Ervaring zonnebrand P20

Discussie in 'De lounge' gestart door Miles, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Zoals de titel al zegt, heeft iemand ervaring met dit merk zonnebrandcreme? Ze claimen namelijk dat je maar 1x per dag hoeft te smeren, maar hoe betrouwbaar is dat? En is het geschikt voor baby's?

Graag jullie onverschrokken eerlijke mening :D

2. tuc

tuc Niet meer actief

Niet betrouwbaar....1x per dag smeren is niet goed. Zoveel uv straling kan niet door 1x smeren tegen worden gehouden...gewoon onzin. En natuurlijk zijn er mensen die 1x per dag smeren en niet verbranden maar het risico zit hem niet alleen in het verbranden maar ook in de uv straling op zich.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb het heel lang gebruikt. Ik vind het op zich wel goed spul, of het ook echt 1 keer is weet ik niet, want ik smeer vaker omdat ik het niet vertrouw. Mijn dochter van nu achttien maanden heeft het eigenlijk altijd gebruikt. Ze zijn nooit verbrand bedenk ik me nu trouwens.

Nadelen: het ruikt echt smerig, en ik krijg het slecht van mijn handen af wanneer ik ze ingesmeerd heb. En de shirtjes van de meiden krijgen gele vlekken. Daarom heb ik toevallig vandaag de P20 opgemaakt en andere gekocht, vond het zonde van de kleren.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Het smeert niet fijn, stinkt, vlekt en ik heb nog nooit gedurft maar 1x te smeren.

je hebt ook vision. Weet niet of die beter is..

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Vision is hetzelfde: geeft gelige vlekken in kleding, smeert ook niet zo geweldig uit en als je het per ongeluk te dicht bij je lippen smeert en je het dus proeft ga je bijna over je nek. Mijn oudste moet ik ook met Vision zowat ieder uur insmeren anders verbrand ze nog. De andere 2 moet ik 2/3 keer per dag insmeren.

6. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Oke tot nu toe nog niet echt hele positieve geluiden dus...

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik zweer erbij! Mijn kinderen smeer ik er in de ochtend mee in en dan nog een keer in de middag. Ze zijn nog nooit verbrand. Ik vind het ook niet echt lekker ruiken maar goed daar koop ik het ook niet voor. Verder heeft het wel wat gele randjes aan shirtjes dat moet ik toegeven....
    Ik koop wel altijd p20 en dan de factor 50 variant. Terwijl mijn kindjes indo bloed hebben en makkelijk bruin worden. Ik durf niet te zeggen hoe het is bij een heel wit kindje.Ik gebruik het al vanaf dat mijn kindjes baby waren.

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik was er heel tevreden over, mijn ex kon voorheen nog geen 5 minuten in de zon en dan had hij de blaren staan (ongeveer 30 min in de schaduw met hetzelfde resultaat), met de p20 had hij daar geen last van. Het ruikt niet lekker en geeft idd gele vlekken vooral met transpiratie maar dat 10x liever als een partner die levend verbrand omdat hij bijv iets uit de auto moet pakken.

Mijn zoontje heeft hem nooit gebruikt, maar die heeft gelukkig toch wat meer van mijn huid om het zo uit te leggen die heeft voldoende aan de gewone factor 50 van ieder ander merk :)

En hij was indertijd beter geprijsd als diegene die hij via de huisarts kreeg (en werkte ook beter, die smeert nog moeilijker)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik gebruik hem bij de kinderen als ze overblijven en ik ze dus niet tussendoor in kan smeren. Het werkt goed in die zin dat ze er nog niet mee verbrand zijn. Na schooltijd smeer ik ze vaak alsnog in met zonnebrand. Nadelen, het vlekt, het vervliegt heel snel op je handen tijdens het insmeren en voor een droge huid vind ik het niet zo fijn.
    Mijn dochter heeft een heel lichte huid trouwens.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik vind het heel fijn!!! Even goed laten intrekken, aankleden en gaan...

