Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een raam aan de zijkant van mijn huis en een hele nieuwsgierige buurvrouw ... Ik heb voor dat raam een vouwgordijn, maar vind het iets te ver gaan om dat de hele dag dicht te hebben. Nu heb ik 2 grote planten, maar zou toch graag iets meer privacy willen hebben en die planten ben ik allang zat. Dat plakfolie vind ik echt lelijk, dus ik ben op zoek naar zo'n paneel wat je in de vensterbank kan zetten, decoratief en anti inkijk, precies wat ik zoek. Ik ben aan het googelen maar kom er niet uit. Wie weet wat ik bedoel en waar kan ik het kopen? Online voorbeelden zijn welkom! En ik sta open voor andere ideeën. Alvast bedankt!
Wij hebben een beetje een prijzige oplossing om 'zomaar' te doen, maar toen wij nieuwe kozijnen en dus nieuwe ruiten kregen, hebben wij het onderste deel van de ruiten ondoorzichtig laten maken. Eigenlijk hetzelfde effect als plastic, alleen dan netjes. (Wij krijgen dat spul echt niet fatsoenlijk erop. En dan zeg ik het nog netjes. Meestal begin ik spontaan te vloeken zodra ik aan dat soort raamfolie denk. ) Bij een huis verderop in de straat hebben ze een paar panelen van melkglas voor het raam hangen. In dë bovenhoeken zitten met een soort haakje metalen kettinkjes waar die platen aanhangen. Ziet er ook heel netjes uit. Maar ik heb geen idee waar ze die dingen vandaan hebben. Het zou best kunnen dat ze het ergens op maat hebben laten maken.
Bedoel je zoiets? glas in lood: Glas in lood Anti-inkijk panelen misschien als je verder googled op raamhanger dat je meer kan vinden?? Wel prijzig Of misschien staat hier iets tussen Marktplaats.nl - glas in lood raam kopen of verkopen - Vind glas in lood raam goedkoop op Marktplaats.nl
en als je er een soort rol gordijntje ofzo of plisse gordijn neer hangt en dan een leuk plantje of iets op de vensterbank? wel iets wat over de lengte van de vensterbank moet .
Wij hebben ze ook, ideaal! Volgens mij hebben wij ze bij de kwantum of de leen bakker gekocht. Ze zitten vast aan een rail dus je kunt ze verschuiven. Wij hebben 2 van de 4 panelen opgehangen.
Er zijn nu ook 'strakke' vouwgordijnen waarmee je alleen de onderkant van het raam kunt bedekken. Je kunt ze optrekken en dan is het hele raam bedekt. Heb geen idee hoe dat heet.
Of zoiets voor je raam zetten Marktplaats.nl > ** Steigerhout ** Raamdecoratie ** Vensterluik ** Raamluik** - Huis en Inrichting - Woonaccessoires | Overige
Spiegelende folie waar je alleen van binnen naar buiten door kunt kijken. Zodra de buuv haar eigen hoofd in de folie ziet, keihard op het raam kloppen! (Niet vergeten te filmen, om ons ook mee te laten lachen..!)
In ons vorige huis hadden we trouwens dit systeem: http://www.homedecor.nl/assets/images/fotos/Plisse%20gordijn/1.jpg Het is een plisségordijn dat je van boven naar beneden kunt laten hangen (zoals een gewoon rolgordijn) maar ook van beneden naar boven of in het midden.
Wij hebben deze: silhouette® shades Het lijkt een combinatie van vitrage en horizontale lamellen. Wij hebben ze altijd dicht, zodat inkijken niet lukt (overdag). Naar buiten kijken lukt wel en licht valt er ook in. 's avonds kun je de lamellen kantelen, zodat er nog steeds geen inkijk is als je het licht binnen aan hebt. En je kunt ze ook gewoon half dicht doen, maar dan zijn de lamellen wel gekanteld. Tis wel prijzig....
Naar een plaatselijke glasbewerker gaan en mooie panelen voorzien van houten omlijsting laten maken. Iets wat mooi bij de stijl van jullie huis past. Wij gaan het waarschijnlijk doen met glas in lood - panelen. Maar je kunt het natuurlijk ook met andere soorten glas (mat/geribbeld/gekleurd) laten maken. Mooie vorm of afbeelding erin laten maken. En op deze site Vouwgordijnen op maat - optrekgordijnen - zonnescherm - zonnescreens - zonnewering - kettingbediening - Copahome staat onderin ook een oplossing : gordijnen die je van onder naar boven dichtdoet.
Nah, das toevallig. Wij hebben zoiets voor het raam staan, maar dan bij deze site besteld: Decoratie Wij hebben ze dan niet met twee 'klapdeurtjes' maar met 3. Dus 3 plankjes. Door die dingen hebben we een stuk minder inkijk.
Haha! Ja ze zijn best leuk hoor, die dingen. Maar vond ze met 2 plankjes naast elkaar wel erg klein, maar wij hebben ook hele brede ramen. Misschien voor smallere ramen dat het wel goed kan hoor, met 2 plankjes.
ik vind die panelen lelijker dan plakfolie. Wij hebben het er heel mooi opzitten, gewoon strak. Beneden zat het er al op toen we het huis kochten, maar boven heeft mijn man gedaan. Je moet wel zo'n 24 uur wachten tot je het echte resultaat ziet, het moet eerst straktrekken.
Pcootje bedankt! Nu weet ik eindelijk hoe die dingen heten, raamluiken of vensterluiken, kan ik ook eens googelen, haha. Eigenlijk wil ik het liefste mijn vouwgordijn behouden, dus een heel ander gordijn zie ik niet zitten, want ik heb de benedenverdieping rondom in dezelfde vouwgordijnen, dus dan ziet het er niet uit als het bij één raam anders is. En plakfolie zat er hier ook op toen we het huis kochten, maar dat ging er als eerste af. Ik vind het nogal 'goedkoop' ogen, smaken verschillen. Bedankt voor het meedenken iedereen! (oh ja, en de optie 'het raam van de buurvrouw dichtplakken' hou ik in mijn achterhoofd, geniaal!)