Constant honger

Discussie in 'De lounge' gestart door honkeytonk, 31 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Sinds ik gestopt ben met borstvoeding zo een maand of 3 geleden, heb ik de hele dag (en nacht) een ontzettend honger gevoel en niks lijkt te helpen.

Ik drink ongeveer 2,5 liter water op een dag, eet s ochtends een bak yogurt met muesli, s middags een salade en 2 boterhammen en s avonds warm eten. S middags tussendoor eet ik een stuk fruit.

En ik kan echt alleen maar aan eten denken.. ik moet ook gewoon niks in mijn buurt hebben, want alles gaat erin.

Na een maaltijd ben ik voor maximaal een half uur echt voldaan en dan begint het weer.

Ik ben absoluut niet te licht, moet eigenlijk een kilo of 8 a 10 kwijt.

Ik fiets zo'n 30 km per dag, 4 dagen per week. (wel elektrisch).

Misschien is zit het tussen mijn oren? Ik wordt er in ieder geval helemaal gek van, omdat ik echt de hele dag aan eten denk tegenwoordig. (en idem s nachts, zodra mijn zoontje wakker wordt of ik moet plassen, ik drink dan meestal een glas water, maar dat vult niet echt).

Iemand hier ervaring mee? Of tips wat lang vult?

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook!! Word er gestoord van. Als ik niet optijd wat eet als ik honger heb, ook al is het een uur geleden word ik misselijk en draaierig. Echt eng soms. Ik weet het ook niet meer. Brood vult heel slecht bij mij en heb geen tijd om elke dag hele gerechten in elkaar te zetten als verse soep en salades ofzo
    Ook na goed avond eten met veel groente heb ik voor ik naar bed ga enorme honger. Dan is het wel 4/5 uur geleden dat ik gegeten heb naar toch. Ik zou ook eens willen dat een paar boterhammen super vol gevoel geven 3 uur lang maar helaas

3. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Hmm, ik herken dit wel. Ik zou persoonlijk vaker per dag eten in kleinere porties! Inderdaad veel water drinken... misschien is een koolhydraatarm dieet iets? Dan mag je zoveel eten als je wilt, als het maar geen koolhydraten bevat en val je ook nog eens enorm af! Dat heb ik gedaan toen mijn kleine 6 maanden oud was en ik geen borstvoeding meer gaf.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Noten en avocado vullen goed. Verder eens havermout proberen als ontbijt?

Ik ken het wel en ik eet 6x per dag. Dit is de enige manier om het dragelijk te houden. Van 3 zware maaltijden word ik naar en ik kan ook niet zo veel eten in een keer.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou je schildklier even laten checken. Gebeurt vaak na een zwangerschap/borstvoeding dat hij te snel of te langzaam werkt..

6. HvO

HvO Niet meer actief

Koolhydraatarm lijkt mij niet echt slim en het tegenovergestelde werken als je 30 km per dag fietst. :|

@TO ik zou ook voor meerdere kleine porties gaan! En misschien ook een wat steviger ontbijt! Denk aan een banaan door je yoghurt en muesli. Of toch boterhammen eten als ontbijt.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Schildklier na kijken vind ik wel een goede tip. Mocht het daar niet aan liggen zou ik kijken naar meer eiwitten.

Ik eet in plaats van yoghurt juist kwark daar zitten meer eiwitten in en vult beter.
    Mijn ontbijt is 200 kwark, 3 gram zemelen en 50/60 gram diepvriesfruit
    Of 200 gram kwark, 3 gram zemelen, 5 gram pompoenpitten en 5 gram cranberries.

Ik neem met het warme water ook vaak een stuk watermeloen. tomaten en komkommer hebben trouwens ook ontzettend weinig calorieën en lekker om zo te eten.

En even een domme vraag waar eet je, ben je bewust van wat je eet. Sommige mensen eten bij de tv en hebben niet door wat ze eten en is het op voor ze het door hebben.

Je zou kunnen kijken of je überhaupt wel voldoende eet. Ik val af met my fitnesspal en ben daar heel tevreden over. Je vult alles in, je gewicht, lengte en je doel hoeveel je af wil vallen per week. Daarnaast kun je dus ook je activiteiten invullen zoals fietsen. Ik snap dat je af wil vallen maar zou het dan wel goed doen met voldoende eten. (Als medisch is uitgesloten)

8. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Dank jullie alvast voor de tips! Schildklier na laten kijken is wel een goeie, ga ik sowieso even navragen. Ook i.v.m. wens voor een tweede en lang medisch traject voor de eerste is dit wel goed om te weten.

eiwitten is wel een goeie, avocado ga ik proberen en kwark ook, vind het heel lekker, maar eet het weinig. Banaan s ochtends is ook wel een goeie, maar kan ik s middags dan nog wel een stuk fruit eten of dan beter noten? En hoeveel noten eet je dan?

Afvallen is trouwens niet perse nu nog mijn doel, wil ik wel graag, maar het liefste zonder echt dieet maar met aanpassing van levensstijl. Het altijd honger hebben komt het afvallen zeker niet ten goede, ik ben zo bezig met "over 20 min is tijd voor fruit". Zodra ik langs een collega loop die snoep heeft staan, zit het in mijn mond. Het is een hele vreemde ervaring zo haha. Alsof ik totaal al de controle verlies over mezelf als ik eten zie.

