anovulatoire cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by sevgul, May 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sevgul

sevgul Lid

Feb 21, 2007
    64
    0
    0
    Halo meiden,
    Ben vorige week naar de huisarts geweest omdat ik al een paar maanden geen regelmatige menstruatie heb. Ik wordt om de 18-13-12 dagen ongesteld. Ik kreeg een inwendige onderzoek enmijn rechter eierstok deed zeer. Mijn huisarts zei tegen mij dat ze contact zou opnemen met de gyn en mij terug zou bellen. Nou dat heeft ze gedaan en wat ik kreeg ik te horen... Dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb! Daar schrok ik wel van hoor ik ben ook meteen doorverwezen naar de gyn zonder dat ik er om vroeg normaal doet ze altijd moeilijk als ik vb voor iets doorgestuurd wil worden naar het ziekenhuis en nu zei ze zelf dat ik doorgestuurd wordt. In de verwijzingsbrief staat:
    kleine uterus (wat houdt dat in)
    re adnex pijnlijk en iets vergroot (adnex is dus eierstok maar kan het kwaad als het wat vergroot is)
    overleg gyn: waarschijnlijk anovulatoire cyclus (dus geen eisprong)
    advies verder onderzoek
    Kan iemand mij helpen? ik heb al wel wat kunnen vinden op het internet maar ik maak me wel druk 15 mei moet ik naar de gyn.

2. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Hoi,
    :idea: Uterus is baarmoeder. Dus een kleine baarmoeder.
    Succes.
    Groetjes Mabelle

3. sevgul

sevgul Lid

Feb 21, 2007
    64
    0
    0
    dus wat houdt dat in?

4. Mabelle

Mabelle Actief lid

Sep 29, 2006
    180
    0
    0
    Het houdt in dat je een kleine baarmoeder hebt en een vergrote eierstok.
    Die vergrote eierstok kan volgens mij geen kwaad. Tenminste ik heb daar mee twee gezonde kinderen gekregen en de huisarts zei toen tegen mij dat dat geen kwaad kon. Maar een kleine baarmoeder; of dat kwaad kan dat weet ik niet, sorry.
    Maar dat zou je na kunnen vragen aan de huisarts als je je daar erg druk overmaakt. Tenminste dat zou ik doen... Enne google eens op kleine baarmoeder dan kom je ook het een en ander tegen!
    Veel sterkte.

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Als blijkt dat je geen eisprong hebt dan kan je medicijnen krijgen om die op te wekken. Ik zou me vooralsnog niet echt zorgen maken. Er is tegewnwoordig heel erg veel mogelijk!

Share This Page