Goedendag, 10 Jaar geleden heb ik mijn dochter geprobeerd borstvoeding te geven, helaas door slechte hulp en verschillende adviezen heel snel overgestapt op de fles, 3 jaar later bij zoon niet eens aan borstvoeding begonnen. Nu ben ik in 2011 geopereerd en heb een borstverkleining gehad, de chirurg zei dat borstvoeding niet meer zou gaan. Maar sinds een paar dagen lekken mijn borsten melk! Betekend dit dat ik het toch kan proberen? En is het een goed idee als ik alvast begin met voorkolven(vanaf 36 weken) zodat we een voorraadje hebben om de baby bij te voeden? Alvast bedankt!
Hoi, Dat je borsten gaan lekken is een teken dat je lichaam aan het voorbereiden is op voeden straks. Een en ander of je voldoende melk zult maken om tot volledig borstvoeding te komen is afhankelijk van je operatie, klierweefsel, intact houden van de melkgangen etc. Vaak wordt hier tegenwoordig rekening mee gehouden. Merk je andere verandering in je borsten? Ik zou een afspraak maken met een lactatiekundige, samen de boel doorspreken en een verwachtingsplan maken. Zo weet je wat je kunt verwachten, wat je kunt proberen en tot waar je wilt gaan. (wat is je doel en eventueel plan B) Succes! Geniet van je buikbaby!