Ik ontbijt achter mijn PC op het werk, tussendoortjes ook. Altijd gehaast, want heb een drukke baan en zodra ik een lepel yogurt in mijn mond heb, staan er mensen standaard te wachten.

Lunch doe ik in de kantine en avondeten doen we aan tafel met z'n alle. Lunchen doe ik denk ik wel voldoende, avondeten, eet ik misschien wel te weinig. Ik schepte altijd een bord vol op en een paar hapjes voor mijn zoontje, maar die eet nu zeker mijn halve bord leeg. Op een of andere manier raakt het niet in mijn systeem meer te koken, dus eet ik minder, zodat hij genoeg heeft.

Myfitnesspal ga ik downloaden en eens bijhouden! Hoewel ik eigenlijk minder er mee bezig wil zijn, is er nu even gecontroleerd meer mee bezig zijn wel een goeie.

Fijn ook dat er herkenning is! De meeste mensen die ik ken, zitten al vol na 1 boterham :|

9. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Wat zijn zemelen eigenlijk?

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Zoals ik nu lees van de verpakking; zonnatura biologische tarwezemelen zijn rijk aan voedingsvezels. Het hoge vezelgehalte stimuleert de natuurlijke stoelgang, mits u daarbij voldoende drinkt. De tarwezemelen passen uitstekend binnen een gevarieerde voedingspatroon en gezonde levensstijl.

Dus vezels omdat ik minder brood eet en zo toch voldoende hoop binnen te krijgen.

11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik ontbijt altijd met skyr en muesli dat vult bij mij beter dan brood. Verder eet ik in de ochtend en de middag fruit tussendoor en bij hongergwvoel srink ik ook wel eens bouillon. Dat geeft weer even uitstel tot ik een uur later ofzo ga eten

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Misschien eet je wel gewoon veel te weinig? Ik zie hier soms ook dag menu’s voorbij komen waarvan ik zou omwaaien. Maar dat is dan blijkbaar niet realistisch voor je. Ik heb collega’s die in de lunch pauze 1 krentenbol en een appel eten. En ik heb er die 4 boterhammen en 2 stuks fruit eten. En moet zeggen dat de collega met die ene krentenbol dikker is.

Zolang het gezond is zou ik me even niet focussen op hoeveelheden. Probeer inderdaad wat meer eiwitten te eten sowieso. En wat meer luisteren naar je lichaam.

Verder wel medische oorzaken zoals schildklier of een vitamine tekort uitsluiten inderdaad.

Zonnestralen en SDonya vinden dit leuk.
  13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Had ik ook.... koolhydraatbeperkt gaan eten en het was over.

Ik eet de hele dag door.

14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.172
    3.818
    113
    Ik ben niet echt een betrouwbare bron maar naar mijn idee eet je best weinig, zeker met dat fietsen. Ik zou sowieso in de ochtend en avond ook een tussendoortje inlassen en bij het avondeten standaard een extra keer opscheppen. Eet je wel een toetje?

Ik heb zelf ook altijd gauw weer honger en eet zo'n 7 à 8x op een dag, dus ik herken het wel. Fruit kun je prima 2x op een dag eten, en nootjes daarnaast nog (wel ongezouten). Gewoon zo veel als je trek hebt, lijkt me ;)

iMoeder vindt dit leuk.
  15. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik heb nu 3 dagen de app fitnesspall bijgehouden en ik kom inderdaad op te weinig kc en teveel koolydraten. Zeker op de dagen dat ik fiets.

Ik heb ook mijn schildklier laten testen, hoor ik volgende week de uitslag van, maar de huisarts dacht dat daar geen probleem mee was.

Wat meer noten eten helpt en advocado vulde gister ook.

Super bedankt voor jullie tips en adviezen! Het wordt nog een beetje fine tunen, en voel me een beetje dom dat ik zelf niet op het idee ben gekomen om mijn kc bij te houden :roflmao::|

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien eet je gewoon structureel te weinig? Je eet niet enorm veel en je bent met 30 km per dag fietsen (ook al is het electrisch) best actief.

17. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ik denk ook dat je te weinig eet.
    ik had eerst ongeveer hetzelfde eetpatroon als jou, maar volgens een voedingscoach at ik veel te weinig. Zij adviseerde mij om bij mijn fruit-tussendoortjes een havermoutreep toe te voegen. Die van bolletje “goed bezig havermoutrepen” en daar zit ik echt heel vol van.
    En volkorenbrood ipv dat donkere meergranenbrood scheelde bij mij ook een stuk.
    Succes!

18. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als ik het zo lees heeft dit niets met je schildklier te maken, maar met dat je veel te weinig eet. Denk dat je merendeel van wat je eet al gebruikt voor het fietsen van zo'n afstand. Electrisch of niet, je moet zelf trappen dus je verbruikt.

En je twijfelt of je na het eten van een banaan in de ochtend ook s'middags nog een stuk fruit mag? Serieus?
    Er wordt überhaupt 2 stuks fruit per dag geadviseerd.

Yoghurt met muesli, lekker, maar echt vullen doet het niet. Kwark inderdaad wel en doe daar dan bijvoorbeeld havermout en fruit door.

Eet wat vaker een ei op brood of door je salade. Mindert ook flink je hongergevoel.

Als je te weinig eet gaat je lichaam ook nog eens op standje zuinig en val je vaak juist niet af.

Deel Deze Pagina