Bij de tweede zwangerschap heb ik last gekregen van spataderen, zowel in de schaamstreek als mijn rechter been. Bij de derde zwangerschap is dit nog erger geworden en nu ben ik 6 maanden terug bevallen en heb iks inds een week weer last van de spataderen op mijn been en een zwaar gevoel in mijn been. Dit gevoel had ik ook tijdens de zwangerschap. Ben toen bij een arts geweest en die heeft gezegd dat ik ze weg kan laten halen als ik zeker weet dat er geen kinderen meer komen. Nu is het voor mijn man klaar met 4 kinderen, maar ik heb nog een grote wens voor een vierde, maar in principe is de afspraak het bij 3 kinderen te laten. Maar ik zit nu dus in dubio, wat als mijn man zich toch bedenkt. De afspraak is namelijk dat hij over 2 jaar zich zou laten helpen, omdat ik het nu nog niet wil, omdat mijn wens nog te groot is, maar voor hetzelfde geldt veranderd hij toch van gedachten en komt er nog een vierde (wat ik echt niet vewacht). Moet ik de spataderen nu laten verwijderen en hoe zit dat dan als er toch nog een kindje zou komen of mag dit dan echt niet meer? Of moet ik wachten en het over 2 jaar laten doen, als we definitief besloten hebben of er een definitieve vorm van anti conceptie komt. Wie heeft hier ervaring mee? (op verzoek van mijn zoontje moest deze geplaats worden)8)
Ik zou idd wachten tot je echt geen kinderen meer wil, is zonde anders natiuurlijk dan krijg je ze hoogstwaarschijnlijk weer als je zwanger bent. Ik zelf heb helaas ook onwijze lelijke spataderen die ook nog eens pijnlijk zijn en van die lelijke plekken met van die spin achtige vertakkingen (heb gewoon hele slanke benen) en laat ze omdat dit voor ons echt de laatste is weghalen vind t zo lelijk ga er van d eozmer echt niet mee lopen in een korte broek geen gezicht!! Ze werden bij mij elke zwangerschap erger helaas