Nou hier komt dan voor het eerst mijn verhaal.. vandaag voor mij een spannende dag, ik mocht voor de eerste keer op bezoek bij de gynaecoloog. Ik was heel erg nerveus... met trillende knieen liep ik het terrein op. Hub was gelukkig ook mee Een heel aardig team op deze afdeling! We werden heel snel geholpen en zijn er zo´n 50 minuten geweest. We werden meegenomen door een heel aardige arts-assistente die ons echt op t gemak stelde. Ze nam een hele vragenlijst door bij mij en daarna was de beurt aan Hubbie. Toen mocht ik mee naar de onderzoeks-stoel (hier zag ik erg tegenop) en deed ze op drie manieren onderzoek. Als eerste met de Eendenbek (au en koud) om te kijken hoe het ervoor stond met de baarmoeder(mond) Ze zag dik slijm dus dat was goed, en iets bloed daarbij .. ik zal wel snel ongi worden. Daarna onderzocht ze me inwendig met twee vingers en tegelijkertijd drukte ze op de buik om te kijken of het goed voelde. Tot slot nog een vaginale echo.. hub en ik konden meekijken op het schermpje. Over het algemeen zag ik het normaal uit maar ze zag een paar ´gekke´dingen en heeft wat foto´s afgedrukt. Daarna mocht ik me weer aankleden en besprak ze wat ze had gezien. Ik heb mijn best gedaan het hele verhaal te onthouden maar misschien zit ik er iets naast. In de linker eierstok zit een eiblaasje dat niet is gesprongen of iets in de richting van een cyste (het is pas een cyste als het 3 cm of groter is en dit was 2,5 cm) In de rechtereierstok zit iets wat niet helemaal duidelijk was, ze dacht een geel lichaampje dat is blijven zitten Een klein beetje vocht in de baarmoeder, maar niet alarmerend. Verder zaten de stokken mooi vast (zeg ik het zo goed?) Ze wil nu het volgende gaan doen. Zodra ik ongi wordt moet ik de poli bellen en maken we een afspraak voor de 3e cyclusdag. Dan moet ik bloed laten afnemen om te testen op evt ziektes en om te kijken hoe de hormonen ervoor staan. Omstreeks de eisprong wordt ik ook regelmatig verwacht om te kijken hoe de eicellen groeien en hoe de baarmoeder eruit ziet (misschien ook weer bloed afnemen dan..? weet ik niet eens meer...) Tevens doen we op dat moment een samenlevingstest. Op die manier willen ze een cyclusanalyse in kaart brengen. Verder kon ze nog niet zoveel zeggen, behalve dat het zaad van hubbie nu 3 keer is getest en dat het er alleen maar beter op wordt Dus dat is in ieder geval goed nieuws Ze zei dat we dus eerst deze onderzoeken afwachten, evt wil ze mij binnenkort weer een maand aan de pil hebben, zodat het weer rustig wordt in de baarmoeder/eierstokken maar dat het ook zo zijn dat ze ons weer een possje zullen loslaten. Op 12 april mogen we weer terug naar de gyn, om de cyclus analyse te bespreken. Nou, al met al een heel verhaal zo eventjes. Ik hoop dat het niet te warrig is voor jullie.. Liefs Elle
Spannend voor jullie! Hoelang zijn jullie al bezig om zwanger te raken? Heel veel succes, ik hoop dat je snel een walvisje mag worden!
spannend allemaal! Wij hebben ook pas 1e bezoek achter de rug. Het is allemaal nog wat onwennig. En zoveel vragen komen in je hoofd op. Ben erg blij met dit forum!
Bedankt voor jullie reacties! @ Prinses Sinds nov 2004 gestopt met pil en sinds sept 2005 actief met kinderwens bezig. @ Sam en Nicole Het is inderdaad heel spannend en ook fijn dat er nu echt wat mee wordt gedaan. Ga nu lekker slapen want deze dag was toch best vermoeiend Doeii liefs elle
PS.. volgens mij heb ik in het verhaal nog niet genoemd dat er waarschijnlijk ook een HSG zal plaatsvinden op korte termijn. Maar ja, als je de verhalen daarover leest op dit forum wordt je ook niet vrolijk... dus daar verdiep ik me geloof ik nog maar even niet in groetjes elle
Bezig vanaf september 2005, dus dat is al best wel een tijdje. Die verhalen van de hsg kun je beter niet lezen. Dat had ik namelijk ook gedaan en ging er daardoor alleen maar tegen op zien. Achteraf viel het me reuze mee, het was niet geheel pijnloos, maar dat is het bij de tandarts ook niet. Het is wel fijn om te weten dat de eileiders goed open zijn. Ben je ook echt twee dagen overtijd, of heb je een onregelmatige cyclus? Welterusten!
Ik had altijd een heel regelmatige cyclus, maar de laatste maanden duurt hij soms een paar dagen langer en heb ik een dag of 6 naa de eisprong ineens giga buikpijn.. gek he? De gyn kon ook niet zo zeggen hoe dat zou kunnen. Ja eigenlijk moet ik de banner volgende ronde maar op 30 dagen zetten, dan wordt ik ook niet gek genaakt, zeg maar. Jij ook lekker slapen!
Hoe is het eigenlijk gesteld met het zaad van je vriend. Er staat wel dat het steeds beter wordt, maar niet of het beneden de maat is of niet. Ik blijf nog even wakker, ben een avondmens.
