Another one bites the dust

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ok,het is een beetje dokterstaal,maar ik heb er wat over gevonden:

De zogenaamde venflon® is een holle metalen naald omgeven door een
    kunststof huls. De metalen naald heeft de functie van een voerdraad. Het
    specifieke aan dit systeem is dat met de holle metalen naald de vene wordt
    aangeprikt, de naald vervolgens wordt teruggetrokken en de kunststof catheter
    achterblijft in de vene.

Die kreeg ik dus altijd in het oogziekenhuis.....en daar voel je helemaal niks van.

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Naaar mijn idee halen ze die naald er ook uit en blijft er dat buisje over (als die naald eruit is deed het bij mij ook geen pijn meer ), en voor dat die naald eruit is blijft het knap irritant voelen en pijn doen ......

3. Suzanne68

Even een vraagje......ik had de afgelopen paar dagen nog wat kramp(nou ja best erge kramp) en bloedstolsels en nu vannochtend nergems meer last van en er lag in de wc iets wat leek op een stukje van een vruchtzakje.Kan dat?Ze hadden wel gezegd dat er wat achtergebleven was.Maar kan een gedeelte van een zakje nog wel vast zitten,dat je er zoveel kramp en bloed van hebt nog.Het bloeden is iig zo goed als gestopt hierna.
    Ik heb alleen ervaring met een heel vruchtzakje....
    Verder vind ik deze miskraam moeilijker te verwerken dan de vorige.Ik ben vooral erg boos.De vorige dacht ik nog....nou ja,dikke pech.Maar nu ga ik toch denken dat er iets mis is met me en het nooit meer gaat lukken een kind te krijgen.
    Ik zit nu al na te denken over hoe het met de volgende miskraam zal gaan.....beetje stom he......heeft iemand dit ook gehad en is het toch nog gelukt om later weer wat positiever te gaan denken over een eventuele volgende zwangerschap?

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je?

Zo herkenbaar dat je na meerdere miskramen gaat denken dat er iets goed mis is. Ik vind het zelf elke miskraam ook steeds moeilijker worden, omdat voor je gevoel de kans op een gezonde zwangerschap ook steeds kleiner wordt :(.
    Én toch lukt het me elke weer om toch weer enige positiviteit bij elkaar te rapen. Het kost gewoon even tijd, maar over een tijdje zul je vast en zeker merken dat weer hoop is. Net na ee miskraam is dat soms moeilijk voor te stellen, maar echt waar het komt wel weer!

Denk je er al over na om onderzoeken te doen of dat nog liever helemaal niet?

5. Suzanne68

Kweenie,ik hoor over die onderzoeken dat daar toch nooit zoveel uitkomt en omdat ik al 2 gezonde (van 15 en 16) kinderen heb,weet ik niet of ik in aanmerking kom voor die onderzoeken.Plus dat ik er wel even klaar mee ben met dat zwanger zijn of worden.Als ik nu zwanger raak ga ik helemaal niet blij wezen......en al dat ziekenhuisgedoe ben ik ook klaar mee.Ik weet sowieso niet meer of ik het allemaal wel waard vind nog.Want ik ga dit niet nog een paar keer doen,want het hakt er best in zo'n miskraam.Ik ben nu in 3 maanden tijd 3 kindjes verloren(de laatste was een tweeling)Als 3 kindjes niet willen blijven zitten,dan geloof ik er niet zo meer in dat er ooit wel een kindje in blijft zitten.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Je komt in aanmerking voor onderzoek als je twee of meer miskramen hebt gehad. De kans of er iets uitkomt is afhankelijk van leeftijd en aantal miskramen. Heel cru zegt, hoe lager de leeftijd en hoe meer miskramen hoe groter de kans is dat er iets uitkomt. Ik kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om hier verder mee bezig te zijn, maar als je meer wilt weten, vraag gerust. Ik heb nogal wat onderzoeken gehad, waardoor ik wat ins en outs weet.

Ik heb de afgelopen maanden pauze genomen en dat was ontzettend fijn. Weer even tijd om alles op een rijtje te zetten en een beslissing te nemen over hoe ver we gaan. Ik zat er ook helemaal doorheen en had al letterlijk de adoptiepapieren in huis. Ik merkte dat ik na de pauze er weer heel anders in stond en weer wat hoop en moed kon verzamelen. Ik weet niet of je pauze of iets dergelijk wilt, maar ik vind het zelf echt een aanrader.

7. Suzanne68

Wij hebben nu ook,ondanks mijn leeftijd,besloten een soort van pauze in te lassen.
    We gaan niks gebruiken om zwanger worden tegen te gaan,maar we gaan ook niet meer gericht klussen.Ik heb echt even wat tijd nodig om alles op een rijtje te zetten.
    Ik denk dat mijn leeftijd een grote rol speelt in het krijgen van miskramen.

Deel Deze Pagina