tweeling van 3 maand lastig overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door calani, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey
    heb een tweeling van 3 maand oud, ze zijn ex-prematuurtjes dus hun gecorrigeerde leeftijd is 8 weken,
    sinds 1 week kan ik ze niet wegleggen om te slapen, s nachts geen probleem, tot vandaag s morgens geen probleem maar dus in de namiddag na de bv vallen ze bij mij in slaap maar zodra ik ze wegleg: wakker en huilen... en de ene huilt de andere wakker
    vandaag s morgens al van hetzelfde, ben ten einde raad, kan ze toch niet de gehele dag op mij laten slapen????!!!
    en als ze dus op mij in slaap vallen en ik leg ze niet weg slapen ze makkelijk 3 tot 4uur! (langer dan voorheen in hun bedje)
    en opnieuw aanleggen is niet de oplossing, ze happen aan, zuigen 1x en vallen in slaap...
    nu liggen ze apart en is er toch eentje rustig
    weet niet meer wat doen...

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb maar een prematuurtje thuis dus kan niet echt meepraten over twee. Wat wij veel hebben gedaan is in een draagdoek gedragen en in de box hangen in een hangmatje. Beide waren goed te doen voor de kleine en werd dan snel rustig. Misschien iets voor je om zo'n hangmatje en draagdoek om en om te proberen ... Hoop dat je er wat aan hebt. Successs

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi hier ik weer! ;)

Ik heb dat met mijn zoontje ook een tijdje gehad en nu nog eens af en toe. Ik voed dan op bed zodat ik hem niet meer moet verplaatsen. We liggen dan buik tegen buik, beide op onze zijde en zo drinkt hij dan. Kan je niet voeden in de draagdoek, meid? (weet niet hoe dit gaat met 2 kleintjes zenne...)

edit: hoe snel nadat ze in slaap zijn gevallen, leg je ze weg?

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey

draagdoek helpt maar dat werkt voor eentje, samen passen ze er niet meer in...
    een hangmatje heb ik niet, welk merk is dat?

wegleggen, soms na 5 min soms na 15min soms na 30min, hoe lang wacht jij?
    en voeden op bed, ja mss is dat nog een oplossing maar ik voed ze altijd tegelijk dus dan kan ik dat (gelijk voeden) niet meer doen...
    en voor voeden in een draagdoek, opnieuw, eentje lukt, twee niet...

zucht, ze maken me zo moe soms...

edit: hoe lang duurde dat dan bij jouw zoontje?

5. Elke1984

Die hangmatjes zijn van Babylonia, ze mogen daar niet meer in als ze kunnen draaien dus als ze dat bijna kunnen, is het de moeite niet meer om aan te kopen. ;)
    Ik merkte dat als ik te lang wachtte of niet lang genoeg, mijn zoontje ook sneller wakker werd. Dit heeft te maken met in welke slaapfase hij is. Als hij in zijn diepe slaap is, kan ik alles met hem doen en rondom hem maar als hij net in een REM-slaap is, is hij veel alerter. Je kan dit leren kennen door naar hen te kijken als ze slapen en dan eens te strelen of te verleggen ofzo. Als ze dan nog snel reageren, weet je ongeveer in welke slaapfase ze zich bevinden.

Ik kan me inbeelden dat het érg vermoeiend voor je is! Ik stuur je nog een pm!

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Inderdaad zijn dat die hangmatjes maar als het omdraaien al gebeurd zou ik ze er niet meer inleggen. Weet ff niet wat nog meer dus hoop dat de rest je kan helpen. Succcessss

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

er zit toch een sprong met 8 weken?

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    per ongeluk 2x zelfde bericht

9. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hmm één vd twee kan zogoed als draaien dus zal dat maar niet kopen dan

elke, ja die slaapfases, zucht, maar daarnet bijv kon ik delphine slapend wegleggen maar na 10min werd ze wakker en maar huilen, opnieuw aangelegd maar dat wou ze niet echt, beetje gedronken terug (wakker) bed in en opnieuw huilen, nu zit ze bij mij rustig rond te zien en melk terug te geven (2e keer aanleggen was mss niet ideaal maar heb altij schrik dat ze honger zou hebben...)
    ga pm zodadelijk lezen

marieke idd dacht ook dat er nu een sprong zit maar hoe lang duurt zoiets???

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    #10 jada08, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    Wat vervelend, mijn tweeling is ook extreem prematuur geboren, 12 weken te vroeg. En wij hebben dit ook gehad.
    1 van mijn mannen sliep wel goed door de anders sliep heel slecht. Wij hebben de puckababy gekocht, een bakerzak. Prematuren kunnen namelijk heel onrustig slapen en daardoor veel maaien met de armen, ze schrikken ook heel snel. Toen wij die bakerzak hadden gekocht ging het slapen ineens heel goed.
    Misschien dat je dit kunt proberen.

