ben zo moe!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zaterdag, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    goh meiden zit hier echt te knikkebollen op de bank, vreselijk.
    Ben morgen 8 weken zwanger van de 2e en ik kan mij dit niet herinneren van de 1e.
    Nu had ik gisteren intake bij de verloskundige en die zei al dat je bij een 2e vaak moeier bent omdat je er 1 hebt rondlopen.
    Is ook logisch natuurlijk.
    Bij mn eerste zwangerschap werkte ik nog als stewardess ( fulltime) en ja, dan ben je sowieso moe na een dag werken.
    Maar daarna altijd een aantal dagen vrij en kon ik natuurlijk gewoon uitslapen. Of terug mn bedje in als man naar zn werk was lol.

Maar ja wat kan ik nog meer doen dan op tijd mn bed in? Niet zo veel vrees ik. Ik lig er op tijd in en ben rond 7 uur weer wakker want dan is zoon wakker. Op mn vrije dagen doe ik rustig aan, nog best vaak even in bed met zoon, ik beetje doezelen, hij kijkt tv maar echt slapen doe ik niet meer.
    Hij is ook al 4 dus slaapt niet meer tussen de middag.

Herkent iemand dit? Dit voelt al een erg andere zwangerschap!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja ikke!!

Ik heb hiervoor 5 MA s gehad. Daar was ik nooit zo moe en beroerd bij..

Maar idd nu heb ik een zoontje van 2,5 jaar rondhobbelen en ik denk dat dat ook enorm veel energie vraagt.

Hij is smorgens altijd rond 5 uur wakker..nou dan kan k wel janken hoor..ik ga altijd om 9 uur naar bed dan slaap ik binnen 5 min.

Gelukkig slaapt hij nog vaak smiddags, zo niet breng ik hem een paar uur naar oma, anders hou ik het niet vol.

Ik werk 2 a 3 nachten in de week in de zorg.

3. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    oh ja das ook wel zwaar dat je jongste een stuk jonger is, scheelt mss ook wel. Wel lekker dat hij nog slaapt maar rot dat hij om 5 uur wakker is, das echt te vroeg.
    Ik hoop dat zoon morgen wat langer slaapt want hij is vandaag wezen zwemmen met opa :)
    In de nacht werken is idd ook zwaar, ik herken het nog wel van het vliegen.
    Zat echt te gapen vandaag op mn werk echt vreselijk had lucifers nodig om mn ogen open te houden.

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was de eerste 16 weken zal m'n zwangerschap zo moe dat ik echt alleen maar heb gewerkt. Ik kwam aan helemaal niets anders toe. Mijn dagen bestonden uit: werken (waar ik me echt de dag moest doorslepen), slapen, er even uit om te eten en daarna snel weer slapen. Ik heb niet gesport en niet een keer de hond uitgelaten in die tijd, daar had ik gewoon geen puf voor.
    En dit is mijn eerste zwangerschap. Het was overigens precies met 16 weken over. Toen had ik opeens weer energie.

Ik hoor wel vaker over vermoeidheid in het begin van de zwangerschap. Mijn zus had precies hetzelfde en ook hoor het ook bij anderen... Dus volgens mij is het niet zo vreemd...

5. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Herken het ook hoor. Begin een paar uur na het opstaan al moe te worden. Als ik 's middags na het werk thuiskom ga ik altijd ff lekker op de bank hangen met een dekentje. Verder zorgt mn vriend voor het eten of doen we dat samen. 'S avonds lig ik er nu al tegen 9en in, voel me net een oud wijf :p
    Maar wees lief voor jezelf, lekker rustig aan doen op de momenten dat het kan!

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    haha ja voel me ook een oud wijf, lag er ook rond 9 uur in en pas om 7 uur weer wakker.
    Voel me nu ok en vandaar rustige dag.
    Heb wel mn nichtje over de vloer maar die houdt zichzelf wel bezig en zoon over het algemeen ook dus dat komt wel goed.
    we gaan zo even lopen naar de bakker, even uitwaaien.
    En vanavond maar weer op tijd erin.
    Gek he hoe elke zwangerschap zo anders kan zijn. Ik weet nog dat ik bij mn eerste zwangerschap na 10 uur gewerkt te hebben in het vliegtuig, op bestemming ook gerust nog ging borrelen na het werk.
    Dan was het nederlandse tijd al snel 3 uur 's nachts.
    De gedachte eraan maakt me nu al moe :)

7. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had het niet verwacht, maar ik ben ook echt doodmoe. Ik heb nu kerstvakantie (werk in het basisonderwijs) en ben nu al zooooo moe, terwijl ik het rustig heb. Ik werk ver weg, dus moet elke dag om 6.30 uur de auto in en ben vaak pas tegen 18.30 uur weer thuis. En ik kan echt huilen bij de gedachte alleen al. Geen idee hoe ik dat vol ga houden. Ik hen een groep 1 met 30 leerlingen, dus tussendoor rustig aan doen is echt geen optie. Ik probeer me maar voor te houden dat het alleen de eerste weken is. Ik ga nu wel mijn sportschool opzeggen (ben toch te misselijk om te sporten en naast werk lukt me dat nooit).

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Ja herkenbaar! Bij mij wordt het nu beter. Meestal rond 10, 11 weken schijnbaar. En idd bij mijn eerste zwangerschap had ik hier bijna geen last van. Toen zaten mijn weekenden nog bomvol met stappen, uit eten e.d., daar moet ik nu niet aan denken (hoe deed ik dat?!). Waarschijnlijk speelt het wel mee dat er al eentje rondloopt. Je kunt ook in het weekend niet even uitslapen en bijtanken, toen wel. De bank is mijn beste vriend these days ;).

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry... vermoeidheid is bij tweede (in tegenstelling tot eerste) niet overgegaan...
    Nu heb ik een paar (2/3) energieke weken gehad... en daarna was de koek weer op....

Slapen tussen de middag... nee onmogelijk....
    's nachts slapen zowat ook....

ach.... het moe zijn went... en het is niet anders....

10. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Oh, ben gelukkig dus niet de enige die zo moe is..;) ben pas 5 weken zwanger.. weet het nog maar net, maar lijkt wel of ik ineens tig keer zo moe ben.
    Heb een kleintje van 8 maand om me heen, hartstikke leuk hoor.. daar niet van, maar ben om 20.00u helemaal gebroken.
    Merk nu al dat deze zwangerschap totaal anders is/word.

Deel Deze Pagina