Slechte fruit en groente eter

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Flashyfly, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,
    Ik ben een zeer slechte fruit en groenten eter. Altijd al geweest. Maar nu ik zwanger ben wil ik toch graag alle vitamines binnen krijgen.
    Groenten gaat op zich prima, manlief schept gewoon de groenten op en ik eet ze :) Het zijn er geen 200 gr per dag maar ik doe mijn best.

Fruit vind ik wel lekker maar ik ben meestal te 'lui' om het te eten. Ik heb een drukke baan en alleen een banaan is makkelijk te eten. Kiwi's, sinasappels etc. neem ik gewoon geen tijd voor om te eten. Echt slecht..:) en appels vind ik niet zo lekker.

Wie herkent dit en wat hebben jullie gedaan om meer fruit en groenten te eten? Sapjes drink ik wel veel. Maar is dat gelijk aan fruit?

2. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon wel de moeite nemen voor fruit ;)
    Bijvoorbeeld in de avond even een kiwi, appel en banaantje in stukjes snijden en dan lekker met een beetje kwark/yoghert oid erbij? Of nog wat pure chocolade erover heen raspen, is ook lekker!

En het hoeft heus niet elke dag hoor! Ik eet gewoon hetzelfde als anders.
    Gezond sapje is ook altijd goed hoor, vooral de verse producten die in het koelschap staan. Zitten ook best wat vitamientjes in.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Weet niet of je het qua prijs te veel vind, maar je hebt bij veel supermarkten ook kant en klare fruitsalades. Die zou je ook kunnen pakken! Wel vers dan hè, niet uit een blik ofzo!

En wat ook lekker en makkelijk is, zijn frambozen, aardbeien, bessen. Allemaal bomvol vitaminen en je hoeft er niets aan te snijden of pellen ofzo...

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm lastig wel !!

Misschien fruithapjes of van die fruitcups (die staan gewoon bij de groente potjes) is een soort appelmoes maar dan heb je ze ook met framboos of banaan etc.

En als je sinasappelsap bij het eten drinkt, neemt door de vitamine c je lichaam de vitaminen van je voeding beter op.

Ik was normaal ook alleen van de bananen, maar sinds ik zwanger ben, ben ik vanzelf verzot geraakt op aardbeien ( ook zalig op een boterham met kaas trouwens mmmm ;) ), prei en pruimen! Misschien komt die vreselijke trek erin bij jou ook wel vanzelf binnenkort!

5. Libra1

Libra1 Bekend lid

2 dec 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een boterham met kaas & aardbeien? Gekke combi of niet? haha

Ik ben ook helemaal gek op gedroogde pruimen trouwens. Ook gezond wel denk ik!

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ohh als je het proeft vind je het vast heerlijk :D wel de aardbeitjes in plakjes snijden ;)

Gedroogde pruimen idd gezond!! Gedroogd is nog gezonder volgens mij.. hmmm krijg ook ineens zin in dadels ;)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb enorm veel moeite om genoeg per dag te eten. Maar dat is omdat ik gewoon echt niet zoveel naar binnen krijg.

Wat ik nu doe om genoeg binnen te krijgen:
    - zakjes fruit (die zonder toegevoegde suiker).
    Daar zijn allemaal verschillende combinaties van fruit van. Ik moet er van mezelf 2 per dag nemen.
    - Noten !
    In noten zitten ook hele goede vitamines en mineralen
    - fruit in de keukenmachine zodat je het kan drinken
    Je zit er minder snel vol an en je kan het sneller wegwerken.
    Ik doe nu steeds een kiwi en een halve limoen

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wat een goed tips allemaal, ik krijg vanzelf zin in fruit :)
    shakes maken thuis deed ik voorheen ook, banaan, kiwi en sinasappelsap. Dat is wel lekker voor savonds.

En pruimen en aardbeiden vind ik ook wel lekker.
    Maar is het wel de tijd voor aardbeien? ze zijn in ieder geval goed mee te nemen naar het werk.

En die fruitpotjes, nog nooit eerder aan gedacht. Ik zal ze morgen eens zoeken in de winkel.

Morgen boodschappen doen en gewoon lekker veel fruit kopen. En niet te vergeten noten!

En welke zuivelproducten eten jullie? Ik vind eigenlijk alleen danone kwark framboos lekker en de pudding/vla.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik gebruik olie en braadboter om te koken. Met ook toegevoegde omega enzo.
    En op brood ook boter met toevoegingen.
    En bij elke maaltijd een glas melk.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja nootjes was ik ook aan de laatste weken, macedemia mix met pecan en allerlei erdoorheen, kan nu inmiddels even geen nootje meer zien haha het hielp ook wel tegen misselijk zijn moet ik zeggen.!

Aardbeitjes zijn volop te koop nu! ;)
    Pruimen niet overal heb ik gemerkt..

Qua zuivelproducten drink ik chocomelk.. en mijn ontbijt is griesmeelpap en s'avonds nog een bakje griesmeelpap met bosvruchten.. mmmm ;)
    Oja en kaas... oja en chocoladevla ;).. en heb net nog een magnum op, weet niet of dat onder zuivel valt :p

Trouwens wortels zijn ook makkelijk mee te nemen, misschien ideetje :cool:

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben ook geen fruiteter. En te lui om t schoon te maken. Wat ikdoe is die kant en klare bakjes halen met stukjes fruit. Dat gooi ik door de yoghurt heen, lekker hoor.

