Hallo Allemaal, Het is een tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Inmiddels is mijn hoop nog meer gezakt. We hebben gehoord dat we voor ICSI moeten en dat dit de enige manier is om zwanger te worden. De gyn heeft niet de tijd genomen om uit te leggen wat het nou precies is, hoe het in z;n werk gaat en wat de kansen zijn met ICSI. Hopelijk willen jullie mij vertellen hoe of wat. Is het erg pijnlijk, hoe zijn de bijwerkingen van de medicatie, in hoeveel pogingen waren jullie zwanger met ICSI enz enz enz. Liefs Moontje
hey meid wat erg zeg dat jullie alleen dmv icsi een kindje kunnen krijgen ik doe geen icsi maar ivf wil je wel alvast heel veel succes wensen met de behandeling en hopelijk hebben jullie er aan 1 genoeg weet je al wanneer je evt kunt starten?
Wat erg voor jullie, maar er is nog wel hoop, dus.... ICSI is hetzelfde als IVF, maar nog verfijnder. Bij ICSI wordt 1 zaadcel in een eicel gespoten. Wens je heel veel suc6! Liefs Marjo
Hoi Monique ;o) Zoals muuske64 zegt; het is ongeveer hetzelfde als IVF (dus met hormonen en de punctie van jouw eicel(len) Maar het verschil is dat bij IVF de zaadjes nog zelf in de eicel moeten doordringen. Bij ICSI brengen ze de zaadcel in de eicel en wordt de natuur dus nog een handje extra geholpen. Dat is wat ik er altijd van heb begrepen. X Cin
Hi, Jeetje...dat is ook koud op je dak dan zeg! Heel slordig van het zh! Op dit forum kan je veel info vinden en de patientenvereniging Freya (.nl) kan je ook zeker wegwijs maken! Wijzelf hebben inmiddels een zoon via een IVF/ICSI behandeling. Er worden eitjes verkregen uit je eierstok (dmv een punctie) en deze worden in het lab bevrucht. Dit doen ze inderdaad door in elke eicel 1 spermacel te injecteren. Garantie tot een bevruchting heb je dan nog niet overigen. Als er een goed embryo ontstaat plaatse ze deze terug in de baarmoeder. Hele goede overige embryo's kunnen dan eventueel ingevroren worden voor extra pogingen of nog mooier: een broertje of zusje! Wij vonden de behandelingen goed te doen maar vooral emotioneel pittig! Er gebeurd veel met je! Hormonen spuiten, puncties, spanning, veeeeel wachten, teleurstellingen etc etc. Helaas welkom hier dus, maar fijn dat je ons gevonden hebt! Elmo
Ik heb ook 1 ICSI behandeling achter de rug, en met resultaat. Op de moment zelf is het soms zwaar, maar dan moet je even bedenken waarom je het doet en dan gaat het zo weer beter. En achteraf gezien is het allemaal een kleine moeite geweest voor het grote wonder dat we gaan krijgen. Weet je al een datum wanneer je mag starten? Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je behandeling!
Elmo heeft het eigenlijk al heel duidelijk uitgelegd Maar ik ben met de eerste volledige icsi poging zwanger geworden. Ik vind ook dat de behandeling lichamelijk prima te doen is, alleen geestelijk is het wel even doorbijten (vooral in de wachtweken). Ik hoop voor je dat je aan 1 poging genoeg hebt. Rachel
Ja, niet pessimistisch bedoeld..maar hier duurde het net even langer (ondanks de ICSI). We hebben 6 behandelingen in eigen cyclus gehad en 1 standaard.
Hoi Moontje, Wij waren ook meteen "veroordeeld" tot ICSI. Zoals Elmo al heeft verteld krijg jij hormonen om eitjes te "produceren", worden deze afgeprikt (punctie) en in het lab bevrucht (althans gepoogd). Ik vond de fysieke ICSI behandeling zelf meevallen (het spuiten en de punctie), maar dat is voor iedereen anders. Wat ik wel verschrikkelijk vond was mijn reactie op de hormonen. Ik werd er depressief van (van de Lucrin) en was een lopende tijdbom. Maar maakt je niet al te zorgen. De meest voorkomende klacht is vermoeidheid en wat prikkelbaarder zijn. Op het ziekenhuis waren ze ook geschrokken van mijn heftige reactie. Onze eerste poging is helaas mislukt en dat was erg verdrietig, zeker omdat ik zo depressief was. Maar gelukkig waren er twee embryo's goed genoeg om in te vriezen en één van deze is in augustus teruggeplaatst (hier hoef je dan geen hormonen voor te spuiten, dus ook niet depressief in mijn geval) en wat zie je hieronder: 15 weken zwanger al. Ik ben alleen wel iemand die dus erg sterk reageert op hormoonschommelingen, waardoor mijn zwangerschap emotioneel best zwaar is, maar de baby maakt het goed. Dus dat is het allebelangrijkste en ik weet dat het allemaal over gaat. Heel veel succes. Mijn advies: laat het op je afkomen. Laat je wel goed voorlichten, maar pin je niet vast op andermans ervaringen, ze kunnen bij jou heel anders uitpakken. Succes en sterkte en hopelijk is het in één keer raak! X Jille
Het enige wat ik pittig vond aan de ICSI behandeling was het wachten... Wachten of het spuiten aanslaat, wachten tot je te horen krijgt of er bevruchting is opgetreden, wachten of je ongsteld wordt of niet en dan wachten of het goed gaat. Het goede nieuws is dat ik bij deze eerste ICSI met maar 1 eicelletje zwanger werd, het minder goede nieuws is dat deze zwangerschap maar 9 weken mocht duren. Sterkte en ga ervoor.!