Hallo, Ik vraag me af of de soort anti-conceptie invloed heeft op de periode die het duurt om zwanger te worden... Ik had zelf een implanon in mijn arm... is er inmiddels al 2,5 jaar uit maar nog niet zwanger...
Loop al ongeveer 13 jaar bij de gyn ivm onregelmatige cyclus en bloedingen tijdens anticonceptie. Al veel verschillende pil soorten gebruikt, mirena gehad en zelfs geen anticonceptie (behalve condoom) gebruikt om alles weer tot rust te laten komen....maar nee helaas, geen effect. Diverse onderzoeken gehad maar daar kwam ook niets uit. Ik bleef die bloedingen door alles heen krijgen en houden. Nu laatste jaar weer pil gebruikt (microgynon), bij gyn geweest en zij raadde me aan om nu toch maar te stoppen met pil en voor een zwangerschap te gaan (gezien leeftijd en klachten en omdat ik toch ooit zo'n klein hummeltje wil vasthouden). De gyn heeft wel medicatie om bloedingen te stoppen, maar dat leek haar niet verstandig als ik ooit nog kinderen wilde.... Nu net een maand gestopt met de pil en kijken wat er gebeurt.....
Ik slikte de pil, ben eind juni gestopt en geen eisprong gehad (tot een paar dagen geleden als ik het mag geloven)..
hier een koperspiraal en was meteen de eerste ronde zwanger. Ik hoefde natuurlijk ook niet te ontpillen of iets dergelijks. gelukkig!
Ik was aan de pil, ben er nu een jaar vanaf en nog heb ik geen goede cyclus. De cyclus ligt momenteel tussen de 8 en de 18 dagen, heb je dus helemaal niks aan. Al laten onderzoeken maar daar kwam uit dat ik gezond ben en dat alles van binnen in orde is. We 2 keer medicijnen gehad om de cyclus op gang te brengen omdat ik 4,5 maand non stop ongesteld was, maar heeft niet geholpen.
Ben je licht ongesteld tussendoor of blijf je gewoon hetzelfde ongesteld? Ik heb ook zo'n 50 dagen bloedverlies
Voor eerste zwangerschap altijd de pil gebruikt. Na m`n zwangerschap gebruikte ik pleisters. En nu zijn die ook weer de deur uit, we gaan voor nummer 2.