Hoi Elle, Welkom hier op deze kant van het forum. Ik hoop dat al jullie onderzoeken in orde zijn enne tja die verhalen over de HSG zijn zo verschillen en iedereen ervaart het anders. Heel veel succes. Groetjes, Elvira
Hoi Prinses, En ik ben een ochtendmens om kwart over 5 was ik alweer wakker! Het zaad van mijn vriend was de eerste keer niet goed qua vorm, en qua hoeveelheid. De tweede keer was het al beter met de vorm en de 3e keer was het gewoon helemaal top. Hoveel heid was ook prima. Ik dacht iets van 186 milj per 20 ml? Of kan dat niet? Heb toch wat stukken gemist gister, ik kon me toch minder concentreren dan ik dacht Fijne dag vandaag... liefs elle
Hoi Elvira Dank je wel voor je reactie. Het is toch heel fijn hoor, om het zo even van je af te praten met andere mensen van het forum die in hetzelfde schuitje zitten!
Elle, Fijn dat het is meegevallen bij de gyn en dat ze gelijk goed inwendig onderzoek hebben gedaan. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje ....ik moet ook deze cyclus bloed laten prikken, maar de gyn wilde geen samenlevingstest doen (niet ieder ziekenhuis denkt daar hetzelfde over..) Over de HSG is wel gesproken ..helaas. Het is voor mij even afwachten hoe het er met de cyste voorstaat, want die was best groot bij mij. Goed toch om te weten dat de zaadjes in iedergeval beter waren voor jullie! Liefs Mirre
@ Mirre Ons verhaal komt idd erg overeen... Hoe groot was de cyste dan ongeveer bij jou? Heeft de gyn je ook uitgelegd hoe dat kwam? Dat ben ik vergeten te vragen... Ik ben toch door de spanning een paar dingen vergeten vrees ik. Ze vertelde dat namelijk er in de ene eierstok een bijna-cyste zat en ze had het over een eiblaasje dat niet is gesprongen en in de andere iets van een geel lichaampje of zo.. of is die cyste het gele lichaam of het eiblaasje.. juits Pff.. best ingewikkeld hoor zo allemaal in het begin. Maar het zal vanzelf straks gesneden koek worden denk ik Liefs elle
@ Mirre Ps over de samenlevingstest.. de gyn zei dat als die negatief is je ong 18% kans op zwangerschap hebt en als die positief is, worden de kansen verhoogd tot 44 %... Dat scheelt nogal, en daarom denk ik dat niet ieder ziekenhuis het betrouwbaar vindt, het is zo belangrijk om hem op het exact juiste moment af te nemen dat dat wel eens mis gaat. De test bij mijn HA is destijds ook negatief geweest.
@Elle, Ik ben ook dingen vergeten te vragen ...er komt zoveel op je af! Achteraf vroeg ik me af waar de cyste zit (in m'n baarmoeder of in m'n eierstok) want dat is me nu niet duidelijk. Ik heb er al over gebeld, maar daar doen ze telefonisch geen mededeling over/wist ze niet/te weinig kennis aan de telefoon. Nu maar afwachten. Wij zagen een groot zwart vlak op het midden van het scherm, maar ja of het echt in het midden is... zegt natuurlijk niets , want ze kan inzoomen. Ik "dacht" dat ie 7 cm was.... ..., maar ik hou een slag om de arm, want weet dat niet zeker. Vraag me alleen af of het hebben ervan ook mis kan gaan...ik bedoel in zin van openbarsten en schade toebrengen aan je lichaam Maar ik leg het maar even naast me neer, want wij zijn geen medici en het is toch afwachten. Bij mij sprak de gyn over de mogelijkheid van endometriose en als ik het goed heb begrepen kan de cyste daaruit voort zijn gekomen. Maar je hebt zoveel verschillende geloof ik...die zich met vocht vullen, maar ook met bloed. Als ik jou was zou ik me geen zorgen maken. 2.5 cm is klein toch en misschien gaat ie vanzelf weg. Liefs Mirre
Hai elle, wij zitten nu in ronde 15 en ik wilde je veel succes wensen! Je had het erover dat de zaadjes van je man 1e keer niet goed waren, maar waren ze echt heel slecht? Bij ons was de 1e check namelijk 0 en nu komen er vervolg zaadonderzoeken. Ik was benieuwd omdat het bij jullie zich zo verbeterde! Hebben jullie daar nog iets bijzonders voor gedaan? Misschien kunnen wij dat dan ook proberen! liefs nina
Even een vraagje tussendoor: Heeft er iemand ervaring met de fertilliteitsafdeling in Zwolle? Ik moet daar 5 april voor de eerste keer heen en ben benieuwd wat daar de standaartprocedure is voor een eerste afspraak. Ook incl echo, eendebek enz? Hoop dat ze gelijk alles doen, de wachttijden zijn lang genoeg
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.... Ik mag 3 April naar Zwolle toe! Kan mij allemaal niet snel genoeg. Groetjes 10uss
Na mijn bezoek aan de fertiliteitsafdeling van vorige week donderdag werd ik maar niet ongesteld! Uiteindelijk ben ik 8 dagen overtijd geweest.........tot gister vanuit het niets alsnog de kwamen. Flink balen dus! Nou ja, nu kan iig de cyclus-analyse beginnen. Morgen bloedprikken en volgende week vrijdag de eerste echo! Dan op 12 april weer naar de fertilpoli om de analyse te bespreken en de bloeduitslagen te bespreken. Liefs elle