Mijn mannetje is nu 12,5 mnd en slaapt nog 2 x per dag. Meestal is dit geen probleem, maar op sommige dagen ligt ie in bed alleen maar te kletsen. Terwijl ie wel aan t gapen/poetsen is als ie er in gaat.... Nu vraag ik me dus af wat ik moet doen. Gewoon later brabbelen (geen idee of ze daar van uitrusten?) of toch elke keer weer naar toe gaan, speen geven, aai over de bol etc? Ik weet het niet meer. Wat zou een 'uitknop' soms toch handig zijn..
Hier hetzelfde probleem Ik laat hem gewoon brabbelen, alleen als hij gaat mopperen ga ik erheen en zeg ik dat hij moet gaan slapen. En meestal werkt dat nog ook 8)
Zolang ze niet huilen, lijkt het mij niet erg dat ze een beetje liggen babbelen in bed. Uitrusten doen ze dan toch wel.
Als C (meestal nog 2 slaapjes) babbelt, dan laat ik hem liggen. Vaak valt hij dan wel in slaap na een poos. Als hij huilt, dan haal ik hem er uiteindelijk wel uit. Dan gaan we even beneden spelen/eten, en het daarna nog eens rustig proberen. We zitten hier ook op de grens van 2 naar 1 slaapjes. Dus soms is hij om 10 uur al moe, een andere dag haalt hij de boterham. We kijken meestal hoe hij is. Als hij rond 11 uur nog vrolijk speelt, dan gaan we voor 1 slaapjes die dag.
Kun je het niet rekken na 1 slaapje.Daan had dat ook op een geven moment en heb hem iedere 3 dagen een kwartier later naar bed gedaan totdat het nu 1130 is dan ging hij altijd goed slapen al snel 3 uur al is dat nu hier weer een probleem aan het worden maar toen was het ook gelijk stil en slapen.
Mijn dochter is rond die tijd overgegaan naar één slaapje en dat ging eigenlijk gelijk super. Geeft je ook wat meer vrijheid overdag. Je kan het eens proberen. Maar zolang hij niet huilt is het op zich nog geen probleem toch?
Ik zou ook zeggen overgang naar 1 slaapje. Elke dag een beetje rekken. Hier gaat onze man al een tijdje om 11:30 broodje eten en dan op bed tot een uur of 3.
Lekker laten brabbelen! Ze krijgen dan ook hun rust hoor. Esmee doet dat ook regelmatig en zolang zij niet huilt laat ik haar lekker liggen.
Soms denk ik ook dat het de overgang naar 1 slaapje is, maar meestal is hij gewoon echt moe om 9.30 en dan wil rekken dus echt niet. Vandaag dus uiteindelijk om 10.40 in slaap gevallen. Maar misschien is dit het begin
Bij mij lukt wel 1 slaapje te doen, maar hij slaapt dan weinig. maar 1 uur of 1en half uur. Wat te doen? Ik leg hem dan om 12.30 naar bed, eigenlijk is hij al om 11 uur moe.
Waarom leg je em dan niet om half 12 of 12 uur? Hier ook nog maar 1 slaapje en als ze vroeg moe is krijgt ze vroeg haar broodje. Dan gaat ze rond half 12 op bed en is ze minder moe dan wordt het 12 uur soms half 1 en ze slaapt vaak 2 of 2,5 uur.
Bedoel je dan dat ik in plaats van half 1 om 12 uur of half 12 naar bed breng? Dan is hij weer over 1,5 uur wakker. En daarna wilt hij rest van de dag niet slapen en wordt hij om 6 uur erg moe, terwij hij eigenlijk om tussen 7 en 8 uur naar bed gaat. Wat nog meer te doen?