sonja bakker en manlief eet gewoon mee met de avond maaltijd! Alleen kook ik voor hem meer aardappelen, rijst, pasta oid! En als er veel vis in een week voorkomt, dan maak ik voor hem iets anders klaar! Dus manlief gewoon mee laten eten! Succes!
Als je man je wil steunen, ben je al half op weg. Dus ook hij kan mee=eten uit het Sonja Bakker boek en snaaien op plekken wanneer je niet in de buurt bent. Succes! Je zult er wat voor moeten doen, alleen jij kan het veranderen. Als je maar even op weg bent, dan ben je al een heel eind. De eerste week is het moeilijkst. Doorzetten dus. Je kan het.
mischien dat jij dan wat meer rouwkost/groente erbij kan eten ? en niet te vet vlees bakken , light bakboter . wat vaker een glas water tussendoor zodat je niet te hongerig word !