Anti-abortusorganisatie stuurt foetussen rond

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Otje, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

LUGUBER!

Walgelijk.. Mag toch hopen dat hier een stokje voor gestoken gaat worden want dit gaat veel te ver!

2. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    het idee is idd wel overdreven en je kan er veel mensen mee pijn doen. ik zelf ben tegen abortus maar ook ik vind iedereen heeft een eigen keuze maar tegenwoordig zien een hoop meisjes/vrouwen abortus als een anticonceptie en ik vind het daarom wel heel belangrijk dat deze mensen goed beseffen dat het geen vratje is wat je weg laat halen bij de dokter en dat de impact vaak grote gevolgen heeft voor hun toekomst. daarom vind ik dat het niet verkeerd is om hier actie tegen te ondernemen maar niet op deze manier dit is een beetje radicaal.

ik zeg dit omdat jaren geleden er verschillende meisjes in mijn omgeving zwanger raakte en allemaal abortus deden en ik ben zelfs eens mee gegaan met een toenmaligevriending en dat heeft een grote indruk op mij achtergelaten maar niet bij haar en dat deed mij pijn want ze koos ervoor om niet een condoom te gebruiken.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ze zouden beter tijd steken in (dat soort) meisjes beter onderwijzen ipv dit soort acties waar onnodig leed van kan komen bij mensen die het door het misgaan van een zwangerschap toch al moeilijk genoeg hebben.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

inderdaad vind ik ook Wilma, ze kunnen beter met ze praten en onderwijzen, dan val je alle mensen bij wie het heel gevoelig ligt tenminste niet lastig :(

5. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    dat is waar want door zo'n actie als dit doe je er een hoop mensen pijn mee die er niks mee te maken hebben, maar precies een ander soort actie waardoor het duidelijker word voor dit soort mensen maar ja hoe he?

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Waar bemoeien ze zich mee? Laat iedereen lekker voor zichzelf uitmaken wat hij/zij wil. We gaan steeds meer de kant op van bemoeienissen(is dat een woord?) waar je niet op zit te wachten, bah!

7. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Er zijn nu eenmaal mensen die kosten wat kost hun mening op willen dringen aan mensen... Ook als ze mensen ermee pijn doen. Ik denk niet dat de mensen die dit in gang zetten beseffen hoe hard ze mensen hiermee kunnen kwetsen... Ik vind een egoistisch betoog van een mening van 1 bepaalde groep mensen. Bovendien is het nodeloos. 17.000.000 mensen kan je niet allemaal met de neuzen dezelfde kant op laten kijken, vooral niet betreft zoiets gevoeligs als abortus. Het is uitermate naief te denken dat een actie als deze zou moeten helpen tegen abortus. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, daar hebben ze gelijk in. Maar dit is in mijn ogen niets anders dan onnodig mensen kwetsen.
    Ik ben voor abortus, want ik ben tegen een (eventueel) traumatische begin van leven.

8. Niet meer actief

Het ergste van al vind ik ook nog dat ze dan beweren een Christelijke groep / stichting te zijn....

Joeja ik denk dat voor / tegen abortus een ander discussiepunt is.

Ik vind wel als Christen dat ik iedereen in de waarde moet laten, maar bij deze stichting is dat wel heel ver te zoeken!

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoe bizar en kwetsend is dit...........
    Bah, wordt er gewoon naar van.... :(
    Heb een afbeelding van de zogenoemde foetus gezien, nee......echt niet prettig om dat zo tegen te komen...

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Jeetje, wat denken die mensen wel niet. Echt hoor, wat Majo hier bovenaan deze pagina zegt. Waarom menen deze mensen altijd de wijsheid in pacht te hebben. God oordeelt toch al, dan hoeven zij dat toch ook niet nog een keer te doen....

Inderdaad, je zal een miskraam gehad hebben. Gelukkig heb ik een NEE NEE sticker. Stel je bent ongewenst zwanger en je krijgt zo'n popje door de bus gevrot, dan denk je natuurlijk meteen "Oh, laat ik het maar niet doen'. :-s Damn, een eventuele abortus is voor het overgrote deel van de vrouwen emotioneel zo ingrijpend, dat doe je echt niet voor je lol..

Stelletje extremisten. Hopelijk is het een foute reclamestunt en gaan ze dat niet echt doen!

11. Niet meer actief

Valhalla,

even een offtopic moment...

