@Panter: Weldoorvoed zijn ze zeker hahaha zeker de kater.. Bekijk bijlage 155530 Mijn grote grijze monster Moeders is slanker.. Maar dat is haar bouw.. Komt ook zekers niks te kort...
Nou als katten 3 keer per dag eten moeten hebben doe ik ook aan dierenmishandeling soms, mijn katten eten wanneer ze zin hebben, er staan altijd brokjes, en 2 van de 4 komen 1 keer per dag binnen om te eten met dit weer en willen dan gelijk weer naar buiten. Die 2 anderen moet ik soms bij het bakje wegtjoepen omdat ze zich anders helemaal rond eten (mijn kat had zelfs overgewicht omdat ze na haar sterilisatie als hobby eten kreeg, beest woog meer dan 6 kilo en is maar klein, dat vind ik eerder dierenmishandeling, een te dikke kat en heb er met pijn en moeite 2 kilo afgekregen want leg zo'n kat maar uit dat het minder moet eten, toen ze naar buiten ging was ze overigens binnen 2 maanden weer een elegant poesje, heel raar). Nee hoor, er is niets raars aan dat je katten buiten zijn als je weg bent. Ik heb een kater die is soms 2 tot 3 dagen ''weg''. Ik zie hem wel lopen maar komt dan niet binnen, ook niet als ik hem roep. Als ik naar mijn werk ging en mijn man was al aan het werk en ze kwamen niet, dan hebben ze pech hoor. Eten staat dan buiten als ik weet dat wij langer dan 5 uur weg zijn. En de meeste buitenkatten snaaien nog wel eens een muisje of vogeltje, dus echt honger zullen ze echt niet krijgen. En als ik lees hoe jij voor je katten zorgt vind ik dat veel eigenaren daar wel naar mogen kijken.
je moet wel 1 tot 2x per jaar doen, we hebben best royale tuin. we hebben grond bij de schutting en daar lig het nu allemaal in, ze vinden het niet fijn. Moet wel zeggen dat ik baal van het feit dat andere de katten maar laten lopen en ik hierdoor poep in de tuin heb en eenhoop kosten moet maken. Het zal mij niet in dank worden afgenomen in een kattentopic, maar waarom houden jullie de katten niet in eigen tuin? mijn vriendin heeft katten en komen nooit de tuin uit.... En zoals eerder gezegd vind niet erg als er een kat in de tuin loop, maar dat ze mijn tuin als kattenbak gebruiken en zelfs de waterplay hebben ondergescheten, vind ik het echt storend.
Mijn ervaring met katten: zodra ze jouw tuin als hun tuin beschouwen, is het klaar met poepen. Dus als je katten wel lief en leuk vindt, maar dat gepoep niet wilt, kun je ook proberen ze aan te halen en evt binnen te laten. Maar ik snap héééél goed dat je baalt van poepende katten in je tuin en als je niet wilt dat ze zich helemaal thuis gaan voelen dan ben je dat geenszins verplicht. Een waterpistool mag dan van mij wel gebruikt worden, veel katten leren daar wel van.... En anders misschien een gesprekje met de baasjes? Ben het wel met je eens dat het erg krom is dat jij van alles moet doen in je tuin om ervoor te zorgen dat zij het niet als kattenbak te gebruiken.
we hebben zelf een hond (die niet echt achter katten aangaat, maar ze moeten niet in huis komen). tja vervelende was toen met de waterplay dat er gewoon gezegd werd, dat zouden mijn katten nooit doen, ze stond erbij en ik kon de boel schoonmaken. Nou heb goed laten weten dat ik de balen er van had! Mijn vriendin heeft jaren katten, vaak uit het asiel, houd ze altijd in de tuin, geen probleem mee. En voorheen baalde ik als het een keer gebeurde, maar probleem is, mijn man heeft vorig jaar de tuin moeten doen omdat ik zwanger was.... en nu zit ik met de kids..... En tja het blijft vreemd vind ik dat ik de stront van een ander huisdier moet opruimen.... mijn man grapte ooit, misschien moeten we onze hond maar in hun tuin uit gaan laten hiihhi
Ik snap niet dat je je zo gek laat maken door een vage buurman/vrouw die een briefje in de bus doet. Zo te lezen hebben jouw katjes een prima leven bij jou en echt niks te klagen! Briefje dus gelijk rechtstreeks in de prullenbak gooien en niet meer over nadenken!!!