Anti-katten border langs de schutting

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 22 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    nou zeg echte dierenvriend!!!! vreselijk!

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Als het je eigen kat in je eigen tuin betreft is het natuurlijk wat anders.

Maar ik (en velen met mij) heb een enorme hekel aan loslopende katten van anderen in de tuin! Ze poepen alles onder en zijn een gevaar voor andere (huis) dieren in de tuin. Waarom heeft een kat alle vrijheid om overlast te veroorzaken maar mogen vogels zich doodvliegen in de volière? Om nog niet te spreken over vijvers, kippen en knaagdieren in de tuin.

Hier in de buurt ook al behoorlijk wat mensen die schade hebben gehad (bijvoorbeeld aan de auto). En dan heeft niemand het gedaan natuurlijk. Of de eigenaar komt met achterlijke adviezen over emmers water of dure elektrische omheining aanschaffen. Ik keek ook niet vreemd op toen ik de vermissingsposters zag verschijnen.

Andere buurman heeft de voortuin vol met lelies gezet. Zeer efficiënt en goedkoper dan een elektronische omheining. Katteneigenaar was erg boos maar kon er niets tegen doen. Werkte wel want toen kon ee kat wel opeens in eigen huis en tuin blijven.

SAARC, Zeebra, Mamavandrie34 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.407
    30.726
    113
    Vrouw
    Cacoadoppen hielp bij ons in het begin heel erg goed. Daar durfden ze niet eens overheen te lopen. Maar na een maand of twee liepen ze er vrolijk in te graven helaas.

Ik zou gaan voor bodembedekkers.

Voor de moestuin die ik nu aan het inrichten ben ga ik boomschors, of toch weer doppen en dan af en toe een nieuw laagje erop.

Ben ook nog op zoek naar een goed systeem om de katten in de tuin te houden wat op een hedera Haag geplaatst kan worden (hek waaroverheen hedera groeit)

Spectre vindt dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Aan de onderkant kippengaas (dat je laat begroeien). Of van dat groene ijzeren gaas. Aan de bovenkant zag ik laatst een paar palen in de grond waarlangs ze een elektronische draad (voor katten geschikt systeem) hadden gespannen. Wel goed opletten met snoeien. De palen kan je makkelijk laten wegvallen in de haag.

5. Armina

Armina Niet meer actief

Ze zegt toch niet dat ze echt doet. Het is zwaar irritant als katten jouw tuin als wc gebruiken en jonge plantjes uitgraven.

Casara, SAARC en consider vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.407
    30.726
    113
    Vrouw
    Thanks. Begroeid gaas klimmen Ze vrolijk langs omhoog.
    We zitten inderdaad met het snoeien. Liefst zou ik heel die hedera eruit trekken (wat een snelgroeiende rotplant:evil:) en een kale gladde schutting neerzetten. Past niet helemaal in het plaatje van de natuurvriendelijke groene tuin. En denk ook niet dat de buren er blij van worden.
    Maar ga eens googelen op schrikdraad.
    Beestjes hebben de hele winter binnen gezeten en die zijn erg onrustig nu o_O

7. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Juist!

Casara en tuc vinden dit leuk.
  8. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    dat begrijp ik maar het idee alleen al

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Huisdieren horen (zoals de naam al zegt) bij het huis en tuin van de eigenaren. Loslopende katten veroorzaken overlast voor de omgeving.

Waarom zou het leven van een kat meer waarde hebben dan dat van andere dieren? En waarom zouden mensen overlast/schade of gevaar (zwangeren of allergische mensen) moeten hebben van andermans huisdieren?

Ik vind katten erg leuk en heb ze zelf gehad. Maar wel in eigen huis en tuin. Daar zijn meer dan voldoende mogelijkheden voor. Daarbuiten zijn ze vaak vogelvrij. En ik (als dierenliefhebber) begrijp dus heel goed dat mensen die er echt last of schade van hebben hun eigen maatregelen nemen.

10. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Onze tuin was een continue doorloop vd buurtkatten. En er zitten hier heeeeeel veel katten. Onderweg groeven ze de tuin uit en deden overal hun behoefte. Ook in het kunstgras.
    Hebben een ook spannings draad gespannen over schutting en nu blijven ze hier weg. Aan voorzijde is het nog open echter doordat het geen doorloop meer is ook geen katten poep meer.
    Twee jaar terug hadden ze onze zwembad gebruikt als krabpaal waardoor deze na 2 dagen gebruik al weg kon!!! Dat was de druppel mbt overlast van de buurkatten.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb niets tegen dieren. Ik heb wel een ongelooflijke bloedhekel aan katten. En weet je hoe dat komt? De situatie dat je hoogzomer niet buiten kan zitten in je eigen tuin omdat je kokhalst van de strontlucht. Dat ik mijn kinderen en oppaskinderen niet spontaan buiten kan laten (in mijn EIGEN tuin!!!!) zonder eerst stront te moeten scheppen.
    Dus nee, geen kattenvriend. En katten die onverhoopt iets oplopen moeten bij hun baasjes aankloppen, die moeten er nl voor zorgen dat zij in eigen tuin en huis blijven.

Casara vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.407
    30.726
    113
    Vrouw
    Ik vind 'eigen maatregelen nemen' toch echt iets anders dan andermans huisdier(of überhaupt een dier) electrocuteren.
    Wat @Zeebra hierboven zegt. Ze ervaarde overlast. En dat is nu opgelost door een stukje schrikdraad. Prima oplossing lijkt me.

Zeebra vindt dit leuk.
  13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.407
    30.726
    113
    Vrouw
    Zebra geeft hierboven de oplossing. Wellicht iets voor jou?

tuc vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik las het net ja, ga het eens bekijken.

Mamafiets vindt dit leuk.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik vind het een groot verschil of dit om je eigen huisdier gaat. Daarvoor mag je verwachten kosten te maken. Maar waarom moeten mensen op kosten worden gejaagd om het dier van een ander uit hun tuin te houden? Als je een grote of open tuin hebt zitten er behoorlijke kosten verbonden aan zo'n systeem. Waarom moet jij dat betalen als buren katten hebben? En helaas werkt het niet in bijvoorbeeld een voortuin of bij schade aan auto's etc.

Dus een eigenaar is zelf verantwoordelijk om het dier in zijn tuin te houden. Maar het staat een ander vrij eigen maatregelen te nemen als de eigenaar die verantwoordelijkheid niet wil nemen.

nijn37, Mamavandrie34 en consider vinden dit leuk.
  16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Bodembedekkers zouden inderdaad goed helpen tegen piepende katten.
    Verder zou ik het niet weten.
    Wij hebben zelf 4 katten waarvan er 3 aangelijnd in onze tuin mogen. Eentje mag los in de tuin, omdat zij netjes in de tuin blijft en uit zichzelf weer terug naar binnen gaat of komt wanneer wij haar roepen of op het raam tikken.
    De andere 3 vermaken zich prima aan in hun tuigje aan een lijn.
    Ik ben gek op mijn katten, maar het zijn mijn huisdieren waar ik verantwoordelijk voor ben. Daarom houd ik ze inmijn tuin.
    Dat vind ik zelf ook erg gezellig!

nijn37, Zweden, Amberxx en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.326
    676
    113
    Utrecht
    Haha! Ik zie nu pas dat ik "piepende" katten heb geschreven....dit moet uiteraard zijn poepende katten. :roflmao:
    Ze kunnen ook piepen trouwens....onze 2 Maine Coon katers.

Mamafiets en Spectre vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.407
    30.726
    113
    Vrouw
    Goede reden om een dier maar gewoon dood te maken :thumup:

19. Armina

Armina Niet meer actief

Ik ga er nog steeds vanuit dat dit niet de intentie van @tuc is. Ik heb ook weleens tegen mijn vriend gezegd dat we vanuit het keukenraam (= 1e verdieping) met een jachtgeweer de katten uit de tuin moeten jagen. Dat gaan we natuurlijk niet echt doen.

We gebruiken een waterpistool. Worden ze alleen nat van en maakt ook absoluut geen indruk :rolleyes:.

tuc vindt dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik zeg nergens dat je ze dood moet maken.... Van zo'n elektronisch systeem gaan ze ook niet dood. Dat is juist ontwikkeld voor katten. Ik heb zelf katten gehad. En begrijp dus heel goed dat die tot de verantwoordelijkheid van de eigenaar behoren en dat je ze prima in eigen huis en tuin kunt houden.

Maar waarom is een dode kat erger dan een dode vogel/vis/kip/konijn etc? Dat zijn ook gewoon dieren met een eigenaar die er gek mee is!

Mamavandrie34 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina