Gisteren ben ik naar de gyn geweest voor de na controle en we hebben het over anti conceptie gehad? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, ik was altijd aan de pil, maar heb ervaren dat het zonder pil toch prettiger voelt! Ze had het over een spiraaltje, dat minder hormonen afstaat! Maar nu heb ik toch een paar vragen hierover; Hoe lang kan een spiraaltje blijven zitten? Ik begreep ook dat het best pijn deed om het in te brengen, hoe hebben jullie dat ervaren? Thx Tamar
Hi Tamar, Ik gebruikte de Mirena spiraal en dat beviel redelijk. Hij kan ongeveer vijf jaar blijven zitten. Het deed pijn bij het inbrengen, maar ik zie dat je net bent bevallen (gefeliciteerd! ) en volgens mij doet dat véél meer zeer... Ik had er wel even last van, maar het was zo fijn nooit meer aan de pil te hoeven denken! En deze spiraal geeft minder hormonen af wat weer fijner voor je lijf is. Groetjes, Mauricette
heb je al eens aan de nuva-ring gedacht? Ook veel minder hormonen dan de pil en je ' draagt' hem ook 3 of 4 weken. Dus hoef je er maar 1 keer in de maand aan te denken. En mocht je ooit nog eens zwanger willen raken, dan stop je er gewoon mee, net als met de pil. Want duurt het bij een spiraal niet langer voordat je dan weer vruchtbar bent? Groet Snoozie
Een spiraal is voor 5 jaar. Het inbrengen kan pijnlijk zijn, maar het kan ook zijn dat je er weinig van voelt. Bij mij was het alleen een vreemd gevoel, verder voelde ik niks! Van tevoren adviseren ze wel een pijnstiller te nemen. De kans is er dat de spiraal ook niks is voor jou, maar de kans dat het wel zo is is er natuurlijk ook en dan heb je echt een fijne anticonceptie. Je hoeft nergens aan te denken en mischien behoor jij ook wel tot diegene waar de menstruatie wegblijft. Nee, met een spiraal duurt het niet langer eer je zwanger bent, denk dat de pil het langst duurt! En dit is natuurlijk ook weer bij iedereen anders... succes met je besluit!