6w1d vruchtje 3mm niet te klein?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jutje85, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jutje85

Jutje85 Lid

14 feb 2016
    12
    4
    3
    Ik heb met 6w1d de eerste echo gehad. Er was gelukkig een hartje te zien, hoewel heel licht. Maar dat lijkt me met zo een vroege echo niet zo gek. Een hele opluchting dus!
    Alleen was het vruchtje 3mm groot. Als ik op internet kijk en het met echo's vergelijk van anderen op dit forum lees ik dat het met 6 weken wel 2x zo groot is. Mijn gyn zei er verder niks over een was gewoon positief. Maar toch ben ik er niet helemaal gerust op. Ik bedacht het me later pas omdat ik zo blij was om een hartje te zien, vandaar dat ik het niet meteen heb gevraagd.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Op 23 maart heb ik pas de volgende echo. Ik neem ook aan dat de gynaecoloog ook wel alarm zou slaan als het niet zou kloppen, maar ergens ben ik toch niet zo zeker

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Volgens de tabellen is 3mm op die termijn wat klein. Maar een meetfoutje is makkelijk gemaakt. Het is zo klein. Op die termijn een hartje zien kloppen is heel positief.
    Volgens mij hoef je pas bij een vruchtje van 5 mm een hartje te zien kloppen. De gyn maakt zich nergens druk om. Anders had hij op kortere termijn wel een nieuwe echo gepland. Voor nu is het zoals het zou moeten zijn en geen reden tot zorgen. Het blijft natuurlijk de eerste weken spannend en het kan nog alle kanten op.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij mij op die termijn 3.1 mm zonder hartje. Foute boel.. Maar t hartje klopt dat is goed. Een meetfoutje is snel gemaakt

4. Valerieke

Valerieke Lid

17 jun 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bij mij was ie op 5w5d 0.25mm mét hartactie. Ik denk dat 3mm dus niet zo slecht is hoor..

Belangrijkste is dat hij goed groeit, ik hielt ongeveer 0.
    1mm per dag aan als groei en dit klopte altijd ongeveer bij de volgende echo.

5. Jutje85

Jutje85 Lid

14 feb 2016
    12
    4
    3
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het ook gewoon loslaten. Kan er toch niet zo veel aan doen ☺

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi Jutje!

Ik wil je even een hart onder de riem steken hoor! Ik had een echo met 6 weken exact (ivm IUI weten we dat vrij zeker zegmaar). Mijn vruchtje was 2.3 mm. Wel was er hart actie te zien, maar kon ook heel goed mijn eigen hartslag zijn. De gyn vond het er goed uit zien!:) Ook ik vond dit een beetje heel erg eng door een MA half jaar geleden en toevallig was het toen ook 2.3 mm maar met 7 weken.

Dus omdat ik nog wat huiverig was nu vorige week vrijdag ook een echo laten maken met exact 7 weken. Het vruchtje was goed gegroeid en nu 0.93/0.96 mm. Dus nagenoeg een 1 cm groot! Hartje was duidelijk en klopte stevig. Hierbij zal ik even de echo foto's toevoegen. Alles was dus zoals het moest wezen. Wil je wel even meegeven dat veel banners uitgaan van een gemiddelde dus erboven kan maar ook kleiner kan gewoon in orde wezen hoor!

Bijgevoegde bestanden:

7. Jutje85

Jutje85 Lid

14 feb 2016
    12
    4
    3
    Hoi Rosalyn
    Ontzettend bedankt voor het delen van jouw ervaring. En wat fijn dat alles bij jou goed blijkt te zijn! Het is idd vergelijkbaar en het geeft me zeker een geruster gevoel. Zoals ik al zei ga ik er nu gewoon lekker van genieten. Veel liefs

Deel Deze Pagina