is een tv echt krasloos te houden met kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    2 jaar geleden een nieuwe tv gekocht, een paar maanden later krasde m'n dochter er met een potloot overheen... Nu nn zoontje van 18 maanden die continu tegen de tv aan zit. Z'n fles komt er weleens tegen aan....... Ik zet hem elke x op de bank als hij te dicht hij de tv komt, maar schadeloos komt m'n tv er niet vanaf helaas.
    Gelukkig zie je het niet wanneer hij aan staat, het zijn oppervlakkige krassen(jes) maar toch wel jammer...
    Onze vorige tv had ook een aantal kraskes opgelopen toen m'n oudste zo klein was..

Komt bij jou dit probleem ook voor?
    Wat doe ik er tegen zodat hij er vanaf blijft.

(Aan de muur bevestigen kan niet want dan moet ik m'n meubels anders zetten en dat gaat niet hier )

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oh nee gelukkig niet. Hier komen ze gelukkig niet aan de tv...

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik wilde zeggen aan de muur hangen, maar las toen je laatste regel. Hier wel een t.v. aan de muur bevestigd en hij is nog volledig krasvrij. Mocht dit, zoals in jouw geval niet lukken, dan behoorlijk consequent zijn in dat ze niet aan de t.v. mogen komen. Tja, je bent een tijd politieagent, maar later pluk je er de vruchten van. :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Mijn zoontje heeft een keer met vork over onze nieuwe tv gekrast. Precies in het midden. Blijkbaar was onze schrikreactie duidelijk genoeg want hij heeft het nooit weer gedaan haha.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #5 mam1991, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
    Ow nee hoor, onze tv was behoorlijk duur dus die is heilig 😁 En dat weten ze allebei donders goed gelukkig 😉 Wij hebben bijna 3 jaar nu en zit nog geen stipje op, spik splinter nieuw ☺️

Wat wij er tegen doen, 3x waarschuwen en dan gewoon een tik over de vingers. Dan weten ze het binnen no time 😄

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze tv is 9 jaar oud en zit geen krasje op. Hangt wel aan de muur met een tv meubel eronder maar ze kunnen er op zich wel bij, maar hebben dat nooit gedaan.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Tv, tv kast en omtrek zijn verboden gebied. Hier dus krasvrij

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mogen ze er absoluut niet aankomen, jongste drukt er soms wel op met een vinger omdat ze denkt dat het een touchscreen is ;) Maar verder met speelgoed bij de tv is echt een no-no. Nog altijd krasvrij. Gewoon 10000x zeggen dat het niet mag en weghalen, heb nog nooit een tik over de vingers gegeven.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier redelijk krasvrij, maar zeker niet vetvrij (kaas plakken erop geplakt, pindakaas erop gesmeerd....) blijft een lastig ding die tv....

10. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Uh ja...daar mogen ze gewoon absoluut niet aankomen.
    Pas heeft onze jongste zoon wel per ongeluk zijn waterpistool leeg gespoten tegen de tv, gelukkig geen schade.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Mijn dochter zit amper aan de tv, dus gelukkig nog geen krassen. Afentoe wel vette handen.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Onze zoon is overtuigt dat wij een smart tv hebben... Snel bij zijn en blijven corrigeren. Behalve hoger zetten kan je niet veel meer doen. Onze tv is stervende. Maar wij wachten met vervangen tot deze dingen verleden tijd zijn.

13. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Nee geen probleem mee gelukkig, hier komt ze nooit aan de tv...

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, onze tv is krasvrij. Ik sta er echt van te kijken dat dit in sommige gezinnen blijkbaar niet vanzelfsprekend is. En hij staat bij oms gewoon op een kastje waar ze in principe bij kunnen. In dat kastje staat trouwens ook de nogal dure ;) audiotoestand van mijn man. En naast mijn kastje staan de idioot dure boxen. Allemaal verboden terrein.

15. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Krasvrij weet ik zo niet, ze heeft er wel eens per ongeluk bij gestaan. Maar dat mag ze absoluut niet. Ik haal haar ook altijd meteen bij het kastje weg. Dat zijn spullen van papa en mama.

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Die van ons hangt aan de muur en daar kan ze de eerste 4 jaar nog niet bij :D

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee dit komt niet bij ons voor. Ze moeten er vanaf blijven en krijgen bij de derde waarschuwing een tik op de vingers. Heb ze gelukkig nooit een tik te hoeven geven, want ze weten dat het gewoon niet mag.

18. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Weet je wat de pest is met die tv kasten? Ze zijn zo godvergeten láág tegenwoordig. Dat schijnt meubel-mode te zijn ofzoiets. Wij hadden tot voor kort een ouderwetse televisie kast met zo'n Dikbuik erin. De platte TV van manlief paste er ook nog net in. Maar toen Dikbuik overleed kwam er echt een grotere. Een curved tv van 48 inch. Die tv was zelfs breder dan de kast, dus de oude kast moest plaats maken voor een nieuwe.
    En toen begon het ge-emmer. Nergens een normale hoge tvkast te krijgen! Alles was laag bij de grond, en ik had een bijna 1jarige dus ik voelde de bui al hangen.
    Uiteindelijk zijn we in tweedehands winkels gaan kijken en hebben we een prachtig grenen dressoir gevonden, van bijna 1meter hoog. Daar bovenop staat de tv, kunnen de kleine kinderhandjes niet bij ;)

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Die van ons is niet krasvrij. Je ziet er niks van als hij aan staat.

20. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    bij ons thuis is de regel " afblijven" en dat doen ze dan ook,
    net als kaarsjes en of deco op tafel,
    wij verplaatsen of verhangen niks, maar leren de kinderen dat ze er niet aan mogen komen.

uiteraard gaat dat niet altijd goed, maar ook op die manier leren ze weer :)

Deel Deze Pagina