Mijn zwager woont in een zorgflat waar de mensen niet duidelijk voor zichzelf kunnen opkomen en misschien alles wel voor waar aannemen...
    Ook hun hebben een NEE / NEE sticker.
    Komen we de flat uit na even iets bij mijn zwager te hebben gebracht, staat er zo'n vrouwtje bij de brievenbussen om in elke bus een folder te gooien (wachttoren)
    Dus ik spreek de vrouw aan en zeg er iets van, ook zeg ik en wijs ik aan dat het wel 2x duidelijk is geschreven dat zulke post er niet in mag worden gegooid, ze gooit er nog snel even 1tje in (waarschijnlijk de laatste)

Hoe bedoel je een bord voor je kop....

Als ik dan de reactie van Doornebos (of hoe heet de directrice) dan lees, dan denk ik hoe diep moet je zinken om tot zo'n actie over te gaan, en dan niet in Nederland, nee ook in andere landen, ze willen heel Europa bereiken en in Duitsland hebben de huishoudens al eens een foetus in de bus gehad.....
    In Nederland zijn er plannen voor, nu hebben alleen bepaalde journalisten en politici er 1 gehad, ik hoop dan ook dat dit een gespreksonderwerp word in de 2de kamer!

12. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Vanmorgen stond er het volgende artikel in de Telegraaf:

Foetusactie wekt walging

Vrijwel heel Nederland spreekt schande van de actie van Schreeuw om Leven om volgend jaar huis aan huis plastic foetussen door de brievenbus te proppen. De streng christelijke organisatie hoopt dat zwangere vrouwen van een abortus afzien als zij zien hoe compleet een foetus is. De popjes zijn vijf centimeter lang, net zo groot als een ongeboren kindje van tien weken.

Heidi uit Rotterdam noemt de poppenactie 'onsmakelijk en onbeschoft'. ,,Dit kwetst vrouwen nodeloos. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een vrouw voor haar lol een abortus laat plegen!" "Tijdens mijn zwangerschap ben ik erg ziek geworden waardoor ik een abortus moest ondergaan. Als ik een plastic foetus op mijn deurmat vind, ga ik helemaal door het lint, want ik ben deze traumatische ervaring nooit vergeten", meldt een lezeres.

Bert Dorenbos van de stichting Schreeuw om Leven kan zich voorstellen dat het popje voor vrouwen traumatisch kan zijn. "Maar dat is de foto van een echo van de baby van een zus of een vriendin ook, daar wordt niet moeilijk over gedaan."

13. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Ik vind de actie van schreeuw om leven echt niet kunnen..
    In 1 woord ..gevoeloos. Meer kan ik er niet van maken.
    Er zijn ook andere manieren om te laten blijken dat je tegen abortus bent.

En dan die reactie van die man over dat de vrouwen er totaal niet op zitten te wachten.
    Het lijkt wel als of hij het met een korreltje zout neemt. Hij komt bij mij star en egoistisch over.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik vindt het gewoon belachelijk. hoe kan je zo iets doen.
    zo veel mensen zullen er door gewkets worden.

en voor de geen waar voor het de bedoeling is. de geen die heel makelijk over aporuts denken. en het als anticoseptie zien. die lees het niet eens. of heel erg achterloos.en negeren het en gooien het waarschijlijk gewoon weg zonder er over na te denken. en dat het dus inpact heeft.

totaaal NUTTELOOS dus

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    sorry hoor dat is appels en peren vergelijken....

16. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    *ZUCHT!* Ik heb de mensen van de stichting een vriendelijk en correct mailtje gestuurd waarin ik uitleg dat ik na mijn miskraam echt niet zit te wachten op zo'n confronterend popje in mijn brievenbus. Ik heb ze geschreven dat ik hun actie bruut en liefdeloos vind en dat ik het zou waarderen als ze ook zouden denken aan de ongewenst kinderloze mannen en vrouwen die ze met deze kaarten keihard zullen kwetsen.

Ik hoop dat ze het lef hebben om in discussie te gaan.

Belle, pacifist tot op het bot, maar nu even heel agressief.

17. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hun mailadres is info@schreeuwomleven.nl
    ik laat ze ook weten dat ze bij mij in de brievenbus geen foetus hoeven te deponeren, en als dat wel gebeurd dien ik een klacht in (of ik er nou wel of niks mee bereik, maakt me niet uit).

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind het vervelend hoe sommige gelovige mensen hun geloof weer opdringen.

Lijkt wel weer de middeleeuwen. :rolleyes:

19. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Echt smakeloos gewoon!

20. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik ben het niet met de actie eens.
    En idd mensen die een mk of ongewenst kinderloos blijven is kan het zeer kwetsend zijn.

iedereen moet baas zijn over hun eigen lichaam.

wij zijn nu 14 weken zwanger met 10 weken zijn 1 van onze 2ling verloren.
    Ik zou het poppetje wel willen hebben maar dan als symbool voor ons overledenkindje

Deel Deze Pagina