Anouk start met IUI en Puregon

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinderkind, Sep 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Hai allemaal,

Vandaag is mijn menstruatie echt weer doorgekomen, dus we gaan definitief starten met IUI en Puregon. Maandag moet ik de eerste spuit zetten. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan... Waarschijnlijk valt mijn eisprong op zaterdag en kunnen we dus geen IUI krijgen in ons ziekenhuis (Rijnstate, Arnhem) i.v.m. een personeelstekort. We zullen dus zelf ons best moeten doen. Daar baal ik wel van. Zijn we na 3,5 jaar eindelijk zover dat we IUI krijgen, en dan krijgen we dus geen IUI vanwege een tekort aan personeel. Maar goed, niets aan te doen. We proberen het wel weer zelf, maar dan met Puregon.

Ronde 38, voor het eerst met hulp. Het zal mij benieuwen...

2. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    hoi Anouk
    Wel lullig als je ei op zaterdag zou springen.Kunnen ze je niet doorverwijzen naar een ander zh die wél op zaterdag kan insemineren.Want zou anders wel erg zonde zijn.Dit geldt dan toch niet als een poging als er niet geinsemineerd wordt?
    Dat Puregon prikken is piece of cake.Ik voelde het naaldje niet eens en ik ben erg slank.Wat ook heel goed helpt is ff een ijsklontje tegen de plek waar je gaat spuiten zetten.
    Heel veel suc6!
    ps hoef je alleen maar Puregon te spuiten?

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Anouk,

Super spannend meid. Alleen jammer dat jullie waarschijnlijk niet behandelt kunnen worden. Maar wie weet gebeurt er deze ronde een wonder en ben je zwanger. Ik hoop het voor je meid!
    Wel goede tips zeg Zara. En een goede opmerking inderdaad, want dit kan je dan niet zien als een echte 1e IUI?.... Want dan hebben jullie recht op een extra poging. Hoop natuurlijk heel erg dat het gelijk lekker raak is.

Heel veel succes! Ik ga je topic zowizo volgen.

Liefs Vanilia

4. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    hoi anouk, ik loop ook in rijnstate, maar volgens mij doen ze nooit op zaterdag insemineren.
    wel balen dus als je dan net je ei hebt.
    veel succes iig.

5. Vlinderkind

Ik ga het wel ragen, of ze niet kunnen samenwerken met de ziekenhuizen uit de omgeving (Nijmegen ofzo). MAar goed, ik ben in het verleden ook zonder IUI wel zwanger geworden dus het is niet onmogelijk, maar juist die paar procentjes extra kans, lopen we nu wel mis. En met een cyclus van 28 dagen, blijf ik op zaterdagen ovuleren. Dat gaat dus niet opschieten.

6. Vlinderkind

@ Zara: ik heb de spuitinstructie gehad in het zh, en inderdaad, het stelt echt niets voor. Ik voelde die naald er niet eens ingaan of in zitten. Echt helemaal niet. Daar zie ik ook totaal niet tegenop!

7. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo,

Heel veel succes met het spuiten. Mijn ervaring is dat ze niet echt goed kunnen voorspellen wanneer je eisprong is, als je voor het eerst spuit, iedereen reageert er anders op. Misschien valt het dus helemaal niet op zaterdag.

Succes!

8. Vlinderkind

Oh, zou het kunnen zijn dat je cyclus dat juit iets korter of langer wordt? Die verpleegkundige zei dat de lengte van de cyclus niet veranderd met Puregon dus ik ging er vanuit dat dat zo is, maar zeg jij dat dat wel kan veranderen? Dat zou niet gek zijn...

9. bengel

bengel Niet meer actief

alsje spuit stimuleer je je follikelgroei extra, dus grote kans dat ie inderdaad eerder op juiste grootte is hoor, (of 2)

10. Vlinderkind

Nou, daar hoop ik dan maar op! Echt, dat zou wel prachtig zijn. Zie er zo tegenop om weer gericht te gaan klussen... (stom hè, 37 rondes gedaan en nu ziet madame er tegenop :))

Ik hoop het echt...

11. bengel

bengel Niet meer actief

nou zo stom is dat echt niet anouk, na bijna 2 jaar vonden wij het ook niet zo geweldig meer..we hebben ook verzocht om iui, en die kregen we..criteria is nl ook als spontane vrijpartijen minder worden....en het gericht klussen te 'zwaar' wordt..

ik ga ontzettend voor je duimen.
    succes iig.
    Let wel op: je weet nooit hoe je reageert op de hormonen, kan knallen kan ook langzaam gaan..

12. Ik zit nu in mijn eerste IUI ronde en heb vandaag mijn tweede echo gehad. Het hangt er inderdaad van af hoe jouw follikel(s) groeit. Ik had vrijdag mijn 1e echo (follikel van 12.1 mm) en moest vandaag een tweede om een 2e echo (15.6 mm). Ik moet nu nog twee dagen Puregon spuiten en woensdag Pregnyl. A.s. vrijdag is het zover, dan gaan we voor de IUI. Het is dus moeilijk te voorspellen hoe het bij jou gaat lopen. Je hebt het gewoon niet in de hand. Het kan dus best zijn dat het bij jou niet in het weekend valt. Ik ga duimen voor je en wens je veel succes!

13. Vlinderkind

Net mijn eerste echo gehad en vrijdag staat de eerste IUI gepland! Had 2 mooie grote eitjes dus de raak-kans is ietsje beter dan met 1. Ik moet wel vanaf vandaag ovulatietesten gaan doen want het zou ook nog wel eens eerder kunnen zijn.
    Ben wel blij dat mijn eisprong sowieso niet op zaterdag valt want het Rijnstate-zh doet geen IUI op zaterdagen. We kunnen wel wéér zelf klussen maar dat heb ik zoooo gehad...

Ben nu in elk geval helemaal hyperblij van het bericht dat het voor vrijdag allemaal gepland staat.

Jippie!

14. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he Anouk,

Ik lees dat je vrijdag je eerste IUI krijgt. Wat fijn zeg dat je niet zelf hoeft te klussen. Kan me voorstellen dat je dat op een gegeven moment een beetje gehad hebt haha....dat heb ik zelf ook wel.
    Ik las al dat ze bij jou in het zkh in het weekend niets doen....ook vervelend zeg.
    Ik ben nu voor de 2e ronde IUI bezig. Gisteren weer begonnen met puregon. Ik wens je heel veel succes en laat je nog even weten hoe het is gegaan! Ik duim voor je!
    Mooi filmpje trouwens, ik heb hem al eens vaker gezien maar krijg nog steeds tranen.

Liefs Maaike

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heerlijk anouk!
    Ik ga voor je duimen!

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Anouk hartstikke spannend!
    2 mooie eitjes. Ik hoop het zo voor je meid!
    Ik wens jullie heel veel succes toe en hoop op een mooi wonder.

Liefs Vanilia

17. Vlinderkind

Zo, de Ovitrelle is gezet en vrijdagochend 11 uur is het zover. Ben benieuwd...

18. Davalee

Davalee Actief lid

Jul 24, 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    succes morgen. gr davalee

19. bengel

bengel Niet meer actief

succes zometeen!

20. Vlinderkind

Dank je wel! :-D

Alles is goed gegaan. De boel is binnen :). Nu 18 dagen wachten tot testen (de Ovitrelle zou nog tot 16 dagen na de ovulatie een vals-positief kunnen geven.

Nu de wachtweken in. Spannend hoor!

Share This Page