Of ik maak voor mezelf een fruithap klaar. Bv banaan, appel, kiwi pureren ..heerlijk..

Mijn zoontje moet fruit van me eten, dus ik zet mezelf er ook maar toe.

Groentes ben ik gek van.

Wat je kan doen is bv rauwkost op je brood, komkommer, tomaat, radijsjes..lekker hoor..

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heerlijk toch :D

Al met al is nog geen 10 minuutjes om alles te wassen en te snijden en in een bakje te doen.. lekker de tijd voor proberen te nemen !

Beetje chocosaus erover mmmm ;)

13. jo1984

jo1984 Niet meer actief

haha heel herkenbaar. Hier ook zo'n waardeloze eter. Hier met manlief afgesproken dat hij er mee om denkt. Hij zet mij 's avonds vaak een appeltje voor of perst verse sinaasappelsap. Ik slik ook een multi voor de zwangere vrouw zodat de kleine toch ietwat vitamientjes binnen krijgt. En toch, onze kleine groeit goed ondanks mijn eetgedrag. Dus ook niet te veel zorgen over maken hoor.
    Wat erg goed is voor een baby is foliumzuur en visoliecapsules.

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Vanochtend boodschappen gehaald en veel fruit en gezonde dingen ingeslagen. Bananen, druiven, appels, rauwkost, witlof en veel sapjes. Ik heb ook 4 verschillende smooties uit het versvak meegenomen. Kijken of dat lekker is.
    Manlief gaat me steunen (lees: dwingen :D)
    Hopelijk hoef ik er niet te veel van weg te gooien op het einde van de week :)

aardbeien op brood is inderdaad lekker! Maar de aardbeiden in de winkel zagen er niet zo lekker uit... dus nog even wachten.

15. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Hier ook een slechte fruit en groente eter... Groente vind ik veelal niet lekker, of krijg ik niet in de gewenste hoeveelheid naar binnen, en fruit ben ik ook vaak te lui voor... Het suffe is dat ik wel op de dagen dat mijn zoontje thuis is verse fruithapjes voor hem sta te maken, dus dan doe ik het wel, maar voor mezelf?! (in de kraamweek kan ik wel weer echt genieten van het fruithapje dat de kraamverzorgster voor me maakt...)
    maar ik 'compenseer' (nee, ik het weet het, zo mag je het niet noemen) wel met multivitaminen. op m'n werk hebben ze een uitgebreide kantine, hier haalde ik (tot m'n maagzuur te erg werd) elke dag verse jus d'orange, en nam ik een bakje schoongemaakt fruit met yoghurt. groentes probeer ik vaker te eten, maar ik maak me ook niet te druk als ik het een dag (of vaak: meerdere dagen) per week niet haal...
    met de kant-en-klaar producten uit de supermarkt, kom je waarschijnlijk al wel een heel eind! (wel prijzig, helaas)

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier ook shakes gedronken met fruit en groentes..

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik lust graag fruit maar herken het dat ik het vaak teveel gedoe vindt om wat klaar te maken. Maar eet hier met m'n dochter mee en zonodig maak ik s avonds voor allemaal een bakje gemengd fruit klaar.
    Groente kom ik wel aan de 200 gram.
    Zuivel gebruik ik bijna niet. Wil in elk geval het advies geven niet teveel zuivel te gebruiken. Heb ik gedaan in m'n vorige zwangerschap en dochter heeft KMA en soja-allergie. Mogelijk door m'n vele zuivelgebruik.
    Probeer het op 300cc te houden, meer heb je niet nodig.

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Red88 hele gekke vraag misschien maar weet je ook in milliliters of gewicht uit te leggen hoeveel 300cc is ? Als ik 1 liter in CC google krijg ik 1000 kubieke centimeter, en dat maakte me zojuist nóg meer in de war.

Dus, wat of hoeveel is 300 cc :)

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    300 cc = 300 ml

20. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Haha 'gelukkig' ben ik niet de enige die slechte gewoontes heeft :)
    Vandaag een lekkere witlofsalade gemaakt met appel erin. 2 vliegen in 1 klap :)
    Daarnaast ook nog gravitamon gaan slikken en ik drink wat meer vruchtensapjes, taxi enzo.
    2 stuks fruit op een dag haal ik nog lang niet maar ik heb wel al druiven klaar liggen voor straks.
    Alleen merk ik nu dat wanneer ik ergens zin in heb ik maar 2 happen kan eten en dan al vol zit.
    Een half uur later heb ik weer honger. Herkennen jullie dit?

@red88 Te veel is nooit goed denk ik. Vervelend dat je dochter er allergie aan heeft overgehouden.
    Ik wist het niet, bedankt voor je tip. Ik drink 1 glas melk per dag en probeer savonds nog wat kwark te eten (met lange tanden bleh) maar alles voor ons beebje.

Deel Deze Pagina