Memden bij je provider. Bij een x aantal keer kunnen zij er namelijk wat mee. Zij kunnen (meestal) in hun systeem/netwerk zien waar t sms'je vandaan kwam (telefoon of bv inet). Zij kunnen hier samen met jou werk van maken. Als in, zij kunnen dingen achterhalen, maar kunnen jou ook tips geven welke stappen je na t melden hiervan, het beste kan doen. Heb zelf lang bij een provider gewerkt en weet dat dit mogelijk was. Je bent namelijk (helaas) niet de enige die hier last van heeft. Heel veel succes!
Als het via het internet gestuurd wordt wel en dat gebeurd veel met anonieme sms'jes. Mij is toen verteld dat dit in 95% procent van de gevallen zo is.
En anders een sms blocker installeren dan kun je anonieme (of bepaalde nr's) blokkeren. Is een app, even via de playstore installeren.
Apart. Ik wist niet dat dat kon. Wel raar als dit een betaalde dienst is, want dan heeft er iemand geld over om jou lastig te vallen. Inderdaad je partner inlichten, voor dit een eigen leven gaat leiden. Melden bij de provider. Die zullen waarschijnlijk zeggen, dat ze er niks tegen kunnen doen, maar laat ze het in elk geval noteren. Je weet maar nooit.
Ik wist het ook niet dat het kon maar ik heb het zeker tegen mijn vriend gezegd en alles laten lezen. Ik zou ook echt niet weten wie het is. Volgens een vriendin van mij vast een puber vanwege de taal enz
Ik hoorde deze week ook op het nieuws dat er apps zijn waarmee je anoniem berichtjes kunt sturen. Nieuwe form van pesten. Zelf geen ervaring mee.
Anoniem-sms, verstuur een een anonieme sms naar meerdere personen, jij bepaalt de afzender van het bericht Kost wel 1,30 per verstuurd bericht. Ik denk dat dit op grote schaal wordt gebruikt onder kinderen om elkaar te pesten.