Antenataal kolven + invriezen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door CrazyMom, 16 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Ik ben net 37 weken zwanger dus ben ik begonnen met antenataal kolven. Ik heb spuitjes (10 ml) gekocht om het in te vriezen. Maar stel dat ik nou vandaag en later deze week, per keer, 5ml kolf. Kan ik dit dan bij elkaar in 1 spuitje invriezen? En zo ja hoe? Of is het beter om elke kolf sessie apart in te vriezen?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als iets er bevroren in zit , werkt de zuiger toch niet meer? Hoe wil je het dan toevoegen?

    Hier gebeurde niets met de dames , bleven kurkdroog haha
     
  3. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Ik dacht misschien bewaren in de koelkast, samen mengen en dan invriezen. Maar geen idee dus of dat kan :eek: Hier zijn t ook maar druppeltjes elke keer hor, maar vind t toch lekker idee dat ik haar dan eventueel kan bijvoeden met deze melk!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Dagopbrengt kun je wel prima samenvoegen (ik doe ook wel 2 dagen samen) maar gewone gekolfde melk kan ook maar 5 dagen in de koelkast dus een weekopbrengst samenvoegen lukt niet.

    Ik kreeg er niet eens een drup uit, wat super dat het bij jou wel lukte
     
  5. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Oke! Dus als ik bv nu kolf en over 2 dagen (max 48 er tussen), zou ik het samen kunnen voegen?

    Ja ben er blij mee idd! Maar ik moet ook zeggen dat ik t heel lekker vind om een soort van "voorbereidend" werk te doen, nu het wachten is op de bevalling :)
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    CrazyMom vindt dit leuk.
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Voeding binnen 24 uur in vriezen. je kunt als je dat mag ook 3x op een dag met de hand kolven. Dan kun je alles samenvoegen en in vriezen. Succes
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.106
    113
    Ik voegde inderdaad ook van 2 dagen samen, tussendoor in de koelkast bewaren en daarna invriezen. Begon bij mij ook met moeite een paar druppels maar hoe vaker ik het deed hoe meer eruit kwam. Na 3 of 4 keer kolfde ik met de hand zo 10 ml. Vond het ook een fijn idee om al wat te hebben liggen. Succes!
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  9. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Zo doe ik het ook, ben ook antenataal aan het kolven (ja, vroeger dan doorgaans aanbevolen, dat is omdat ik vorige 2x vroeg-à terme ben bevallen, dus als ik wacht tot 37wk heeft het straks geen zin meer ;)).

    Ik ben begonnen met 2ml spuitjes, na een paar dagen overgegaan op 5ml spuitjes. Nu heb ik gisteren voor het eerst 10ml in één keer gekolfd, heb dat in 2 spuitjes gedaan dus.

    Ik heb steeds de opbrengst van maximaal 24 uur samengevoegd in een spuitje die ik achter in de koelkast bewaarde en daarna ingevroren.
     
    CrazyMom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina