Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor de NIPT. Nu begint het grote wachten natuurlijk. Wie heeft er nog meer een NIPT gedaan of gaat dat binnenkort doen? Wij moeten 15 werkdagen geduld hebben en dat is best pittig!
Nee wel 2x gehad. Probeer afleiding te zoeken, wachten duurt echt eindeloos anders.. Hopelijk goed resultaat!
Dankjewel Josephine! Heb je het gedaan na een uitslag van de combinatie test of gewoon gelijk? Wij hebben de combinatie test gedaan en kregen dus ongunstig resultaat mbt trisomie 21. Ik ben wel nerveus maar de nekplooi was perfect en denk gewoon dat het wel goed zit. Maar goed blijft een lange wacht!
Oh lizlondon! Jullie hebben al wat weken gehad zeg. Eerst jullie begin, en nu dit. Ik duim mee voor een goed resultaat, maar daar moet je alleszins vanuit gaan. Hier in Belgie moet je 10-14 dagen wachten. Wij doen de test (aangezien mijn man een nichtje heeft met down syndroom) op 23 mei.
Sterkte! Wij hebben het meteen laten doen. Ik vind de combitest een kansberekening en weet liever met meer zekerheid waar ik aan toe ben. Wachttijd was de helft korter 8 dagen, maar vond het al heel zwaar..
Ja klopt het is een pittige zwangerschap zo. Maar eerlijk gezegd is het altijd pittig met mijn gezondheid dus als dit vlekkeloos was verlopen was dat heel bizar! Ik blijf positief tot nu toe met alle bloedingen enzo is dit kindje sterk en blijft goed groeien!
Nee tot ongeveer 9 weken last van gehad! Zijn er meer dames die wachten op de uitslag?? En praten jullie bijvoorbeeld al over wat als? Of wachten jullie gewoon af? Ik ben op zoek naar lotgenoten!
Wat een ontzettend spannend meid! Ik heb 2 keer een NIPT laten doen. De eerste keer was in september 2015. Op eigen initiatief via Gendia in Antwerpen. Na 8 werkdagen hadden we helaas een afwijkende uitslag. In januari raakte ik opnieuw in verwachting en toen hebben we dus op indicatie een NIPT laten doen, via het Erasmus in Rotterdam. Op de 10e werkdag lag er een brief op de mat met een goede uitslag! Maar owwwwww het wachten is echt slopend. Afleiding zoeken in dat wat je leuk vind om te doen. Dat is echt het enige advies wat ik je kan geven. Wel wil ik erbij zeggen dat met een goede nekplooi de vooruitzichten goed zijn! Vaak kan leeftijd of het niet helemaal overeenkomen van de werkelijke zwangerschapstermijn een vertekende bloedwaarden geven, waardoor je kansberekening dus hoger uitvalt. Ik hoop enorm dat je zo snel mogelijk de uitslag zal hebben meid! xxx
Dankjewel voor je reactie! Ik weet dat afleiding het beste is en ik moet zeggen dat ik overdag weinig moeite heb maar in de nacht word ik vaak wakker en lig dan te piekeren wat heel vervelend is en niks helpt natuurlijk. De nekplooi was indd goed en dat is iets! Mijn leeftijd valt ook wel mee 32 jaar maar het lag dus aan het bloed. De termijn klopt precies door de ICSI weten we dat. Wat verdrietig dat jullie een afwijkend resultaat hadden. Het lijkt me zo moeilijk. Ik ben nu al verliefd op mijn echo foto's en het heeft 4 jaar geduurd om hier te komen. Maar goed zo ver ga ik nog maar niet denken. Wel fijn dat jij dus na 10 dagen al resultaat had!! Ik hoop er maar op.
Succes met de wachtweken. Wij hebben 21 dagen op de uitslag moeten wachten. Ons is wel verteld dat bij een slechte uitslag je meestal binnen 7-10 dagen al antwoord hebt, dus als het lang duurt kan je er bijna zeker vanuit gaan dat het goed is (hoewel de spanning tegen die tijd juist oploopt weet ik nog, maar goed). Bij ons was alles gelukkig goed, ik hoop bij jullie ook!
hoi hoi, wij hebben vorige maand de NIPT-test gedaan via het Erasmus. Na 14 dagen heb ik ze zelf gebeld omdat de spanning echt niet meer te houden was en de brief lag een dag erna in de bus We hebben namelijk twee jaar geleden ook een NIPT-test gedaan in België, omdat er afwijkingen waren bij de 12 weken echo en toen was de uitslag niet goed, ons tweede zoontje heeft het syndroom van Down. Ik weet dat het heel spannend is, die wachtweken. Heel veel sterkte, probeer inderdaad toch afleiding te zoeken. Ik hoop dat je snel een goeie uitslag mag ontvangen!!
Hier een hele slechte combinatietest terug gekregen. Ik wacht nog niet op de NIPT uitslag, ik wacht op de afspraak voor de NIPT zelf... We kregen de uitslag afgelopen dinsdag maar we kunnen pas volgende week donderdag terecht voor de test! En dan daarna ook nog op de uitslag wachten pfffff!
O h Flipje wat vervelend zeg! Wat was er slecht aan de test? Je bloed of echo of beide? Het blijft een kansberekening! Wachten is heel zwaar ik had gister echt een mindere dag met veel emoties.
Hi Lizinlondon, Ik heb ook de NIPT gedaan via Erasmus in Rotterdam en na 8 werkdagen lag er een mooie brief in de brievenbus. Ik weet hoe het is hoor! Die wachtdagen zijn ver-schrik-ke-lijk!! Je wordt er heel erg onzeker van en je durft niet te dromen over de toekomst want wat als?? Wij hebben het er wel over gehad dat wat we moesten doen als het trisomie 21 had..Ik bedoel je moet toch rekening houden met alles want ondertussen groeit alles ook door. Ik heb veel kracht en troost gehaald uit verhalen die je hier leest en ik las meer positieve verhalen over dat het allemaal goed zat. Heb je een combinatietest laten doen? In dat geval is het 'maar 'een kans berekening.. wij hadden kans van 1:21 en alles is goed gekomen! Heel veel sterkte de komende tijd en zal voor je duimen!
Hoi Lizinlondon, Heel spannend dat wachten op de uitslag! Ik laat maandag bloedprikken voor de NIPT, vind het al lang duren tot maandag en dan nog 10 werkdagen wachten.. Ik laat het prikken bij de verloskundige en die stuurt het dan door naar Amerika. Heel veel sterkte met wachten!
Alleen de PAPP-A eigenlijk. Die was 0.09 MoM. Nekplooi was goed, b-hCG was 0.78 MoM dus niet heel erg afwijkend. Hier nog 4 dagen wachten tot de test... hopelijk kunnen ze een indicatie geven hoe lang het duurt tot de uitslag.
Succes meiden ik vind vooral het wachten heel pittig. Ik heb indd de combinatietest gedaan en een kans van 1:78 wat ik heel shit vind. Uiteraard gesproken over wat als maar daar denken we beide anders over. Levert toch wat spanning op helaas. 1 week voorbij nog 1,5 te gaan!