Anouk in de MMM

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinderkind, Jun 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai allemaal,

Nu we ronde 23 in gaan en na 2 jaar actief proberen zwanger te worden zonder succes, moeten we er echt aan geloven. De MMM gaat voor ons ook starten. De huisarts heeft ons doorverwezen en we zullen binnenkort opgeroepen worden voor een contact met de gyn.

Wie weet wat we kunnen verwachten? Wie herkent zich in de volgende situatie en weet wat een mogelijke vervolgstap kan zijn?:

* 2 jaar ongewenst kinderloos;
    * 2 miskramen in het eerste jaar;
    * Eerdere vaginale echo na 2e mk wees uit dat er geen bijzonderheden waren;
    * (zeer) regelmatige cyclus;
    * zaad dat het predicaat: "meer dan voortreffelijk" heeft gekregen;

We weten dat dit in principe een goed begin is. Daarom heeft het zo lang geduurd voordat we echt hebben gekozen om de MMM in te stappen. Maar toch, het duurt al 2 jaar en vanochtend was het weer raak met de :evil: .

Dus nogmaals: wie weet raad...?
    Alle advies en info wordt zeer gewaardeerd want eerlijk gezegd is de moed momenteel bijzonder ver te zoeken. :cry:

Liefs,
    Anouk.

2. sanneke

sanneke VIP lid

Feb 3, 2006
    5,476
    0
    0
    Hey Anouk,

hopelijk levert de MMM wat op voor jullie! Ik wil je veel sterkte wensen.
    Groetjes
    Sanneke

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik hoop ook dat je snel een wondertje in je armen mag hebben (eerst in je buik natuurlijk).

Heel veel sterkte en succes!

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes Anouk!

Hoop dat je snel opgeroepen wordt zodat er wat aan gedaan gaat worden!

5. Niet meer actief

meid ook ik wil je veel succes wensen
    hopelijk raak je snel zwanger via mmm
    of nog spontaan
    ;)

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik hoop ook dat jullie snel zwanger worden! Echt heel naar dat in eerste instantie gewoon alles goed is, maar dat het nog niet gelukt is! Wens jullie veel sterkte in de MMM!

Makkie xx

7. Vlinderkind

By the way: zojuist de datum van onze eerste afspraak bij de gynaecoloog doorgekregen: maandag 27 augustus 2007. Enerzijds balen dat het zo laat pas kan, anderzijds blij toe dat we eindelijk een eerlijke kans krijgen. Ookal is het pas eind augustus.

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is nog wel een eindje!
    Maar goed, zoals je zelf zegt, je krijgt tenminste een kans.

9. Vlinderkind

Ja, ik had het ook liever gisteren gehad dan morgen, maarja... We zijn blij dat we eindelijk echt vooruit kunnen.

10. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Hoi Anouk,

Hier dezelfde situatie, alhoewel ik nog geen zwangerschap / miskraam heb gehad (ik benijd je niet!). Ivm leeftijd ben ik toch al in ronde 8 naar de gyn gegaan. Ik had ook zoiets van "wat kan er nu fout zijn met goed zaad en superregelmatige cyclus?". Nu, dat kan dus toch: de zuurgraad van mijn BMM is te hoog waardoor de zwemmertjes niet of moeilijk worden doorgelaten. Jij bent natuurlijk al 2 keer zwanger geweest, maar je bent nu ook al weer een jaar verder. Misschien is het goed om de gyn te vragen hier even op te testen. Dit moet overigens wel rond je eisprong, want de rest van je cyclus MOET het allemaal juist wat zurig zijn ter bescherming. Succes :thumup:

Gr. Joyce

11. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hoi Anouk, heel veel succes ik hoop echt dat je gauw zwanger mag zijn. En wij moeten nog wachten tot oktober dus ik snap wat je bedoelt, lang wachten is gewoon heel erg balen, maar toch heel veel succes gewenst!

12. Vlinderkind

Bedankt voor de tip over die zuurgraad. Van mij morgen ze me helemaal doorlichten, als er maar duidelijk wordt wat er mis is (mocht dat zo zijn).
    En mk zijn inderdaad vreselijk maar het maakt wel dat ik goeie hoop heb dat het nog ooit mag lukken. Al ben ik wel bang dat ik wel zwanger kan worden, maar dat ik het niet kan voldragen...
    Ach, ik ga eerst maar eens geen paniek zaaien en de afspraak met de gyn afwachten ;).

@ Stienke:
    Ja, dat wachten maakt het niet echt gemakkelijker hè?! Maargoed, je weet in elk geval dat er dit jaar nog serieus naar gekeken gaat worden. Daar ben ik wel blij om. Jij?

Share This Page