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    bedankt jada zal eens wat info over de puckababy opzoeken...

12. Elke1984

Het lijkt mij echt dat ze 'gewoon' veel mamahonger hebben, meid!

Is het trouwens niet wat laat om nog te starten met inbakeren? Vanaf dat ze zichzelf kunnen omdraaien, wordt dit toch ook gevaarlijk. En worden ze wakker omdat ze zichzelf wakkerslaan? Anders heeft het, volgens mij, ook niet zoveel zin.

Dikke knuffel, meid!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik geloof dat de 8 weken sprong 2-3 weken duurt ofzo? bij ons was die best heftig!

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #14 Troetelbeertjes, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    Hey Calani,

Mijn tweeling is weliswaar niet prematuur geboren met 37+5, maar ik herken je probleem zeker wel (ik weet wel zeker dat vooral voor een van de twee het beter was geweest om nog even in de buik te hebben gezeten, maar goed, dat is niet te vergelijken met prematuur geboren zijn).
    Het gaf een machteloos gevoel omdat je maar twee handen hebt en er niet twee in de draagdoek kunt doen. En 's nachts sliepen ze bij mij ook goed, natuurlijk hadden we nog wel nachtvoedingen.

Wat ik veel deed, is beide kindjes naast me installeren op een grote bank of bed, eventueel op platte sittertjes. Draagdoek/draagzak binnen handbereik, kan water erbij en een laptop met zp of dvd. Vervolgens de kindjes als ze onrustig waren op schoot, aanleggen etc. en zelfs terwijl ik zat in de draagdoek hebben. En zo mogelijk wegleggen naast me met een naar mij ruikend kledingstuk. En dan gewoon de uurtjes laten verstrijken totdat manlief thuis kwam.
    Wakker worden van elkaar deden ze wel, maar iets minder als ik achtergrond muziek en of dvd aan had staan. Dat scheelde!

Je komt niet echt aan iets anders toe dan de kinderen, maar dan maar even geen huishouden etc. Gewoon toegeven aan alle mamahonger, zoveel als ik kon.
    (Ik verrichte nog wel wat werk voor mijn eigen bedrijfje op de laptop, maar wel op een laag pitje. :p)

Het lukte zeker niet altijd om ze dan rustig te laten slapen, maar ze wisten in ieder geval dat ik in de buurt was en konden zich dus niet al te verlaten voelen. Dat gaf mij weer wat rust, want twee huilende kindjes proberen te verzorgen is zwaar.

Verder kan ik je vertellen dat deze fase ook weer over gaat. Op gegeven moment hebben ze het iets minder nodig om door jou gedragen te worden, en wordt de buitenwereld, de box en de babygym met speeltjes erg interessant :).

15. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Misschien is het te overwegen om je kindjes niet meer in slaap te voeden. Zeker op lange termijn heb je er veel baat bij als je nu al aanleert om ze wakker in bed te leggen en zelf in slaap te leren vallen. Ben je ook meteen van het probleem af dat ze wakker worden als je ze in bed legt. Als je zo'n projector (schijnt lichtjes op het plafond of de muur) met natuurgeluidjes op het kamertje zet zijn ze helemaal zo vertrokken. Succes er mee. Ik vind het sowieso al ontzettend knap dat je ze allebei bv geeft. Bij mij lukte eentje al niet.

16. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Kom even binnenwippen, aangezien ik de tip zag van inbakeren.

Calani, je mag bij Reflux niet inbakeren.

Hier helpt het om haar overdag veel bij ons te hebben. 's Nachts slaapt ze prima, maar overdag wil ze bij ons in de buurt zijn. Een draagdoek helpt, maar ook op de buik in de box/kinderwagen helpt.

Succes meis.

Liefs

17. Elke1984

Daar kan je over discussiëren. ;)
    Er zijn voorstanders van zo snel mogelijk zelf leren in slaap te vallen maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat als je ze in slaap voedt en helpt in slaap te vallen, ze TOCH minder slaapproblemen hebben op langere termijn aangezien ze leren dat slapen iets leuk is en niets vervelend hoeft te zijn. Terwijl als ze zichzelf (alleen) in slaap moeten huilen/jengelen/......., ze slapen niet meer als iets leuk gaan bekijken!

18. Elke1984

Dat klopt niet. ;)
    Neem maar eens een kijkje op deze site: Draagmama

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik zie het :D