Anti-abortusorganisatie stuurt foetussen rond

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Otje, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    "De anti-abortusorganisatie Schreeuw om Leven gaat door heel Nederland plastic foetussen rondsturen.

Ze hoopt dat ongewenst zwangere vrouwen zich 'zo bewust worden van de levenswaarde van hun ongeboren kind', schrijft het Noord-Hollands Dagblad. Sterker nog, het 5 centimeter grote imitatiefoetusje moet hen van een abortus weerhouden.

Olga Loeber van het Nederlands Genootschap van Abortusartsen vindt de actie 'buitengewoon ongepast'. Vooral als bijvoorbeeld mensen die ongewenst kinderloos blijven het pakketje ontvangen. De actie laat volgens haar ook slecht hulpverlenerschap zien. "Het suggereert dat je met een abortus echt een mens vermoordt. Dat boezemt angst in. En eenmaal angstig kun je geen zorgvuldige afweging meer maken", zegt ze tegen het Noord-Hollands Dagblad.

Volgens Rebecca Gomperts van Women on Waves wijst er in de krant op dat het ook heel pijnlijke post kan zijn voor mensen die net een miskraam of abortus hebben gehad.

In Duitsland worden de poppetjes al langer verspreid, zegt Schreeuw om Leven."

Ik vind het echt een belachelijke actie! Dat kan je toch niet maken zeg? Ik ben echt niet voor abortus maar er zijn zeker redenen waarom iemand abortus mag plegen vind ik.
    Hoe moeilijk moet dit zijn als je zo'n foetus in je brievenbus krijgt als je zelf net een kindje hebt verloren of zelf (om een goede reden) abortus hebt laten doen. :(

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Helemaal met je eens! Vind het ook een actie die niet kan!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    :confused:
    ik zit idd ook niet te wachten op zo'n foetus :rolleyes:
    ik ben ook niet voor abortus
    maar vind idd dat het bij sommige gevallen wel kan
    laat dat iedereen voor zijn eigen uitmaken!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    jezus zeg...willen ze mensen in een depressie duwen ofzo?
    Denk niet dat ik dat op prijs had gesteld als ik dat gekregen had net toen mn vorige zwangerschap..die voor Wendy, geindigt was...
    SICKO'S!
    En sowieso geheel overbodig bij mij want ik zou mn kindje niet zomaar weg laten halen. Of ik moet er een ERG goede rede voor hebben. En die mensen die er zo over denken heb je genoeg. Geld teveel ofzo die stichting? Subsidies maar intrekken dan (mochten ze die hebben)
    Dat t soms te makkelijk is daar kan je idd over discussieren maar om maar lukraak dit soort dingen te gaan versturen omdat je n bepaalde mening hebt als stichting. EN dan maar even vergeten dat er spontane abortussen zijn en je mensen ontzettend pijn kan doen...
    collateral damage? :evil:

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    :confused: :confused: :confused: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind het een gruwelijke actie!
    Laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen of ze een abortus doen of niet. Waarom blijkt iedereen toch te denken dat ze voor een ander moeten beslissen? Het maakt me echt pislink :evil:

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Iedere vrouw is baas in eigen buik dus die actie vind ik van de zotte!

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik vind de actie echt schokkend en provocerend en zeker als je net een abortus achter de rug hebt omdat je verkracht bent of wat voor reden dan ook, ik ben ook niet voor abortus maar ik ben zeker ook fel tegen dit soort slappe acties, je steekt iemand recht in het hart!

9. Niet meer actief

En wat als je een foetus door de brievenbus krijgt en je kan geen kids krijgen, hoe zullen ouderloze echtparen dit verwerken?

Of als je net een miskraam hebt gehad of dat je te horen hebt gekregen dat je volgende week naar de dokter moet om te curreteren / bevallen omdat je kindje in je buik is overleden...

In 1 woord een WALGELIJKE actie laat die "Schreeuw om leven" geen schreeuw om aandacht / discussie zijn....
    Jakkes

10. bouchere

bouchere Niet meer actief

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Precies!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik ben absoluut tegen abortus, maar vind dit niet kunnen. Zoals al genoemd, wat voor kinderloze mama's, of vlindermama's.... :(:(:(

13. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Dit gaat in mijn ogen tever!

14. Niet meer actief

Juist!

Ik moet dan denken aan Florida (maart mama) en haar man die net hun kindje hebben begraven van 26 weken zwangerschap....
    En je zal dan van de week een plastic foetus door de brievenbus krijgen....

Als je het nieuws niet leest dan denk je toch aan een zeer misselijkmakende grap....

15. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Ik vind het werkelijk wanstaltig. Maar gaan ze het nu echt doen? Is er niks tegen die achterlijke actie te beginnen?

16. Niet meer actief

Ik zou zeggen tegen deze stichting die zichzelf Christelijk noemt (ik ben zelf ook een christen)
    Oordeelt niet omdat Gij geoordeelt worde!
    (citaat uit de Bijbel)
    Zo ben ik ook ff "streng gelovig"

17. Saaya

Saaya Niet meer actief

de creaps... :pale:

18. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Bij ons is het met 10 weken misgegaan.
    Wat nogal impact heeft gehad.. Behoorlijk klote natuurlijk!

En nou zou ik zo'n foetus in de brievenbus krijgen?! BELACHELIJK! En pijnlijk!

Die mensen denken echt niet na......

19. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik wil zo'n persoon niet in mijn straat zien want ik stuur mijn honden erop af....stelletje zieke geesten...

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja, inderdaad, wat dat betreft wou ik dat ik honden had, alhoewel....ik ben door de hormoontjes ook snel giftig genoeg om ff flink te blazen, ik jaag ze zelf wel weg, heheheh :evil:

Deel Deze Pagina