Hoi allemaal, Op 7 mei jl. ben ik bevallen van onze zoon Niek middels een keizersnede. De verloskundige die de thuiscontrole kwam doen toen we weer thuis waren, gaf aan dat ik op 16 mei weer kon beginnen met m'n pil. Zo gezegd zo gedaan (wist ik veel...) Nu lijkt het erop dat ik vandaag toch echt ongesteld geworden ben. Ik vloeide nl. nog maar heel licht, en sinds vanochtend vloei ik best wel weer en ook weer met stolsels, verder heb ik echt zo'n menstruatie buikpijn. Nu zou ik normaal gesproken nog een week lang de Trigynon moeten slikken (3-fasenpil overigens) voordat ik m'n stopweek heb. Maar volgens mij heeft de verloskundige me gewoon helemaal verkeerd geadviseerd en had ik gewoon moeten wachten met het starten van de pil tot m'n eerste menstruatiedag, niet dan? Mijn vraag is nu eigenlijk, wat zouden jullie doen? 1. Gewoon de pilstrip afmaken? 2. Stoppen met deze pilstrip en alsnog aan een nieuwe strip beginnen? Heb de vraag ook bij de assistente van de huisarts neergelegd, en die zou me terugbellen, heb alleen nog steeds niets gehoord, en nu ik weer bel krijg ik uiteraard een bandje... Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Ik zou persoonlijk nu stoppen met deze pilstrip, kijken of je menstruatie doorzet en dan nog een maand wachten op je volgende menstruatie en dan pas weer beginnen met de pil. (en uiteraard tot die tijd andere voorzorgsmaatregelen nemen zoals condooms mocht je seks hebben) Je cyclus lijkt nu namelijk een zooitje (wat vaak ook zo is na een bevalling) en persoonlijk zou ik eerst kijken wat je cyclus doet, zodat je ook op het goede moment met de pil begint
Als je helemaal opnieuw start met de pil te slikken dan begin je op de eerste dag van de menstruatie. Misschien toch handig om je cyclus af te wachten hoe dat verloopt met de tijd.