Anti abortuslessen op scholen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SAARC, 3 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Deels mee eens. Maar dan nog zie ik liever geen kind ipv een ongewenst kind. Ik zie het dan ook niet als moord. De redenen voor abortus heb ik wel zo mijn mening over, maar je kunt niet zeggen dat abortus in het geval van geen veilige seks 'moord' is, maar bij een verkrachting niet..
    Anti abortus voorlichting vind ik zeer ernstig. Zeker als het om tieners gaat. Ik ben zelf christelijk opgevoed en heb op een reformatorische school gezeten, ik weet hoe ze daar erover denken en hoe anderen erop veroordeelt worden. Dat kán gewoon niet.

Mapje, citroenrasp, Kolibrie en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dus een kind van laten we even zeggen 14 of 15. Moet dan op de blaren zitten.
    Een ongewenst kindje waar niet voor gezorgd kan worden? Ouder moeten het dan maar regelen of adoptie?

En bij oudere die geen kind willen die moeten maar gewoon een kind nemen en hopen dat ze wel van het kind gaan houden? En als dat niet gebeurt nog steeds op de blaren zitten? Kind houden en er voor zorgen. Minimale liefde want niet gewenst, hoe wil je getraumatiseerde kinderen hebben.

Want op de blaren zitten klinkt mooi maar de enigste die blaren krijgt is het kindje.

Jackie87, Mapje, Kolibrie en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal eens! Zoals in dit artikel maar weer blijkt...
    https://www.ad.nl/buitenland/moeder-van-dood-aangetroffen-baby-in-vijver-van-belgisch-natuurgebied-is-17-jarig-meisje~a8e2a80c8/

4. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.418
    21.812
    113
    Met mensen die gelijk over moord beginnen hoef ik niet eens in discussie te gaan, dus spreek die ook niet persoonlijk aan. Ik vind dat net zoiets als militante vegans die over moord beginnen. Maar ik vind het wél heel triest dat mensen direct een oordeel klaar hebben. Helaas zijn dat juist vaak mensen die zich toeschrijven aan een geloof dat er volgens mij op hamert om géén oordeel over anderen te hebben.

Tegen die mensen wil ik alleen maar zeggen: het is te hopen dat er bij jouw dochter nooit sprake zal zijn van een verkrachting.

Zuul, Mamavandrie34, Mapje en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    hear hear!

7. Paarsei

Paarsei Lid

30 jul 2020
    74
    108
    33
    Vrouw
    Ik ontdek net dat er abortusbuddys (samennaardekliniek.nl) bestaan. Mensen die meegaan naar je afspraak, je langs eventuele demonstranten loodsen en je bijstaan waarin je dat maar wil. Ze kunnen je vervoer regelen als je je slecht voelt nadien en je mag praten maar hoeft dat helemaal niet. Ik vind dat echt prachtig. Mooi dat die kant ook bestaat als tegenpool van dit. Ze zoeken geen nieuwe mensen anders had ik me per direct aangemeld.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kind(eren) niet naar een school stuur waar dit soort dingen worden gefaciliteerd. Waarschijnlijk sluiten deze scholen sowieso al aan bij het gedachtengoed van de ouders omtrent dit onderwerp. Een gevoel van vrijheid in zelfbeschikking zit er helaas voor deze kinderen daarom toch al niet in.

Zuul vindt dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Vanavond zelfs op de radio een vrij heftig spotje in het kader van de "week van het leven".

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind ze niet zo zeer heftig, maar wel gruwelijk irritant. Vreselijke zalvende stem die zo semi geïnteresseerd gaat zeuren. Ik krijg echt de rillingen over mijn lijf als ik haar al hoor, de rest hoor ik al niet eens echt meer.

Mapje vindt dit leuk.
  10. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113

Deel Deze Pagina