Hoi dames, Vandaag heb ik een groeiecho gehad op 30+1. Alles was prima. Hij loopt enkel qua groei 1,5week voor. (Wat we al wisten bij een echo op 26,5w). De gynaecoloog wist ons ook te vertellen dat hij in dwarsligging ligt. Maar dat hij nu nog tijd en ruimte heeft om te draaien. Op 33 en 36w krijg ik een nieuwe echo De gynae sprak dat, indien hij niet zou draaien, dat ze dan een versie kunnen proberen. 50% slaagkans, lukt dit niet wordt het een keizersnede. (Ik word op 38w ingeleid owv zwangerschapsdiabetes met insuline). Ze zei ook niet te panikeren dat er best kans is dat ie gwn nog draait . Op internet lees ik dat ze zich nog kunnen draaien tot 32 a 35 weken. Maar dan moet ik toch afgaan op mijn termijn + 1,5week niet?? Verder vroeg ik me ook af wat jullie ervaringen zijn met een versie? Ook al is het allemaal (nog) niet aan de orde.. ben ik wel heel geinteresseerd wat het allemaal inhoudt en in zijn werk gaat.
Is het je eerste? Bij een volgende is er vaak nog meer ruimte. En weet je of je ruim vruchtwater hebt? Ook dan is er meer ruimte. Lag hij eerder ook al dwars? Kan favoriete houding zijn maar op gegeven moment wordt het voor hemzelf ook minder prettig en is kans van gaan draaien nog groot.
Eerste kindje. Er is voldoende ruimte en vruchtwater. Op de 26,5w echo dacht k dat hij wel juist lag. Maar ben niet 100% zeker
Hier 3kinderen van de 5 die in stuit lagen die zijn met versie gedraaid en toen goed gaan liggen. en Britt onze laatste lag echt dwars. En bij elke versie ging ze binnen half uur weer overdwars liggen. met 38 weken ben ik naar ziekenhuis doorgestuurd. En toen we daar echo deden lag ze uit zichzelf goed en is de bevalling ingeleid. Bij mij zijn uiteindelijk de vliezen gebroken terwijl ze Britt vasthielden en in bekken hielden. Maar dit doen ze meestal niet bij eerste kindje wat ik begreep toen van mijn gynaecoloog.
Mijn oudste is goed gaan liggen met 34 wkn, mijn middelste met 36 wkn en mijn jongste met 37 wkn (de dag voor versie zou plaatsvinden). Allen goed blijven liggen tot spontane bevalling (41+ wkn). Het is echt afwachten, met 30 wkn ligt volgens mij 20% nog niet goed en dat wordt iedere week minder, tot bij 36 wkn 3-4% niet goed ligt.
Hier bij mijn eerste een versie gehad met 36 (en een paar dagen geloof ik) weken. Ze lag al heel lang dwars. Ik vond de versie niet pijnlijk maar wel wat vervelend door het geduw. Het ging best snel en ik werd voor en na goed in de gaten gehouden. Ze is daarna netjes blijven liggen tot de bevalling. Hopelijk draait hij/zij bij jou nog vanzelf!
Bedankt voor jullie reactie. Gisteren en deze ochtend voelde ik hem wel nog steeds op dezelfde plek Ik hoop dat hij zich nog draait, hij had nog ruimte en tijd. Zal wel goed komen En anders is het ook zo. Blijft natuurlijk allemaal spannend hihi