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb het nooit gebruikt maar indertijd wel de Vision maar dan smeerde ik wel meerdere malen per dag.
    Destijds vond ik die wel fijn smeren maar ik ben gestopt met de Vision omdat tijdens het zwemmen het enorm branderige en prikkende ogen geeft dus niet echt fijn.
    Nu gewoon Kruidvat voor kids en die bevalt heel goed.
    Is wel een beetje stug met smeren maar hij is ieder geval parfumvrij.

12. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik heb nu namelijk La Roche Posay voor kinderen en die gaat korrelen, heel raar.. En garnier, maar die is zo mega stug! Als ik het er eindelijk op heb en mevrouw gaat kruipen dan kan ik achter haar aan de vloer boenen want dan zitten er overal op de houten vloer witte vlekken..

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb nu ambre solaire, maar als die op is, ga ik lovea halen. Daar zit geen troep in en schijnt erg goed te werken. Lovea komt uit alle testen goed uit

1x per dag smeren is echt te weinig. De schadelijke stralen (uvb) zie je niet en worden na ongeveer 2uur nauwelijks meer tegengehouden (geldt voor alle cremes)

14. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Is de houdbaarheid wel goed?

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik vind vision fijner dan p20.
    bij p20 blijft de huid ook een beetje vettig voelen vind ik.
    ik verbrand heel snel maar met beide geen 1x verbrand
    gebruik het bij dl ook.
    als je het wil kopen eerst een klein plekje smeren om te zien of de huid van je kindje er goed op reageert.
    had nu van kv long lasting maar wel verbrand vandaag.
    die moet dus wel sowieso 2x

16. Simmiee

Simmiee Actief lid

15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik zweer bij p20! Heb een gevoelige huid en heb gelijk blaren van verbranden.. 1x per dag smeren vind ik te weinig ik smeer meestal 2x en wanneer ik veel zwem 3x.. Wel goed laten intrekken voordat je kleren aan trekt ivm mogelijke vlekken in je kleren en je moet de geur niet vervelend vinden, die is erg sterk..
    Mijn moeder smeert mij er al vanaf jongs af aan mee in en ik verbrand nooit wanneer ik dat gebruik!
    Echt een aanrader voor wie snel ernstig verbrand vind ik!

17. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ik gebruik ook P20. Voor mijn oudste dochter als ze naar school gaat e.d. Als ik er zelf niet bij ben om extra te smeren. Ik vind het wel fijn spul maar niet fijner in gebruik dan die van de Lidl die ik ook heb. Het blijft op de huid erg vettig inderdaad. En ik las laatst dat die langdurige werking schijnveiligheid is doordat de B filers (verbranding) veel langer werken dan de A filters (celbeschadiging). Dus eigenlijk schiet het zijn doel dan voorbij.

18. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Lovea?? Die ken ik niet. Waar kan je die halen en enig idee wat die kost??

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Oa Tuinen heeft die. Geen idee wat hij kost.
    Dit artikel vind ik heel duidelijk. Het is geen wetenschappelijk onderzoek oid, maar wel heel interessant.

Feit blijft dat niet smeren altijd slechter is dan wel smeren, ongeacht welke zonnebrandcrème je gebruikt

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Etos volgens mij ook, is wel prijzig, mocht je naar Frankrijk op vakantie gaan, daar is het veel goedkoper.
    Vision bevat weer oxybenzone, wat ik liever niet op mijn kinderen smeer. Lovea geeft wel een witte waas trouwens, maar de ideale zonnebrandcrème die aan al mijn wensen voldoet heb ik nog niet gevonden.
    Die 1 x per dag smeerproducten, gebruik ik alleen als ik ze tussendoor niet in kan smeren, verder smeer ik ze meerdere malen per dag in (met Lovea, Suncover of Cien van de Lidl).

Deel Deze Pagina