anti depressiva en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sorien, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    zijn er nog meer meiden die zwanger proberen te worden en anti depressiva gebruiken?
    Ik gebruik op het moment fenlafaxine 150 mg.
    Ik voel me er een stuk beter door.
    Alleen mijn nieuwe huisarts vind dat ik er mee moet stoppen uiteindelijk.
    alleen ik ben dan bang dat ik uiteindelijk weer zwaar depressief wordt.
    Nu heb ik een verwijzing voor de psychiater gehad.
    Tot die tijd blijf ik gewoon anti depressiva slikken.
    Mijn vorige huisarts zei ook ald at ik moest nagaan wat erger is of de medicatie blijven slikken of zwaar depressief zijn tijdens de zwangerschap.

2. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Hoi sorien,
    Ik slik geen antidepressiva, maar heb dat tijdens mijn eerste zwangerschap wel gedaan. Ik kreeg tijdens mijn zwangerschap een prenatale depressie en moest toen aan de cytalopram. Er bestaan dus wel anti depressiva die je slikken tijdens de zwangerschap, anders moet je eens kijken of je naar een poppoli kan.
    Daar kunnen ze je vast en zeker helpen.

Tijdens mijn zwangerschap zat ik op yoga en 1 van die meiden gebruikten ook antidepressiva. Weet alleen niet welke.
    Hoop dat je er snel uitkomt

Liefs chicca

3. Ceilo

Ceilo Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.847
    1
    0
    hey sorien!

ik heb tot oktober vorige jaar paroxetine 30 mg geslikt.
    ik mocht AB_SO_LUUT NIET zwanger worden met deze medicatie van mn HA.... ik mocht ook pas proberen om zwanger te raken nadat ik er +/- 6 maanden vanaf was,eerder wou ze mijn mirena ook niet verwijderen.

na 5,5 maand heeft ze mijn mirena verwijderd en ik moest toen de 1e maand gewoon nog even veilige gemeenschap hebben.

ik ben overigens van de ene op de andere dag gestopt,heb ruim een week een kop gehad alsof ik een hippie was ( volledig stoned gevoel) en voel me nu beter dan ooit!!

Ik denk,nouja hoop, dat als jij zwanger bent,jij zoooo opgewekt word,dat je het idee krijgt dat je de medicijnen niet nodig bent... of misschien dat je kan minderen....

Altijd oppassen met een terug val na de zwangerschap,maar als je er zelf positief tegenoverstaat,dan gaat het helemaal goedkomen! DAT WEET IK ZEKER!!

SUCCES!

Deel Deze Pagina