Zijn er ervaringsdeskundigen hier? Ik heb gisteren mijn nieuwe bril opgehaald maar merk dat mijn ogen erg hun best moeten doen om te wennen. De sterkte is anders dan mijn vorige bril. Ik zie wel goed maar mijn ogen zijn vermoeid en ben wat slingerig. Zou de sterkte niet goed zijn, of is het een kwestie van tijd?
Ja, dit had ik ook. Heel lang lenzen gedragen en daarna een bril aan laten meten voor s' avonds etc. Nou mijn ogen konden de snelheid van het draaien niet aan met die bril op. Werd er vreselijk moe van en ontzettende koppijn kreeg ik. Maar gaat allemaal over, even doorzetten!
het komt idd allemaal weer goed Zelf had/heb ik er nog veel moeite mee is een bril zonder frame zeg maar. Een glasbril heet het geloof ik. Begin daar nooit aan!! het licht schijnt op die randen door het glas waardoor je soms niets ziet.... Maar met je sterkte is het idd ffies wennen.
Het kan dat het een kwestie van wennen is (zeker als je een cylinder hebt), maar het kan ook dat het glas niet goed geslepen is. Als je er na een paar dagen nog steeds last van hebt, ga dan even terug naar de winkel om dit te laten checken.
Valt hartstikke mee hoor. Ik heb een glasbril en werkelijk nergens last van m.b.t. te fel licht op de randen.
Al je niet snel went, kun je je ogen nog eens op laten meten. Volgens de opticien waar ik vlak na de vorige zwangerschap was, kunnen ogen tijdens de zwangerschap veranderen. Dan kun je een andere sterkte krijgen. Dat effect kan 6-12 maand na de geboorte nog aanhouden. Om soms daarna ook definitief een andere sterkte te hebben..
mijn man heeft een bril met 1 vensterglas en 1 op sterkte, hij heeft er nu na 4 jaar nog moeite mee.. Maar lenzen is geen optie, hij is veel verkouden, hooikoorts niezen enzo.
Tip voor mensen met gevoelige ogen / hooikoorts: zachte lenzen! Ik heb eerst maandlenzen gehad en nu zelfs daglenzen. Is héél goed te doen. En met -7 en -8 een stuk fijner dan een bril...
het duurt bij mij altijd een paar dagen voordat ik er helemaal aan gewend ben. de eerste dag is altijd het 'ergste'.
ja hoor is heel normaal! Toevallig twee weken geleden ook mijn nieuwe bril opgehaald en hij zat heerlijk en de sterkte was hetzelfde gebleven, maar toch moest ik wennen en had ik moeie ogen. Is compleet normaal. Heb ook een keer gehad toen was ik sterk achteruit gegaan met mijn ogen en toen was het helemaal wennen. Toen moest ik om de zoveel uur even mijn bril afdoen, anders trok ik het niet meer. Geef het een dag of drie, komt goed!
bedankt voor de reacties! Ik zal het een paar dagen aankijken. Als het dan nog niet beter is, ga ik gewoon even terug!! Ik heb ook lenzen, maar door de hooikoorts is het dragen daarvan nu inderdaad onbegonnen werk!
ik zou het een paar dagen proberen. ik heb zelf gewerkt bij een opticien. het kan zijn dat je cilinder wat is veranderd en dat kan idd behoorlijk raar kijken in het begin. als het na 4 dagen niet beter is zou ik wel teruggaan. dan kunnen ze de bril doormeten om te kijken of er mss een fout in zit en eventueel je ogen nog eens nameten
Ja je moet echt wennen. Heb ik ook elke x met een nieuwe. Bij mij was de cylindersterkte de laatste x veranderd.. man man wat een ramp was dat.. alle deuren leken scheef te staan haha en het dashboard in mijn auto liep van me vandaan, zo leek het. Na een week was ik gewend. Als dat niet het geval was geweest hadden ze de bril even wat kunnen buigen geloof ik. Succes!!!