We zouden dit jaar eigenlijk naar mijn moeder en zusje in zeeland gaan...wij wonen zelf in limburg (mijn zoontje en ik). Mijn broer zou rijden en tot afgelopen maandag zei hij ook steeds dat het niet uitmaakte of het zou sneeuwen. We zouden dan toch gaan, dan zouden we gewoon op tijd vertrekken. Nu kwam hij gisteravond hier en begon hij tegen te stribbelen. Ja het sneeuwt en we zijn vorig jaar ook al geweest, maar dat is helemaal niet waar. Afgelopen kerst heb ik hier in mijn uppie gezeten met een baby van 4 maandjes. Het ziet er nu naar uit dat ik kerst alweer alleen doorbreng Ik heb wel familie hier in de buurt, maar die besteden nu al nooit aandacht aan ons en met kerst is het ook ieder voor zijn eigen. Er komt gewoon niemand langs en mijn broertje hangt ook liever bij een andere broer van me. Ik had al gekeken of het met de trein te doen was, maar al in het begin van het traject rijd er geen trein. Ik ben nu echt verdrietig en heb geen zin meer in kerst een boom hebben we ook al niet, omdat we immers naar oma zouden gaan en die heeft een half kerstdorp opstaan. sorry meiden voor mijn gezeur, maar het zit me echt even hoog
Ik denk dat ik met de ns geeneens mijn eigen dorp uitkom......op de site van hun staat dan zo mooi..we zorgen dat iedereen op de plek van bestemming komt..jaja tuurlijk...prutsers!
He wat rot zeg. Maar is er echt geen andere oplossing? Geen vrienden die je naar het dichtsbijzijnde station kunnen brengen? Taxi etc?? Zou zonde zijn als je kerst hierdoor verpest word!
mijn moeder heeft helaas zelf geen auto, laat staan een rijbewijs Dichtsbijzijnde station is eindhoven..uur tot anderhalf uur hiervandaan. Hij weigert de weg op te gaan. Terwijl hij nu wel rondrijd naar collega's en vrienden. Ik weet niet wat er met hem aan de hand is maar hij is de laatste tijd een beetje egoïstisch geworden. Ik heb niet echt veel contacten meer hier (eigenlijk ook nooit gehad)..waardoor het heel moeilijk is om iemand te bedenken die ons zou kunnen brengen. Weet je..voor mezelf vind ik het natuurlijk ook niet leuk..maar voor mijn zoontje baal ik er al helemaal van. Hij snapt het hele kerstgebeuren natuurlijk nog niet..maar ik gun hem gewoon zo erg een fijne kerst..en hij heeft oma al een half jaar niet meer gezien!
Och meid, woonde je in de buurt had je hier mogen komen. Ik hoop dat er nog een oplossing voor je komt. Ik snap je en denk aan je. Liefs,
Jeetje wat vervelend! en wat een rot streek ook! valt er niet nog een keer met je broer te praten? Ik vind het echt super rot voor je en hoop dat er toch nog een oplossing voor je komt!
Jeetje wat vervelend. Waar woon je? Zou je misschien met de bus naar het dichtsbijzijnde kunnen gaan?
ik denk dat je met zulke mensen toch geen fijne kerst zal hebben... schijnbaar denken ze liever alleen aan hunzelf en laten jou met je kleine kindje alleen zitten... is niet bepaald een kerstgedachte... kerstmis is erg veranderd en het draaid alleen nog maar om veeeeeeel eten en kado's... juist rond deze tijd zou je familie eens aan je kunnen denken en je ophalen of gezellig bij jou komen met kerst... ik zou lekker met je kindje samen een mooie kerst gaan vieren! maar dat neemt niet weg dat je er teleurgesteld in bent dat snap ik heel goed! toch wens ik jou en je zoon een fijne kerst...
Tjongejonge, dapper hoor, van je broer. Zijn eigen zus blij maken met een dode mus. Ik weet zo snel even geen oplossing te bedenken, maar ik wil je toch even en hart onder de riem steken...
Misschien kun je morgen al vertrekken en blijven slapen? Of gaan er helemaal geen treinen of bussen? Een gedeelde taxi? Een lift zoeken via internet? Of je moeder bij jouw thuis uitnodigen? Ik hoop dat jullie er uit komen!
Wat een rotstreek van je broer. Vanuit waar moet je met de trein? Tussen Maastricht en eindhoven rijden gewoon treinen en in Heerlen ook. Wel met langere reistijden omdat er alleen stoptreinen rijden tot aan eindhoven. Hopelijk heb je toch nog een leuke kerst!
Lief van jullie dat jullie meedenken. Mijn moeder kan helaas niet zelf deze richting uitkomen. Ze heeft copd/longemfyseem. Maar ik zag idd dat er nu stoptreinen ingezet zijn. Ik ga het morgen dan ook maar proberen. Ik weet nog niet hoe ik alles ga dragen en meekrijgen maar ik laat me kerst niet weer door de neus boren. Ik hoop echt dat ik aankom!!! Hoorde net op het nieuws dat er een heleboel sprinters kapot zijn..hopelijk kunnen die andere treinen wel tegen dit weer... Dit heeft me nu wel mijn ogen geopend! Ik wil supergraag weg, maar ben altijd voor mijn broer hier gebleven....maar nu kan die me wat!
Jeetje, wat een rotsituatie zeg! En inderdaad, wat een rotbroer! Ik weet ook zo gauw geen oplossing, behalve dan toch met het ov proberen te gaan (en zo min mogelijk meenemen). En ik zou ook nog maar even heel erg boos worden op je broer. Zo ga je gewoon niet met je familie om! En stuur je moeder anders ook op hem af. Zij mag ook wel even een hartig woordje met hem spreken...
In goes! voor zover ik zag gaat die sneeuw ook niet echt die kanten op..dus als ik maar eens wegkom uit limburg en een gedeelte van brabant heb gehad...dan moet het wel goedkomen! Had hij dit nu eerder gezegd dan was ik dinsdag of zo al richting die kant gegaan...maar nee hij komt gisteravond om 23.00 uur notabene aankakken dat hij niet gaat rijden arghhh ik moet er ook niet meer over nadenken nu...grrrrrr...
Sorry dat ik het zeg, maar wat een egoïst, die broer van jou. Vooral het feit dat je zoontje zijn oma al een half jaar niet heeft gezien, en dat je moeder ook nog ziek is... dat zou voor mij zéker een reden zijn om mijn zus te brengen. En wil hij je moeder zelf niet zien dan? Wat zegt je moeder ervan? Kan zij geen hartig woordje met hem spreken? Ik vind het onwijs stoer van je dat je alsnog zelf gaat, maar het wordt wel een onderneming hoor, met zo'n kleintje. En het is vreselijk koud. Ik ga duimen dat je goed en snel aankomt!
Ooh, wat vind ik het geweldig van je dat je je niet uit het veld laat slaan. Gewoon gaan! Jij komt er wel en laat je broer maar de hik krijgen! Het zal niet makkelijk zijn, en een lange reis worden, maar onthoud: je hebt er uiteindelijk een fijne kerst met je moeder mee! Ik zal aan je denken!