Anti-lek beker vs. 360beker. Hard zuigen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn dochter drinkt nu uit een anti-lek beker van Mepal (zo'n tuitbeker) . Ik krijg er amper iets uit, maar haar lukt het wel, haha.
    Toch zie ik aan haar dat ze er wel vreselijk veel kracht bij moet gebruiken.
    Aangezien het toch ook eens tijd wordt die tuitbeker af te schaffen, of in ieder geval te oefenen met iets anders (gebruik nu alleen een gewone beker bij het tandenpoetsen) ,dacht ik, misschien is zo'n 360 graden beker van Avent iets.
    Kan iemand mij zeggen of je hier ook zo extreem aan moet 'lurken' om er iets uit te krijgen?
    Of werkt dit echt meer als een gewone beker?

2. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik heb geen ervaring met de 360 beker. Wij hebben een antilekbeker van Nuby, war ik erg tevreden over ben. Ze hoeft er niet heel veel moeite voor te doen, maar toch niet overal lekkend water;)

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb alleen ervaring met de 360 graden beker van kiddyboo en daar moet je idd ook best hard aan zuigen. Denk eigenlijk dat dit opgaat voor de meeste anti-lek bekers. Vond de 360 graden beker verder maar onhandig, omdat m'n oudste haar gewone beker vervolgens ook veel te schuin hield... Liever dat ze meteen goed oefenen met een open beker, dan hebben ze ook door dat ze voorzichtig moeten zijn ;)

Tuitbeker hebben we hier overgeslagen, snapten ze niet echt ook. Wij hebben veel geoefend met gewone beker en daarnaast een rietjesbeker. Oudste kon al heel snel uit een gewoon bekertje drinken.

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij hebben baby's sowieso een betere zuigkracht, toch? Ik heb wel eens gehoord bij iemand die haar baby van paar weken oud borstvoeding geeft en haar dochtertje van 2 jaar er niks meer uit gezogen kreeg (was overigens al gestopt bij haar hoor met 1 jaar)

Hier een tuit van kruidvat, werkt prima! Hoor veel over die Kiddo's, heb er zelf nog geen ervaring mee!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Aan de 360 beker van Avent hoef je niet te zuigen. Je duwt met je mond een soort dekseltje omlaag, vervolgens gaat de beker 'open' en kun je gewoon drinken zoals uit een normale beker. Zodra dat dekseltje niet in geduwd wordt, is de beker afgesloten.

6. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Wij hebben de 360 van kiddoo werkt hier heel goed. Geen moment spijt gehad

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom haal je de antilek er niet uit

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Omdat ie dan lekt! Hahaha
    Ga misschien maar eens die van avent proberen.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    en als je kindje hem aan de kant gooit lekt hij dus niet!!
    er kunnen alleen een paar druppeltjes uit komen die nog in het randje zaten
    Ninthe drinkt er prima uit!!!
    maaar die drinkt ook wel redelijk uit een normale beker als die maar een beetje smal is en je moet er wel bij blijven

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik moet wel zeggen dat mijn dochter het systeem nu snapt; soms houdt ze de beker op de kop en duwt ze dat dekseltje in, waardoor hij dus leegloopt...

11. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de avent beker ook. Werkt erg fijn en onze dochter heeft er goed mee kunnen oefenen. Ze kan nu uit een gewone beker drinken.
    Het drinken uit de avent kostvtotaal geen zuigkracht, maar ze leren wel de juiste motoriek om uit een gewone beker te drinken,

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    360 graden beker van Avent klinkt fijner dan die andere dus! Misschien ook maar eens proberen.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de anti lek beker van nuby. die vind ik ideaal.
    Ook hier vond het dat het eens tijd werd om er van af te stappen en iets nieuws te proberen.
    ook de avent 360 graden gekocht.
    Helaas kan mn zoontje er niets mee.ik denk wel dat ie het snapt maar ik denk dat ie er geen geduld voor heeft. hij drukt hem denk ik ook niet diep genoeg in waardoor er druppelsgewijs er wat uit komt en dat maakt hem behoorlijk boos. wel houd ie inderdaad ook de beker op zn kop en drukt dan het dekseltje in waarna dus de beker helemaal leeg loopt.
    Als ik nu met die beker aan komt lopen zit ie bij voorbaat al met zn hoofd te schudden en hij wil het niet eens meer proberen.
    Dus deze beker leek mij ook ideaal maar staat nu in de kast.
    evenals de rietjes beker. mn zoontje kan uit een pakje met een rietje drinken maar ook de rietjes beker wijgerd hij.
    dus voorlopig word hier de anti lek van nuby nog gebruikt en nu oefenen we ook regelmatig met de oefenbeker van difrax met zo'n neusuitsparing en dat vind ie prachtig en gaat ook steeds beter. maar helaas wel regelmatig een flinke knoeiboel maar ja oefening baart kunst zeggen ze toch?

Deel Deze Pagina