Mijn kindje is nu bijna 9 maand en ik vind dat ze zich niet goed zelf kan vermaken. Als ik haar in de box of op het speelkleed zet / leg begint ze vrijwel altijd te huilen. Dat laat ik even gaan en soms komt ze erdoorheen. Dan speelt ze even maar al snel steekt ze haar handjes naar me uit en gaat jengelen, vooral als ik langsloop en iets tegen haar zeg. Samen dingen doen is geweldig maar zodra ik een stap uit haar buurt ga gaat ze huilen. Ze heeft een temperamentvol karakter en houdt van gekke dingen doen en wil alles zien. Het is dus heel leuk als pappa en mamma de hele tijd met haar bezig zijn, dat snap ik wel. Ik denk dat het er ook wel aan ligt dat ze nog niet kan kruipen maar dit wel hard probeert. Het frustreert enorm dat ze dan niet zelf bij speeltjes kan komen bijvoorbeeld. Ik wil graag weten welke ervaringen jullie hiermee hebben en hoe ik mijn kindje beter zelf zou kunnen laten spelen.
bij ons was dit ook een paar weken gelden,ik heb haar toen gewoon laten huilen op het speelkleed (het was echt super moeilijk om haar zo te horen huilen)maar je moet er even door heen.ze ging steeds korter huilen en nu als ik haar op het speelkleed zet of in de box is alles goed. ze komt ook nog wel naar me toe gekropen voor knuffeltje en dan gaat ze wer verder spelen.
Ik denk dat je er inderdaad eventjes doorheen moet.. Ik vind het alleen altijd zo lastig dat je het, als ze zo klein zijn, niet kunt uitleggen. 'Je moet nu zelf spelen, mama moet eventjes iets anders doen'
We hadden ook een periode dat hij lastiger was en snel verveeld in zijn eentje net voordat hij kon kruipen. Sinds hij dat wel kan is hij veel blijer en vermaakt hij zich uitstekend op zichzelf. Is jullie kindje al wel bezig om te proberen te kruipen (d.w.z. op de buik liggend scharrelen)?
Ik ken het wel een beetje. Lotte speelt wel 15 minuten per speelding maar dan is het klaar. Ik heb ook het idee dat het frustratie is omdat ze meer wilt dan kan. Ik denk dat we er even doorheen moeten.