Bedankt voor de info! En ik koop nu nog geen hondje, inderdaad ik moet er eerst meer van weten en mij er in verdiepen. Het is geen wegwerpartikel dat besef ik mij heel goed
Kortharige hond die niet veel verhaard? Wil je graag uitnodigen bij ons thuis Onze Amstaff zou inmiddels al wel kaal moeten wezen. Mag 2x per dag stofzuigen als de kleine over de vloer kruipt en dit het HELE jaar door
Breng m dan eens naar een trimsalon (ja ook een kortharige hond kun je daar heen brengen) en neem het voer van je hond eens onder de loep. Het hele jaar door zo extreem verharen is niet normaal voor een amstaff. Wat voer je 'm nu?!
Top antwoord!!!! Hier doen ze het trouwens super op Royal canin. Zitten mooi in de vacht. De kortharige verhaard ong. 2x per jaar.... Dan heb je feest verder valt het wel mee vind ik!
Hier staan ze alle drie op kvv en doen ze het goed op de oudste reu had moeite met wennen maar nu langzaam aan gaat het beter. (Wat wil je na 10 jaar brok) Ik heb er eentje met een hele heftige voedselallergie en zelf de "hypoallergene" brok van royal canin a 55,- euro per 10 kg verdroeg ze niet. Met kvv gaat het super goed en is ze van alle klachten af. Maar ja dat moet je willen. Ze verharen hier ook niet meer als normaal. 1x per dag stofzuigen is voldoende met drie honden in huis maar eens een dagje overslaan ach geen man overboord. Maar ze gaan hier alle drie regelmatig naar de trimsalon de golden 1x per 3 maand ontwollen knippen en wassen, de teckel 2x per jaar om geplukt te worden en de amstaff 2 a 3x per jaar om los zittend haar te verwijderen en goed gewassen te worden. En weer ontopic. Er zijn wel zogenaamde "hypoallergene" rassen echter zul je dan eerst op onderzoek uit moeten wat het is waar je allergisch voor bent. Dat is stap 1 daarna kun je bepalen wat je een hond te bieden hebt en daar ga een ras bij uit zoeken.
Mijn vriend is extreem allergisch voor honden en katten.. en eigenlijk heeft hij nog veel meer allergieën. Dit geldt ook voor zijn moeder en zussen. Wij hebben zelf een maltezer kruising en het was maar de vraag of hij daar geen reactie op zou krijgen. Aangezien hij al een allergische reactie kreeg van een hond of kat op een paar meter afstand. Op onze hond heeft zowel hij als zijn moeder en zussen geen allergische reactie. Mijn vriend heeft zowieso geen last van langharige honden (dus honden die getrimd moeten worden, zoals boomertjes, maltezers, poedels etc. Dit zijn dus honden die je over het algemeen wel zou kunnen kiezen met een allergie (let wel op dat het bij iedere hond anders kan zijn).. een labradoodle is alleen maar geschikt omdat deze gekruist is met een poedel
Riskante uitspraak. Niet iedere allergie voor honden is gelijk. Je kan namelijk allergisch zijn voor het haar of voor de huidschilfers. Persoonlijk vind ik het een ondoordachte beslissing om maar af te wachten of je er allergisch voor bent en gewoon een hond in huis te nemen. Doe dan eerst degelijk voorwerk voordat het hondje weer weg moet omdat de allergie toch aanwezig was.
Haha ja die mannen he, ik moest mijne ook overhalen... We hadden eersten boomer, maar die hebben we terug moeten brengen omdat ik er heftig op reageerde en geloof me dat gaat je echt aan je hard. Ook mij. Vriend heeft het een uur lang niet droog kunnen houden. Maar Toby, de Maltezer ach wat is dat een schatje zeg. Trouwste vriend ooit! Hij zal het wel leuk vinden hoor, logeren
Bijna heel mijn schoonfamilie heeft een allergie voor honden/katten. Klinkt miss raar wat ik nu zeg maar toen mijn schoonzusje ging kijken voor een Labradoodle mocht ze van de eigenaar 2 mensen meenemen die ook allergisch waren als soort van test. Wat bleek de een had geen last van de allergie maar de ander had er toch veel last van. Ik heb gehoord dat de Bison Frise ook heel geschikt is.
Mijn kortharige verhaard echt niet gek veel. Het is geen amstaff hoor Geef hem af en toe eens een rauw ei, dat is goed voor de vacht. Twee keer per dag stofzuigen is echt geen doen joh
Hij heeft al verschillende soorten voeding gehad; Carnibest, Royal canin en Kenner exquise, pro plan kip&rijst, pro plan zalm&rijst en nu Bosch. - Royal canin en Kenner zit iets in waar hij niet tegen kan - Pro plan gaat zijn vacht ontzettend van stinken - Carnibest geen opslagcapaciteit voor. Hij zit nu op Bosch sinds 1 maand en dit lijkt goed te gaan. Alleen het verharen blijft, waar we ook op zitten!